[W7 en SSD] SSD start alleen op mEt 2e harddisk er bij..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Deze problematiek is mij een brug te ver, wat ik er over vond lijkt me net niet te gaan over wat ik nu heb.
Zo maar wat proberen durf ik nu niet aan, hieronder blijkt waarom.

Wat heb ik al gedaan: na veel blijdschap over het in huis hebben van mijn eerste SSD, (intel x25-m 80 GB)
De SSD heeft van mij gelijk de laatse firmware eindigend op hD i.p.v. hA gehad (moest bios aanpassen ivm ahci uitzetten e.d.) en werkt, maar....
Ik heb nIEt onder-gepartitioneerd / geformateerd, sowieso was formateren niet nodig.
Ik heb de windows 7 ultimate dvd ingelegd, daarmee gestart, w7 op de ssd gezet.

Nu komt het, mijn eerste 2 disks zijn gewone HDD's Op de eerste staat vista op de 2e staat ook een w7 (rc1) De schijven hebben partites en op 1 of andere wijze is dit nu wat mij in de weg zit:

De SSD is station G: geworden ! Hij start alleen op via multiboot scherm welke kennelijk komt vanaf disk 1 met vista waar nu dus vista en 2 W7's in het opstart 'dos' menu' staan.

Kan ik nog terug zonder 2 dagen van w7 opzetten (programmas, wachtwoorden, netwerk, enz etc.) te verliezen?
En dan bedoel ik, weet iemand een methode om die G schijf zelf-opstartbaar te maken (fixboot o.i.d.?)
Want als ik alleen die aansluit dan is er geen bootmogelijkheid, 'no bootable media'.
Sluit ik de harddisk waarop dus dual boot info staat weer aan, dan heb ik weer keuze, en dan start ie desgewenst ook van de w7 op SSD af, lekker vlot zoals gehoopt, maar dat is dan station G (of andere letter, maar geen C)
Kan ik de SSD nu achteraf nog wel-zelf-en-alleen-startend krijgen, al dan niet als 'C', dus zonder de 'dual boot; op de harde schijf nodig te hebben?

PS: ik heb eventueel een mirror image (nIEt sector by sector) van hoe het nu is op de ssd aan programmas en settings, gemaakt via het geweldige en gratis easeus echter die zal dan ook geen 'bootsector hebben' ben ik bang. Maar toch dit ter info.

[ Voor 8% gewijzigd door notsonewbie op 01-02-2010 12:45 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
mijn gok is dat dat te maken zal hebben met de schijf waarop de boot.ini staat. In de boot.ini staat immers welke besturingssystemen op welke schijven staan. Als die op 1 van de 2 schijven staat die jij afgekopeld hebt is het logisch dat hij niet kan booten.

Persoonlijk zou ik er niet moelijk over doen en opnieuw beginnen. Je kan wellicht wel wat trucjes uithalen om de huidige situatie werkbaar te krijgen maar mijn ervaring is dat je er over het algemeen beter vanaf bent als je het gewoon goed doet.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eigenlijk voor het gemak alles loshalen behalve je SSD, die wissen, van de W7 DVD opstarten en de installatie opnieuw doen (dit keer landt je bootloader op je enige aanwezige schijf: je SSD) en dan nadat de installatie klaar is kun j je harddisks weer terug prikken om bij de data te komen. Via de BIOS kun je indien nodig instellen dat je van de Vistaschijf wilt opstarten in plaats van je SSD, om zo je oude OS nog te kunnen laden. Mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
W 7 starten met systeem herstel opties waaronder bootfix e.d. hielp helaas niet, andere tips elders, hielp niet.
Ben dus opnieuw begonnen...

Echter, iemand die dit ook (intel trim files) op diens intel ssd heeft? waarom, zonde van de ruimte, of juist de bedoeling zo? zie:

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg207/usegrouper/screenshot1.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door notsonewbie op 03-02-2010 13:03 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)