[forum/feat] Eerste topics nieuwe user goedkeuren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:49

reiker

dan jij!

Topicstarter
Lieve Devvers,

Ik loop al een tijdje mee op dit prachtige stukje internet :) en sinds een paar maanden ben ik weer wat actiever aan het posten. Nu valt me al een tijd lang op dat in sommige sub-fora behoorlijk wat topics-met-slotje voorkomen, omdat veel vers-geregistreerde users er gewoon maar hun helpdesk-vraag neerplempen. Gevalletje van lees de Algemene voorwaarden?

Dit komt steeds terug in het slot-bericht: lees de Algemene voorwaarden, het beleid van dit sub-forum en dan snap je waarom dit op slot gaat.

Op een aantal andere fora waar ik rondneus (die overigens gebruikmaken van vBulletin :z :+) is het regel dat van nieuw-geregistreerde users de eerste paar posts moeten worden goedgekeurd door een moderator vóórdat ze daadwerkelijk in het topic verschijnen.

Voor GoT is het denk ik niet wenselijk om dit één op één over te nemen, maar wellicht in een andere vorm? Bijvoorbeeld: als een nieuwe user een nieuw topic wil plaatsen, dat die dan eerst goedgekeurd moet worden door een mod van het betreffende sub-forum. Aan de user wordt dit duidelijk gemaakt door een melding nadat hij op "Bekijk bericht" heeft gedrukt.
Een soort van proefperiode voor nieuwe users dus. De drempel wordt hiermee naar mijn idee niet echt verhoogd, want een pchelpforum.nl was GoT toch al niet...

Op deze manier is denk ik de "wildgroei" aan helpdesk-vragen een beetje in te perken. Hoewel het misschien wel weer extra werk voor de mods oplevert; aan de andere kant, de topic reports die ik aanmaak moeten ook behandeld worden :)

Ben benieuwd wat men hiervan vindt. Als het wordt afgeschoten blijf ik even goed TR's maken, dus dat maakt niet uit ;) Ik kon niet echt soortgelijke ideeën terugvinden in SM, TMF, LD of LA.. Maar kan me ook niet voorstellen dat ik de eerste ben met dit idee :) Ohja, en misschien zit ik toch in het verkeerde sub-forum hiermee...? 8)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

Dit lijkt me inderdaad meer iets voor Lieve Adjes hoewel die discussie daar volgens mij wel meer gevoerd is.

Ik vind het overigens bijzonder onvriendelijk om meteen van het 'slechtste' geval uit te gaan mbt nieuwe gebruikers; zeker niet elke nieuwe gebruiker op Tweakers.net is immers een internet-n00b.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 16:32
Het is natuurlijk de vraag hoeveel eerste threads van nieuwe users er gesloten worden in verhouding met degene die gewoon open kunnen blijven. Als dat percentage maar laag genoeg is, dan ga je met jouw idee alleen maar heel veel meer werk verschaffen aan de mods.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind het een slecht idee.
Als mod heb ik natuurlijk meer dan genoeg helpdeskers gezien, maar ook meer dan zat topics van mensen die een eerste topic openden en dat op een heel goede manier deden.
Het ligt denk ik voor een groot deel aan de gebruiker zelf, de helpdesker zal altijd wel blijven helpdesken en z'n eerste topic zal prut zijn, maar iemand die gewoon duidelijk is zal een prima topic openen (en het gaat om inzet, niet om kennis).
Nu ben ik geen mod meer, dus hoef me er niet druk om te maken, maar om iedere post goed te keuren door een mod is in de drukke fora niet te doen. Er gaat heel veel tijd zitten in modden, zeker als je meerdere fora hebt, als dit er dan ook nog eens bijkomt dan kom je echt om in het werk. En dat alleen maar om een relatief kleine groep aan te pakken is imho een beetje overbodig (bij een aantal mensen is het 1 slotje, dan snappen ze het en openen ze prima topics, veel anderen doen het gelijk goed, en sommigen leren het nooit).
Ik denk dat het behoorlijk wat extra workload is, terwijl de hoeveelheid users die echt onder de maat post best meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:49

reiker

dan jij!

Topicstarter
crisp schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:21:
Dit lijkt me inderdaad meer iets voor Lieve Adjes hoewel die discussie daar volgens mij wel meer gevoerd is.

Ik vind het overigens bijzonder onvriendelijk om meteen van het 'slechtste' geval uit te gaan mbt nieuwe gebruikers; zeker niet elke nieuwe gebruiker op Tweakers.net is immers een internet-n00b.
Dat ben ik ook met je eens inderdaad.

Ik heb ook niet echt een goed overzicht op het aandeel "slechte" topics, maar zo nu en dan valt het me echt op dat sommige mensen na een aantal slotjes het idee achter eigen onderzoek gewoon niet snappen, ondanks duidelijke sluit-messages.
Maar goed, misschien wil het feit dat het me opvalt wel zeggen dat ik me nu weer iets té veel bezighou met wat er hier allemaal gebeurt ;)

Als iedereen het erover eens is dat het extra werk met zich meebrengt dan wil ik de suggestie wel intrekken, extra werk genereren is natuurlijk niet wat ik als doel heb..! Dank voor jullie mening zover :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een dergelijke feature zou ik niet zien als iets tegen n00bs, maar tegen spammers die een account registreren, een topic posten met spam en dan nooit meer iets van zich laten horen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Die worden sowieso al snel zat van GoT getrapt, CyBeR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:01

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Een heel handige suggestie lijkt het me zeker niet. Ik ben bekend met vBulletin's manier van werken hierin, die werken met promoties na X posts, waarbij niet goedgekeurde posts niet tellen. Voor zover mij bekend ondersteunt de react codebase dit niet (anders zou SG toegang vast anders worden gedaan ;)). Dat zou dus per definitie betekenen dat er mensen handmatig in groepen gezet moeten worden door mensen met rechten om users te wijzigen. Dat is wel ontiegelijk veel werk, zeker omdat lang niet elk crewlid rechten heeft om groepen te wijzigen (lees: ongeveer alleen de HGAs en hoger). Daarnaast, zoals eerder aangegeven, is het niet erg vriendelijk naar nieuwe users toe. Het is makkelijker om de rotte appels later er uit te pikken dan om gewoon geen appels meer toe te laten ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We sluiten topics van nieuwe users alleen als ze écht heel slecht zijn, en dat komt lang niet meer zoveel voor. Als er nog wel wat van te maken is laten we het topic open en sturen we in het topic bij zodat duidelijk wordt waarom we op die manier modden. Dat is een stuk effectiever dan een topic "afkeuren" (feitelijk hetzelfde als sluiten) wanneer het niet aan je eisen voldoet. Ik denk dat je daar alleen maar nieuwe users mee wegstuurt.

Vooral niet doen wat mij betreft. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

MueR schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:39:
(anders zou SG toegang vast anders worden gedaan ;)).
Dat doen we zo omdat het stomzinnig is om een 99% loze query bij elke pageview uit te voeren.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:07:
[...]

Dat doen we zo omdat het stomzinnig is om een 99% loze query bij elke pageview uit te voeren.
Dat hoeft helemaal niet bij elke pageview hoor ;) Maar permissie pas achteraf in een batch geven heeft wel wat voordelen: je kan niet even snel 50 berichten achter elkaar spammen en vervolgens meteen door naar SG voordat een mod heeft ingegrepen.

Intentionally left blank

Pagina: 1