Einde contract Vodafone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 2-jarig abonnement loopt op 20 oktober 2010 af. Het toestel wat ik erbij kreeg begint mankementen te vertonen en ik dacht laat ik de klantenservice eens bellen om te zien wat de mogelijkheden zijn.

De resultaten van mijn vragen:
Overstappen naar andere provider: 1 maand voor einddatum contract
Verlengen in de winkel of via de website: 6 maanden voor einddatum contract
Telefonisch verlengen: 9 maanden voor einddatum contract

Vanwaar die verschillen? Tevens heb ik voorheen altijd 3 maanden voor mijn einddatum contract een nieuw abo aan kunnen vragen. Een maand is wel erg kort lijkt me?

Ik zou het liefst overstappen naar een andere provider om een tweetal redenen:
- het 3G/HSDPA ontvangst valt me erg tegen in mijn woonplaats.
- overstappen levert hogere kortingen op dan verlengen

Of zijn de kortingen via Vodafone loyalty wel goed te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:17
je kan ook wel eerder overstappen hoor. Naar een andere aanbieder mag maximaal 120 dagen voor je einddatum bij vodafone (dit is net geen 4 maanden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je vraag eigelijk? Overstappen moet je regelen bij je nieuwe provider. Die zullen de nummerportering regelen, mocht je kiezen voor nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kalua schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:40:
je kan ook wel eerder overstappen hoor. Naar een andere aanbieder mag maximaal 120 dagen voor je einddatum bij vodafone (dit is net geen 4 maanden.)
Hoe kom je daar bij dan? Ik dacht zelf ook dat het langer was dan 1 maand, maar telefonisch en op de site staat 1 maand opzegtermijn
http://help.vodafone.nl/c...created=&p_accessibility=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Wat Kalua aangeeft, is dat als je een bestaande klant bent van VF en je verlengen wilt je dit al 4 maanden voor de einddatum kan doen. Een stukje service van de zaak om klanten te behouden.

Maar mocht je toch willen overstappen, betaal je het abonnementsgeld voor de maanden dat het contract nog loopt. Oftewel: dan moet je het abbonementsgeld van de maanden februari tot en met oktober afdragen aan Vodafone voordat je mag overstappen.

De maand opzegtermijn houdt dat als je nu ontbindt je de komende rekening nog dient te betalen.

[ Voor 10% gewijzigd door DaMarcus op 01-02-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar voorheen heb ik altijd 3 maanden voor einde contractdatum een nieuw abonnement aangevraagd bij een andere provider en die in laten gaan op de dag dat mijn oude contract afliep. Op deze manier had ik 3 maanden voor het einde van mijn oude contract al een nieuw toestel en hoefde ik alleen op de dag einde contract de simkaart om te wisselen.
Als ik dit wil doen, kan dit nu dus maar 1 maand vantevoren? Of 120 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
DaMarcus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:27:
Wat Kalua aangeeft, is dat als je een bestaande klant bent van VF en je verlengen wilt je dit al 4 maanden voor de einddatum kan doen. Een stukje service van de zaak om klanten te behouden.

Maar mocht je toch willen overstappen, betaal je het abonnementsgeld voor de maanden dat het contract nog loopt. Oftewel: dan moet je het abbonementsgeld van de maanden februari tot en met oktober afdragen aan Vodafone voordat je mag overstappen.

De maand opzegtermijn houdt dat als je nu ontbindt je de komende rekening nog dient te betalen.
Nee dat bedoel ik niet. Je mag 120 dagen voordat je contract afloopt een nieuw contract met nummerbehoud aanvragen, Je blijft dan tot de einddatum van je contract bij vodafone en daarna gaat meteen je nieuwe contract bij de andere provider in met jouw nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kalua schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:53:
[...]

Nee dat bedoel ik niet. Je mag 120 dagen voordat je contract afloopt een nieuw contract met nummerbehoud aanvragen, Je blijft dan tot de einddatum van je contract bij vodafone en daarna gaat meteen je nieuwe contract bij de andere provider in met jouw nummer.
Heb je ergens een link toevallig waar die 120 dagen zwart op wit staat? Kan het nergens vinden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

[...]

We zeggen hetzelfde, we verwoorden het alleen anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:39:
[...]

Heb je ergens een link toevallig waar die 120 dagen zwart op wit staat? Kan het nergens vinden namelijk...
hmm kan zo geen bron vinden, maar is algemeen bekend bij de telefoonwinkels( werk zelf in een telefoonwinkel).

edit: @ DaMarcus: Jij had het over verlengen en tussentijdsopzeggen niet over overstappen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kalua op 01-02-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
[...]

Uiteraard kan dit, al sluit je een jaar vooraf al een abonnement af bij een andere provider dat ingaat op de einddatum van je contract bij Vodafone.. Dat ligt dan meer aan de service van de andere provider dan aan Vodafone.. (slecht voorbeeld uiteraard,1 jaar vooraf, het gaat om het principe)

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Foxl schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:08:
[...]

