Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:09
Beste mensen,

Wij hebben een nieuwe pc gekregen, oude server van mijn vaders werk. Maar nu zou ik daar graag een videokaart inzetten. Alleen krijg deze echt niet gevonden. Misschien kijk ik wel ergens over heen.

Dit is het moederbord:
Intel® Server Board S5000PSL
Processor Multi-Core Intel® Xeon® processor

System memory
Memory capacity 32GB ECC FBDIMMs (8 DIMMs)

Integrated on-board
Chipset Intel® Chipset 5000P
Intel® Server Network Connections Dual Intel® Gigabit Ethernet connections (Intel® 82563EB Network)
Integrated Graphics ATI* with 16MB memory

Integrated storage support
Integrated ATA One channel supporting up to two IDE devices
Integrated SATA Intel® Server Board S5000PSL (ROMBR), (SATAR), and S5000XSL (SATAR)
Enhanced support for six SATA ports at 3.0 Gb/s with RAID 0, 1, 10 and optional AXXRAKSW5 for RAID 5

Intel® Server Board S5000PSL (SASR)
Two SATA ports with support for RAID 0, 1, 10 and optional AXXRAKSW5 for RAID 51
SAS Intel® Server Board S5000PSL (ROMBR)
Server RAID (LSI* 1068x8-Port SAS controller with optional upgrade to intelligent hardware RAID 0, 1, 5, 10, 50 using Intel® I/O processor 333 MHz)

Intel® Server Board S5000PSL (SASR)
4-Port LSI* 1064e SAS controller with Intel® Embedded RAID Technology II providing RAID 0, 1, 10 and optional AXXRAKSW5 for RAID 5

I/O
PCI 2 x PCI Express* x8
2 x PCI Express x4 (x8 Connectors)
1 x PCI-X 100/133 MHz
1 x PCI-X 100 MHz

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het makkelijkste is zo'n x8 slot uitvijlen en daar een x16 kaart induwen. Wat betreft performance ga je dat niet echt merken bij de meeste kaarten, tenzij je een 5870 pakt ofzo, maar zelfs die presteren op PCIe x8 nog prima (evenuitgaande van PCIe2.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wat wil je voor videokaart dan?
Een x16 kaart past gewoon in een x8 slot maar zal dan niet tot het volle potentieel benut kunnen worden. Oja...ik heb het slot ook uitgevijlt :P
Ik heb ook een x16 kaart in mn Dell server draaien op max x1 snelheid...

[ Voor 10% gewijzigd door Gutteguttegut op 01-02-2010 14:27 . Reden: wel wat moeten tweaken... ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
elke pci-e kaart kan in de x8 connector , en je moet gewoon even kijken wat je precies met die server gaat doen om te beoordelen welke kaart je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
Ik ga er windows 7 op zetten en als desktop gebruiken :P. Dus ik kan gewoon een PCI-e x16 v1.0 kaart kopen en erin doen? Werkt dan niet op volle snelheid, maar hij werkt dan wel?

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja hoor, dat werkt prima.
Ik heb thuis een MSI 4350 in m'n systeem als 2e kaart voor de interne monitor. Omdat mijn x16 sloten volzaten heb ik een x1 slot uitgevijld aan de achterkant en daar zit het kaartje nu in. Je levert een beetje in aan performance als je van x16 naar x1 gaat voor de meeste kaarten. Echter, x8 zal niet direct een merkbaar verschil gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zelfs bij een 5870 gaat het verschil tussen PCI-ex 2.0 x16 en x8 weinig merkbaar zijn.
http://www.techpowerup.co..._5870_PCI-Express_Scaling
Als je PCI-ex 1.x hebt dan heb je de helft van de bandbreedte dus:
pci-ex 1.x x16 ~ pci-ex 2.0 x8
pci-ex 1.x x8 ~ pci-ex 2.0 x4

En dan zie je dus dat zelfs een 5870 op pci-ex 2.0 x4 of pci-ex 1.x x8 weinig aan snelheid verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
Hmm.. Heb nu een oude PCI-e x16 v1.1 videokaart uit de vorige pc gehaald. Asus Extreme x550GE. Maar krijg geen beeld hiermee. Heb hem in de PCI-e x8 aansluiting gedaan. De fan draait gewoon. Maar het beeld blijft zwart.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcrush.com/images/hi-res/139605.jpg
De 2 lange zwarte PCI sloten heb ik geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Gdzr op 01-02-2010 15:51 ]

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Moet je misschien in de bios zeggen dat je de onboard niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
Heeft niet gewerkt.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je een andere kaart (liefst een andere chip + generatie) om te testen? Wie weet is dit ding wel gewoon net niet compatible met elkaar. En helaas is het met workstation en serverhardware vaker het geval dat dit soort kaarten simpelweg nooit getest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Probeer anders eens een oud PCI kaartje te scoren en prop die er ff in om te testen of hij een andere videokaart accepteert ;) vraag mij trouwens af of die sloten geen PCI-X zijn, want dan gaat je vieokaart nooit werken. PCI-X is nl de standaard in serverboards.

[ Voor 35% gewijzigd door keur0000 op 01-02-2010 16:01 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
nee heb geen andere kaart liggen helaas.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

keur0000 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:59:
Probeer anders eens een oud PCI kaartje te scoren en prop die er ff in om te testen of hij een andere videokaart accepteert ;) vraag mij trouwens af of die sloten geen PCI-X zijn, want dan gaat je vieokaart nooit werken. PCI-X is nl de standaard in serverboards.
Het zijn PCI-X sloten (zie specs in de startpost) dus daar ga je niet zomaar iedere videokaart in kunnen proppen. Je moet dan of een PCI-X videokaart vinden (ik meen dat Matrox er ooit 1 heeft gehad), of anders een multivoltage PCIkaart die dus wel in een PCI-X slot past.
Een PCIe kaartje lenen is in ieder geval een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
Die zwarte zijn gewoon PCI-e sloten. Alleen die 2 witte zijn PCI-X sloten. Gebruik tijdelijk wel even die onboard chip.

6.8 kWp op zuid en west

Pagina: 1