Toon posts:

Signaal versterken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende 'probleem'.
Momenteel staat er beneden op het kantoor een D-Link DIR855 wlan router.

Er loopt nog een UTP kabel naar boven, naar een pc welke, ivm snelheid, bedraad aangesloten is.

Echter door allerlei deuren ed, is het signaal naar boven toe, 1e en 2e verdieping, niet sterk genoeg.
Hoe kan ik dit signaal het beste versterken?

Ik heb al gekeken naar andere antennes, echter dit lijkt me geen goede oplossing (gezien de prijs/prestatie verhouding).
Al snel kom ik zelf uit bij een extender, alleen daarin de keuze zo beperkt?!
Kortom, wat kan ik het beste doen om het signaal te versterken?

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 09:30
oh.. het gaat om een wlan signaal.

[ Voor 64% gewijzigd door Picaroon op 01-02-2010 13:43 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
er zijn volgens mij redelijk wat opties als je gaan kijken naar een accespoint:

http://tweakers.net/price...4/wlan-access-points.html

daar zou je er 1 van ergens op de volgende verdieping kunnen zetten. Moet je daarna alleen nog beslissen of je die via de UTP aansluit of draadloos als zijnde een repeater.

Desktop | Server | Laptop

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-03 19:19

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik zou gewoon een 2e wifi router kopen die je op de 1e verdieping inprikt aan de kabel (op de LAN niet WAN).
Dan heb je nog 3 poorten vrij op die router.

Zelfde SSID en WPA key gebruiken, alleen het kanaalnummer zorgen dat die niet hetzelfde is als je eerste wlan router. Als het goed is zullen wifi apparaten dan het sterkste signaal oppikken.

AP zou natuurlijk ook kunnen, maar volgens mij zijn die niet veel goedkoper en je kunt die pc op de 1e verdieping niet meer van een bekabelde verbinding voorzien.

[ Voor 19% gewijzigd door arie_papa op 01-02-2010 15:26 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel