koe alleen 's nachts laten draaien

Pagina: 1
Acties:

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
Is er een mogelijkheid om de koe alleen tussen 18:00 en 8:00 te laten draaien?

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 20:55
Ermm moet je denk ik instellen in windows taakplanner

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarom niet tijdens kantooruren eigenlijk :?

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op woensdag 07 maart 2001 11:20 schreef Cyberjunkie het volgende:
Is er een mogelijkheid om de koe alleen tussen 18:00 en 8:00 te laten draaien?
Om 18:00 starten met dnetc -h 14 misschien?

With the light in our eyes, it's hard to see.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:24
Op woensdag 07 maart 2001 12:04 schreef DSmarty het volgende:
Waarom niet tijdens kantooruren eigenlijk :?
Gokje: ivm nachttarief?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

als de compu's geen wachtwoord hebben kan je in de bios instellen dat de computer om zo laat aan mooeten gaan en je kan hem af laten sluiten met een goeie taakplanner>:)

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Je pc om 18.00 aan zetten en om 08.00 uitzetten. :+

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Cyberjunkie
Dit is omdat ik op de pc's van gebruikers overdag liever geen koe wil hebben. Want ondanks de fijne beweringen merk je wel degelijk verschil of er een koetje draait of niet. Een ook al zou je het niet merken, dan wil ik nog niet dat ik het risico loop dat er een "slimme" gebruiker naar de helpdesk belt om te vragen waarom het proces dnetc al 60 uur processortijd heeft gebruikt.

Ik ga niet iedere dag tig services starten om 18:00 uur, dus het werkt niet om in de ini aan te geven dat ie na 14 uur mag kappen. Het opstarten is dus het probleem.

Taakplanner zou ideaal zijn, maar die weet ik niet vanaf afstand te bedienen.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 14:24
Heb je uberhaupt toestemming om de koe te laten draaien?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Cyberjunkie
Op woensdag 07 maart 2001 18:02 schreef Mr_Atheist het volgende:
Heb je uberhaupt toestemming om de koe te laten draaien?
Ik heb aan het hoofd van het bedrijf gemeld dat ik en een aantal collega's een koetje hebben grazen. Zelfs gevraagd of hij mee wilde doen. En of hij even wilde zeggen of hij het er wel of niet mee eens is. 2 weken later nog geen antwoord, dus nogmaals gevraagd: wat is je standpunt t.a.v. de koe? 1 week later nog geen antwoord, dus in de wandelgangen even gevraagd. Antwoord: geen tijd voor gehad.
Vraag is dus, heb ik toestemming? :? Tja.... stilzwijgend misschien? :Z ;)

Nu wil ik aan systeembeheer voorstellen om dan alleen 's nachts een koetje te draaien, maar dan moet dat wel kunnen. Overdags wil systeembeheer zeker geen koe hebben op gebruikers pc's. Die gasten willen zelf ook niet meedoen en met ieder probleem dat ik met m'n pc heb roepen ze dat het door m'n koe komt! :D

• weird0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11

weird0

The Luck is Dying

zie je nouw dat hier in NL veel wordt gedoogd =)

€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Want ondanks de fijne beweringen merk je wel degelijk verschil of er een koetje draait of niet.
Euhm..?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Burat : Onder Win95/98 is het wel degelijk mogelijk dat je wat van je koetje merkt ! Het systeem reageert wat slomer. Op een _vlot_ lopend systeem (P3-800 o.i.d. of systeem met win98se_lite) merk je dat niet of nauwelijks, maar op een P200 wel degelijk. Zal wel in het switchen van taak zitten.

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
onder linux:

automatisch laten opstarten met "cron"

en dan in config veranderen:
optie 1 kiezen
dan
optie 3 kiezen
tijd instellen hoelang hij moet runnen

en klaar....

in principe zou je dus onder windows alle koeien met taakplanner kunnen opstarten en op dezelfde manier laten eindigen...

(net zelf bedacht terwijl ik het zelfde probleem had :) en zelf dus het antwoord ook nog eens bedacht :Y))

www.kuiphuis.nl

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
oude }:O

Maarja tis makkelijker om dan gelijk een 2e cron aan te maken die dnetc killed op de gewenste tijd...

...

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 21:10 schreef Haranaka het volgende:

Maarja tis makkelijker om dan gelijk een 2e cron aan te maken die dnetc killed op de gewenste tijd...
Mijn P133 drait 27/4 met de laatste client van 21/1... :+ :+

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Op zaterdag 26 januari 2002 21:19 schreef Hobiedobie het volgende:

[..]

Mijn P133 drait 27/4 met de laatste client van 21/1... :+ :+
huh?

Verwijderd

denk dat die 24/7 bedeolt :)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 23:16 schreef Tuxus het volgende:
denk dat die 24/7 bedeolt :)
denk dat die 24/7 bedoelt :)

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op zaterdag 26 januari 2002 23:31 schreef Mo-Bees het volgende:

[..]

denk dat die 24/7 bedoelt :)
Ik denk dat hij 24/7 bedoelt. :)

Bezigheidstherapie, verbeter je voorganger.

