Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10
Zag dit even snel voorbij komen bij Fotokonijnenberg

http://www.fotokonijnenbe...k_220d-cr_voor_canon.html

Heeft iemand die wel eens geprobeerd? Ben namelijk benieuwd of het wat is vb met de 7D qua video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik dacht WTF is dit nou weer maar het blijkt de nieuwste incarnatie van 't schouder statief te zijn. http://www.bushhawk.com/C...ve.aspx?CatalogueID=42133

Ooit, eind jaren 80 wel 's mee gespeeld, eind jaren 80, begin jaren 90 kwamen dit soort dingen voor relatief lage prijzen uit het (toenmalige) Oostblok. Enorm wennen maar 't werkte wel. In de huidige tijd van terrorisme paranoia zou ik me goed afvragen waar je dit wilt gaan gebruiken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
lol ja .. hij is wel heel sniper achtig hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Wijnands schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:13:
Ik dacht WTF is dit nou weer maar het blijkt de nieuwste incarnatie van 't schouder statief te zijn. http://www.bushhawk.com/C...ve.aspx?CatalogueID=42133

Ooit, eind jaren 80 wel 's mee gespeeld, eind jaren 80, begin jaren 90 kwamen dit soort dingen voor relatief lage prijzen uit het (toenmalige) Oostblok. Enorm wennen maar 't werkte wel. In de huidige tijd van terrorisme paranoia zou ik me goed afvragen waar je dit wilt gaan gebruiken.
Vliegtuigje spotten? :p

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ach... kan goed gaan, kan ook zijn dat je de mensen van de gemeentepolitie of de KMAR een interessante dag bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Gelukkig zijn ze er ook in 'safety orange'

Die dingen uit het oostblok werden verkocht onder de naam fotosnaiper 8)

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Inderdaad ja. Een bevriende vliegtuigspotter had zo'n ding. Ging goed tot we 's naar een amerikaanse basis gingen... toen moest er toch even heel goed naar gekeken worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.nikon-foto.de/templates/mystuff/russian/fotosnaiper_4.5-300_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Maar werkt het nu zoveel beter (tweakers met ervaring)?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat ik me herinner van die fotosniper werkt 't heel aardig maar dat was met de loodzware tele's van toen. Tegenwoordig zijn, zeker de sub-1000 euro tele's dusdanig licht geworden dat ik betwijfel of t beter werkt dan een monopod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Het grootste voordeel zit hem in de mobiliteit. Een monopod opzetten kost wat tijd en kan dus tot gemiste kansen leiden. Stabiliteit is natuurlijk minder dan een monopod (of statief).

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een monopod kost tijd? :/
Das gewoon omhoog draaien en hij staat klaar. Als je hem rechtop draagt met de lens over de schouder moet je zelfs enkel eens omdraaien en klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb voor een monopod gekozen van redged, da's een kwestie van draaien en trekken, niet eens klemmen. Over de schouder dragen ben ik niet zo voor, ik ben al lang en ik zie te gemakkelijk een laaghangende tak over het hoofd. Wat ik wel vaak doe is de camera gewoon om de nek en de monopod in de linker hand. Zie ik wat dan is het een kwestie van de quick release plate in de neigkop die op de monopod zit klikken en je bent schietklaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik geen kopjes voor de monopod. Dragen doe ik hem gewoon omgekeerd met de camera omlaag en komt zo rond de hoogte van de kniën. Hoor ik af en toe wel takken tegen de (onder)(boven)kant, maar is geen erg en zo vliegt er af en toe ook eens iets op om te schieten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou, 2 mogelijkheden om uit te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
hmm dus een monopod of zo'n sniper ding ...
Pagina: 1