[outlook 2007]instellingen importeren vanuit ander OS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-07 11:53
Dag,

ik heb een XP installatie met outlook 2007 geïnstalleerd en alle instellingen en mails erin.
ik heb ook een windows 7 installatie met ook outlook 2007, zonder instellingen. Ik kan de XP-installatie niet meer starten, dus ook outlook daar niet. Hoe kan in de instellingen vanuit outlook(XP 32bit) exporteren en importeren in outlook(W7 64 bit). Ik kan alle bestanden wel nog benaderen. Gewoon outlook proberen openen op de andere HD in windows 7 gaat niet en de plaats waar de .pst-bestanden staan is ook anders.
Instellingen is geen probleem om opnieuw in te stellen, mapstructuur en mails zou ik heel graag nog hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
diamondback schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:03:
Dag,

ik heb een XP installatie met outlook 2007 geïnstalleerd en alle instellingen en mails erin.
ik heb ook een windows 7 installatie met ook outlook 2007, zonder instellingen. Ik kan de XP-installatie niet meer starten, dus ook outlook daar niet. Hoe kan in de instellingen vanuit outlook(XP 32bit) exporteren en importeren in outlook(W7 64 bit). Ik kan alle bestanden wel nog benaderen. Gewoon outlook proberen openen op de andere HD in windows 7 gaat niet en de plaats waar de .pst-bestanden staan is ook anders.
Instellingen is geen probleem om opnieuw in te stellen, mapstructuur en mails zou ik heel graag nog hebben
pst file overzetten naar nieuwe pc en dan importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Die .pst bestanden zou je gewoon kunnen copieren hoor. Als je die van de oude schijf af kunt halen en je laat die de originele op de WIN7 installatie overschrijven dan zou dat gewoon goed moeten gaan.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
Nooit bij stil gestaan dat het zo simpel kon zijn :)
Ik probeer het onmiddelijk

EDIT: het werkt inderdaad, weet iemand hoe ik mijn regels overzet zodat mijn e-mails weer automatisch geklasseert worden?

[ Voor 43% gewijzigd door kevinvdw op 01-02-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervoor kan je het beste Windows Easy Transfer gebruiken :-)
Met deze tool neem je al je setting (zoals BV. auto complete van mail adressen, PST file, ...)
hier vind je alle details

http://windows.microsoft....m-windows-xp-to-windows-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
Ja, maar ik kan easy transfer niet installeren op XP, ik kan mijn XP niet meer opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je hebt alleen je pst-bestand nodig. Kopiëer deze van je oude schijf naar een map op je nieuwe schijf welke handig voor jou is, bijvoorbeeld; My Documents\Outlook

In Outlook kan je deze nu openen via;
File-> Open-> Outlook Data File...

Normaal zet je dan deze als de standaard folder set via;
File-> Data File Management...

Aangezien je van Outlook XP komt, is je pst-file nog in ANSI formaat en is het aan te bevelen om deze om te zetten in Unicode formaat. Hoe je dat precies doet kan je hier vinden.

Gebruik in geen geval de Windows Easy Transfer tool en overschrijf nooit bestaande pst-bestanden om een restore te doen; je komt dan namelijk met een corrupt mail profiel te zitten.

Als je nog overige bestanden over wilt zetten (zoals handtekeningen of stationery), zie deze guide voor een overzicht van Outlook bestanden en hun locaties

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
bedankt!
Je sig ziet er ook interessant uit
Pagina: 1