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 17:10 schreef Cyberjunkie het volgende:
......

Ik ga niet iedere dag tig services starten om 18:00 uur, dus het werkt niet om in de ini aan te geven dat ie na 14 uur mag kappen. Het opstarten is dus het probleem.

Taakplanner zou ideaal zijn, maar die weet ik niet vanaf afstand te bedienen.
Om de services op afstand 1x in te stellen is denk ik niet mogenlijk.
Om de koe per PC te laten starten en te stoppen zul je dus bij iedere PC de taak zelf moeten schedulen.

Instellingen als volgt:
Maak als eerste de taak aan via taak planner.
Als je dat gedaan hebt ga je naar de eigenschappen van deze taak en kijk je op het tab bald Schedule.
Stel hier in dat hij dagenlijks moet beginnen om 18:00u
Ga dan naar tab blad Settings en zet een vinkje bij "Stop the task if it runs for 72 houre" en verander de 72 naar 14
Klik op apply en de taak zal om 18:00 computer tijd beginnen en na 14 uur stoppen, ongeacht wat er in de koe.ini is ingesteld

Doe dit per computer die mee mag werken en hij zal dan tot dat die taak wordt verwijderd mee blijven werken in de ingestelde tijds periode.
Let wel op dat computertijd nog niet gelijk hoeft te zijn aan de werkelijke huidige tijd.

• Nowhere
Op zaterdag 26 januari 2002 21:10 schreef Haranaka het volgende:

sorry

maar daar ben ik het niet mee eens
die 2de cron die kan het blokje wel eens vern**ken
daarom doe ik het liever via de koe zelf....

das mijn reden

------
dat ik een oude }:O uit de sloot haal is enkel omdat er geen oplossing op GoT beschikbaar was en ik die bij deze probeer te geven....
dus ff niet zeuren over dat soort dingen, das te gemakkelijk om iemand af te kraken....
iedereen draagt zijn steentje of }:) bij en nutteloos gezeur heb ik en jij niks aan....

my 2cents

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 08:58 schreef Nemesis het volgende:
Burat : Onder Win95/98 is het wel degelijk mogelijk dat je wat van je koetje merkt ! Het systeem reageert wat slomer. Op een _vlot_ lopend systeem (P3-800 o.i.d. of systeem met win98se_lite) merk je dat niet of nauwelijks, maar op een P200 wel degelijk. Zal wel in het switchen van taak zitten.
Ik heb 'n }:O draaien op een P166MMX@200, met Win95. En wat voor programma's ik op dat ding draai .. je merkt he-le-maal geen verschil. Zelfs niet met office-benchmarks.

• Nowhere
Op zondag 27 januari 2002 03:58 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik heb 'n }:O draaien op een P166MMX@200, met Win95. En wat voor programma's ik op dat ding draai .. je merkt he-le-maal geen verschil. Zelfs niet met office-benchmarks.
laat de PC nu eens met rust HlpDsk !!!
genoeg over dat ding gehoort, gelezen en gezien ;)

www.kuiphuis.nl

• DrOetker
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 21:47

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Dit is wel een intressant programmaatje, want hier zit namelijk een scheduler in. Je kan met dir programmaatje je koe op een bepaalde tijd inschakelen en ook uitschakelen.
Ook is het mogelijk om je koe even te laten stoppen als een bepaald programma wordt geopenend en later weer door te laten gaan als dat programma wordt afgesloten.

Download: klik hier!

Het kan zijn dat het niet werkt. Om het programmaatje dan te laten werken moet msstdfmt.dll worden geïnstalleerd met behulp van regsvr32. Download daarvoor de volgende 2 bestanden en volg daarna even de uitleg om het te installeren. Dan zou het wel moeten werken.

De 2 bestanden:
regsvr32.zip msstdfmt.zip
Uitleg: klik hier!

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

Verwijderd

je kan een macro downloaden, bij sommige kan je de tijd instellen wanneer de macro start

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Op zondag 27 januari 2002 03:54 schreef Nowhere het volgende:

[..]

sorry

maar daar ben ik het niet mee eens
die 2de cron die kan het blokje wel eens vern**ken
daarom doe ik het liever via de koe zelf....

das mijn reden

my 2cents
Niet als je een cron maakt die dnetc opstart met de optie -shutdown. Je koetje wordt dan nl. netjes uitgeschakeld, zonder dat je blokjes vern**kt worden.

[removed]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Aangezien je het over taskmanager hebt, neem ik aan dat het over een nt bak gaat. installeer de koe als service, desnoods rename je hem naar system of zo (dan zien ze alleen een proces system staan) Op afstand kan je het proces opstarten en afsluiten door met service manager te connecten op die pc. Je kan op afstand dan ook schedules toevoegen waarin bijv staat "net start dnetc" of "net stop dnetc".
Pagina: 1