Ik heb mijn vriendin gisteren een kaartje in gebouwd die ik nog had liggen (ze draaide nog onboard graphics), dit is een EAX1600XT van Asus wat dus een passieve kaart is met zijn heatsink gedraaid naar de bovenkant. Deze liep gisteren voor het eerst snoeihard vast bij Rome: Total war, volgens haar allemaal groene en gele strepen over het hele beeld, wat dus duidelijk duid op oververhitting.. Wat raar is, want de behuizing heeft voldoende airflow (CM Elite 334).
Is dit te verhelpen met een nieuw druppeltje koelpasta? ik heb hier nog Arctic Silver 5 liggen, maar kan dit ook gewoon op de core van de kaart? En dan zijn de RAM chips ook nog eens geheel bloot, die worden helemaal niet koel gehouden.. Ik had al een fan op de kaart gemonteerd met behulp van tie wraps, maar zo kom ik niet uit met de northbridge heatsink. Help?
Is dit te verhelpen met een nieuw druppeltje koelpasta? ik heb hier nog Arctic Silver 5 liggen, maar kan dit ook gewoon op de core van de kaart? En dan zijn de RAM chips ook nog eens geheel bloot, die worden helemaal niet koel gehouden.. Ik had al een fan op de kaart gemonteerd met behulp van tie wraps, maar zo kom ik niet uit met de northbridge heatsink. Help?