Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-03 13:46
Ik heb een taak in Scheduled Tasks van Windows XP SP3. Deze zorgt ervoor dat er data van een laptop gesynchroniseerd wordt via SyncToy naar een map op de server. Deze taak voert SyncToy uit, maar met een andere gebruiker (van hetzelfde domein). De reden hiervoor is dat het wachtwoord van de gebruiker elke 3 maanden wijzigt terwijl het van deze gebruiker (´scheduler´) nooit veranderd. Als ik de taak start (via RMK - 'Run') krijg ik dus bij 'Last Result' '0x1' te zien.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? M.a.w. hoe kan ik een taak in Scheduled Tasks onder een andere gebruiker uit laten voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
oftewel: controleer de logfile van Scheduled Tasks en kijk waarom er een foutcode wordt gegeven.
M.a.w. hoe kan ik een taak in Scheduled Tasks onder een andere gebruiker uit laten voeren?
hoe dat moet weet je al, je moet alleen nu nog fixen waarom ie niet wil runnen.
En dat betekent dat je iets meer moet troubleshooten dan even kijken of alles goed staat ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Check bijvoorbeeld eerst je log eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
DeeJee schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:11:
Check bijvoorbeeld eerst je log eens.
Dit is mijn log bestand SchedLgU.txt

"SyncToy.job" (SyncToyCmd.exe)
Started 2-2-2010 11:51:20
"SyncToy.job" (SyncToyCmd.exe)
Finished 2-2-2010 11:51:21
Result: The task completed with an exit code of (1).
[ ***** Most recent entry is above this line ***** ]

Hier wordt je ook niet veel wijzer van :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

How to troubleshoot scheduled tasks in Windows XP and in Windows Server 2003

Klopt het wachtwoord nog van de gebruikers die de taak uitvoerd? Heb je het ww veranderd op het domein? En zo ja, heb je het ook in je taak aangepast?

Heeft de taak wel goed gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
DeeJee schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:58:
How to troubleshoot scheduled tasks in Windows XP and in Windows Server 2003

Klopt het wachtwoord nog van de gebruikers die de taak uitvoerd? Heb je het ww veranderd op het domein? En zo ja, heb je het ook in je taak aangepast?

Heeft de taak wel goed gedraaid?
Het wachtwoord van de user waarmee de taak wordt uitgevoerd moet al juist zijn als je op OK of APPLY drukt bij de taak, anders krijg je een foutmelding. De taak is niet uitgevoerd.
Ik heb ook een batchfile aangemaakt met alleen 'pause' erin. Als ik deze draai als de huidige gebruiker krijg ik een DOS-venster te zien en moet ik een toets drukken om verder te gaan en is de taak dus goed uitgevoerd.
Als ik dezelfde taak uitvoer als een andere gebruiker, krijg ik geen DOS-venster en opnieuw code 0x1 en wordt de taak dus niet uitgevoerd. Ook al voer ik de taak uit als domain administrator (die ook in de lokale administrator-groep) van de PC zit, krijg ik code 0x1 en wordt de taak niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Staat het script dat wordt uitgevoerd lokaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
DeeJee schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:22:
Staat het script dat wordt uitgevoerd lokaal?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Maak de taak eens opnieuw aan wanneer je ben ingelogd als de gebruiker waarmee je de taak wil laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
DeeJee schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:24:
Maak de taak eens opnieuw aan wanneer je ben ingelogd als de gebruiker waarmee je de taak wil laten draaien.
1. Ik ben ingelogd als de gebruiker B waarmee ik de taak wil laten draaien
2. Nieuwe taak aangemaakt en uitgeprobeerd. Tot zover OK
3. Ingelogd als gebruiker A en taak uitgevoerd als gebruiker B - werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:48
Maak je gebruik van een UNC pad of van een schijfmapping? In dat laatste geval kan het wel eens zijn dat het niet gaat werken omdat de mapping dan niet bestaat (die wordt waarschijnlijk via een login-script aangemaakt en voor een scheduled task gebeurt dat niet).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:50
mbaltus schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:26:
Maak je gebruik van een UNC pad of van een schijfmapping? In dat laatste geval kan het wel eens zijn dat het niet gaat werken omdat de mapping dan niet bestaat (die wordt waarschijnlijk via een login-script aangemaakt en voor een scheduled task gebeurt dat niet).
Aanvullend hierop : Het kan natuurlijk zo zijn dat de 'data' die je synct bestanden zijn uit de gebruikers-profiel (mijn documenten, afbeeldingen, etc) van de gebruiker waarvan het wachtwoord elke 3 mnd verandert (m.a.w. de gebruiker welke je niet gebruikt om het sync script te draaien). Heeft de gebruiker waaronder het script draait wel rechten op de mappen die je probeert te syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
marvlems schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:19:
Ik heb ook een batchfile aangemaakt met alleen 'pause' erin. Als ik deze draai als de huidige gebruiker krijg ik een DOS-venster te zien en moet ik een toets drukken om verder te gaan en is de taak dus goed uitgevoerd.

Als ik dezelfde taak uitvoer als een andere gebruiker, krijg ik geen DOS-venster en opnieuw code 0x1 en wordt de taak dus niet uitgevoerd.
Nee, maar die zit dan ook op z'n "eigen'' niet zichtbare login sessie te wachten op jouw input die maar niet komt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
TheVMaster schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:40:
[...]

Aanvullend hierop : Het kan natuurlijk zo zijn dat de 'data' die je synct bestanden zijn uit de gebruikers-profiel (mijn documenten, afbeeldingen, etc) van de gebruiker waarvan het wachtwoord elke 3 mnd verandert (m.a.w. de gebruiker welke je niet gebruikt om het sync script te draaien). Heeft de gebruiker waaronder het script draait wel rechten op de mappen die je probeert te syncen?
Ook al voer ik de taak uit als domain administrator (zowel lokaal als op het netwerk alle rechten), gebeurt er niets. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:50
marvlems schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:19:
[...]

Ook al voer ik de taak uit als domain administrator (zowel lokaal als op het netwerk alle rechten), gebeurt er niets. :'(
En als je nu bij wijze van test de job laat draaien onder de naam waarmee je ook bent aangelogd? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:48
Maar kopieer je nu naar een UNC pad of naar een gemapte netwerkdrive? want in dat laatste geval kan het zijn dat tijdens de scriptuitvoer de netwerkschijf niet gemapt is.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
TheVMaster schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:23:
[...]

En als je nu bij wijze van test de job laat draaien onder de naam waarmee je ook bent aangelogd? O-)
Dan werkt het wel (maar dat wist ik al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youtoo1000
Het probleem is voor mij opgelost!
Als ik 'Run only if logged on’ aanvink, hoef ik geen gebruiker in te vullen en kan ik de huidige gebruiker de taak laten uitvoeren. Heb ik eigenlijk nooit zo geprobeerd maar achteraf heel eenvoudig. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

marvlems schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:17:
Het probleem is voor mij opgelost!
Als ik 'Run only if logged on’ aanvink, hoef ik geen gebruiker in te vullen en kan ik de huidige gebruiker de taak laten uitvoeren. Heb ik eigenlijk nooit zo geprobeerd maar achteraf heel eenvoudig. Iedereen bedankt voor het meedenken!
Maar dan hoef je er toch geen Scheduled Task van te maken of begrijp ik het nu niet helemaal goed?

Pagina: 1