Telfort Zyxel telefoon probleem

Pagina: 1
Acties:

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
Hallo,

Ik heb nu al een lange tijd internet en bellen via telfort. Sinds ik telfort heb ik echt een vreemd probleem. ik heb in huis 3 telefoons met alle 3 kan ik opnemen maar ik kan maar met 1 telefoon bellen... voordat ik telfort had zat ik bij hetnet hier heb ik dit probleem nooit gehad!

mijn netwerk ziet er als volgt uit:
internet > zyxel > telefonie
> pc's

bij het net had je vroeger een splitter toen zag het er zo uit
internet > splitter > telefonie > modem > telefoon
> internet > modem > pc's

weet iemand waar het probleem aan zou kunnen liggen??

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 18:46

Nss

The Dude Abides

Zitten alle 3 de telefoons op dezelfde poort op het modem? Zo niet dan is mogelijk slechts 1 poort ingesteld. Standaard gaan de telefoons die op de andere poort zijn aangesloten dan wel over bij inkomende gesprekken, maar je kan er dan niet uitgaand mee bellen aangezien die niet ingesteld is.
Als het goed is hoor je dan een doorbroken-kiestoon op de telefoons waarmee je niet uitgaand kan bellen.

Oplossing 1: alles op 1 poort aansluiten
Oplossing 2: in modem andere poort instellen met dezelfde instellingen als ingestelde poort

Voordeel van de laatste oplossing is dat je bereikbaar blijft op je nummer als je in gesprek bent (maar kan je ook een nadeel vinden).

• EiSpeed
Nss schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:16:
Zitten alle 3 de telefoons op dezelfde poort op het modem? Zo niet dan is mogelijk slechts 1 poort ingesteld. Standaard gaan de telefoons die op de andere poort zijn aangesloten dan wel over bij inkomende gesprekken, maar je kan er dan niet uitgaand mee bellen aangezien die niet ingesteld is.
Als het goed is hoor je dan een doorbroken-kiestoon op de telefoons waarmee je niet uitgaand kan bellen.

Oplossing 1: alles op 1 poort aansluiten
Oplossing 2: in modem andere poort instellen met dezelfde instellingen als ingestelde poort

Voordeel van de laatste oplossing is dat je bereikbaar blijft op je nummer als je in gesprek bent (maar kan je ook een nadeel vinden).
op mijn modem zitten 2 lijnen, lijn 1 en lijn 2

naar mijn weten zitten alle telefoons aan elkaar gekoppeld en gaat er 1 stekker naar lijn 1..

hoe stel ik dat in?

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 18:46

Nss

The Dude Abides

Als alles op 1 poort zit en 1 telefoon daarvan werkt zou de rest ook moeten werken. Wat krijg je te horen als je de telefoon opneemt van een van de toestellen waarmee je niet uitgaand kan bellen?

• EiSpeed
Je hoort gwn een kiestoon maar wanneer je gaat bellen gebeurt er niks!:p

Verwijderd

Dat probleem had ik ook bij een Zyxel modem. Laatste firmware erin doen, heeft het probleem opgelost. Ook een reset (aan / uit zetten) deed het ook, maar ik had er genoeg van.

• EiSpeed
In de router geeft hij aan dat er geen firmware update is...

• EiSpeed
iemand?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:14
misschien is de aansluitwaarde van de telefoonlijn in de modem anders dan de telefoonaansluiting die je eerst had en kan je niet zoveel telefoons parallel aansluiten op je modem.
Anders eens even het boekje van het modem doorlezen en kijken wat de aansluitwaardes zijn.eventueel bellen met de helpdesk.
Pagina: 1