Uiteraard kan dit, al sluit je een jaar vooraf al een abonnement af bij een andere provider dat ingaat op de einddatum van je contract bij Vodafone.. Dat ligt dan meer aan de service van de andere provider dan aan Vodafone.. (slecht voorbeeld uiteraard,1 jaar vooraf, het gaat om het principe)
Je kunt altijd een tweede abonnement afsluiten, maar dan heb je ook extra kosten. Als je wilt overstappen met nummerbehoud en zonder dubbele kosten, kan dit maximaal 4 maanden van tevoren en tot uiterlijk 1 maand (opzegtermijn).

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Foxl schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:08:
[...]

Je kan de ingangsdatum maximaal 120 dagen in de toekomst laten doen. Dus daarom kun je als je overstapt naar een andere provider dit dus maximaal 120 dagen voor de einddatum van je contract doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:57:
Mijn 2-jarig abonnement loopt op 20 oktober 2010 af. Het toestel wat ik erbij kreeg begint mankementen te vertonen en ik dacht laat ik de klantenservice eens bellen om te zien wat de mogelijkheden zijn.

De resultaten van mijn vragen:
Overstappen naar andere provider: 1 maand voor einddatum contract
Verlengen in de winkel of via de website: 6 maanden voor einddatum contract
Telefonisch verlengen: 9 maanden voor einddatum contract
Waar heb je dit gelezen of gehoord? Want als dat het geval is, here i come new mobile phone lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:52:
[...]

Waar heb je dit gelezen of gehoord? Want als dat het geval is, here i come new mobile phone lol
Die 9 maanden zal nergens vast staan en is dan alleen te regelen via de klantenservice (afdeling safe o.i.d.) van Vodafone. Het stukje coulance voor de vaste klant om er toch voor te zorgen dat je al kan verlengen. Volgens mij heeft elke provider wel zo'n ongeschreven regel (ik kon ook vroeger verlengen bij kpn)
Als je gewoon bij vodafone wilt blijven en het in een winkel regelt, kan je 6 maanden van tevoren verlengen.

Verder kan je, zoals hier vaker is verteld, 120 dagen van tevoren al overstappen naar een andere provider. Waar dit te lezen is, geen idee. Ik krijg 't altijd te zien wanneer ik een nieuw contract aanmaakt voor een klant (werk in een telecomzaak). Overstappen met nummerbehoud kan dus 120 dagen van tevoren, net geen 4 maanden.

Als je contract is afgelopen, dan heb je te maken met de 1 maand. Je hebt op een contract een maand opzegtermijn, het wordt dus stilzwijgend per maand verlengt.

De boete waar sommigen het hier over hebben, is wanneer je jezelf uitkoopt van je contract. Je hebt een 2-jarig contract en als je eerder ervan af wilt, moet je een bedrag betalen, wat overeenkomt met het bedrag van de resterende maanden plus een boete omdat je eerder weg wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rest dat wist ik wel. Alleen dat je 9 maanden eerder al kon verlengen dat wist ik niet. Nu maar afwachten op welke telefoons beschikbaar zijn de komende 2 maanden :-)

Bedankt voor de heads up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Wat is het nut daarvan, eigenlijk?
Als je negen maanden voor het aflopen van je abonnement verlengt met twee jaar, dan krijg je misschien wel snel een nieuwe telefoon (al zou het mij niet verbazen als ze bij dat soort termijnen wachten tot vlak voor het eind van je huidige abonnement, maar daarna zit je dus twee jaar en negen maanden aan een abonnement vast met die telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nut daarvan is, is dat ik mijn Samsung omnia kwijt raak. En ik geen geld heb om los een toetstel aan te schaffen.
Een toestel met windows mobile 6.1 is geen aanrader. Je kunt er niets mee. Ik kon maar 2uur music luisteren er op en dan was hij leeg. Verder is na 2/3 dagen normaal gebruik je batterij ook al helemaal weg. Vaak na 1 dag normaal browsen (twitter/facebook/engadget).

Verder ben ik meer dan ruim te vreden met vodafone en is het toetstel wat ik heb een probleem en niet het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Ah, OK. Zolang je maar beseft dat je problemen aan het uitschuiven bent.
Dan heb je nu misschien snel een nieuw toestel, maar over een jaar of zo is je toestel verouderd, zijn er allemaal leukere toestellen op de markt die veel meer kunnen en zit je nog ruim een jaar aan dat toestel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat blijft je altijd houden. Er komen elke week/maand nieuwe releases uit :-)
Het gaat bij mij on keuze waar ik niet snel spijt van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

En checken of je je toestel kunt laten repareren is geen optie? Geen idee hoe de garantie zit bij die telefoon, maar je zit toch nog binnen de 2 jaar?

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Pagina: 1