[Win7] Reboot loop tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-07 08:16
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een upgrade aan mijn PC uitgevoerd en wil nu Windows 7 HP 64 bit installeren. Het begint goed, alleen nadat de PC voor een tweede keer is opgestart en Windows de melding "Setup is updating registry settings" geeft gaat het systeem rebooten. Als ik in safe mode start blijft het systeem hangen na disk.sys en ook dan weer een reboot :s Wat kan er aan de hand zijn?

Wat heb ik geprobeerd:
- Alle USB devices losgehaald voor installatie (behalve toetsenbord en muis)
- PCI kaarten verwijderd
- Tweede harde schijf losgemaakt

Het systeem:
- Gigabyte GA-EX58-UD3R
- Intel Core i7-950
- OCZ 6GB geheugen (Triple channel)
- Nvidia Geforce GTX275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:02
Even ter verduidelijking, reboot je pc als het updaten van je registry voltooid is of tijdens het updaten van je registry?

Dus krijg je nog wel starting services te zien en completing installation (zonder checkmark)?
Zo ja, zie eerste google hit met zoeken op: "Setup is updating registry settings" reboot

Hierin staat een troubleshoot methode en wat je aan het probleem kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Okki5 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:39:
Even ter verduidelijking, reboot je pc als het updaten van je registry voltooid is of tijdens het updaten van je registry?

Dus krijg je nog wel starting services te zien en completing installation (zonder checkmark)?
Zo ja, zie eerste google hit met zoeken op: "Setup is updating registry settings" reboot

Hierin staat een troubleshoot methode en wat je aan het probleem kan doen.
Dank voor je reactie, het is tijdens het bijwerken van het register... Ik heb inderdaad al even op Google gezocht, alleen ik kom niet verder dan geheugenmodules verwijderen en onnodige USB apparatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:02
Tsja dan zou ik zo gauw niks anders weten dan opnieuw installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Na een paar pogingen Windows Vista HP 32 bit kunnen installeren. Gaf eerst nog wel een foutmelding, maar na een tweede keer opstarten werkte het. Daarna weer Windows 7 geprobeerd, zelfde foutmelding. Om gek van te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Probeer eens te installen met slechts één geheugenreepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Dat heb ik nog niet geprobeerd... Ik heb wel de geheugencontrole van de Windows 7 DVD gedraaid en deze gaf niets raars aan. Er staat nu Windows Vista 32 bit op, maar deze heeft ook last van plotselinge reboots :s
Wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Andere disk proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Ik vermoed dat het probleem is opgelost...

Nadat ik Vista werkend had gekregen ook twee keer een spontane reboot. Ik de kast nog een keer opengemaakt. Bij de CPU zit een 8 pins aansluiting. Bij de voeding zat 2x4 pins. Ik had de pinnen vergeleken en alleen de CPU1 kabel aangesloten omdat deze overeenkwam met de pinnen op het moederboard. Vanmorgen ook de tweede kabel aangesloten (door de vorm van de pinnen paste deze wel op de andere plek, ondanksd dat de vorm niet overeenkomt) en Windows 7 in één keer geïnstalleerd. Volgens mij draait het systeem nog sneller ook?!

Zou dit ook de oorzaak zijn geweest?
Pagina: 1