Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 10:21
Ik heb wat problemen met remote access van 2 linkys WRT54GL die achter een Fritzbox 7170 zitten.
Ik zal de situatie even uitleggen:

ADSL Xs4all > Fritzbox 7170 (standaard modem XS4all) > 2x Linksys WRT54GL.

Ik wil voor onderhoud remote bij de Linksys kunnen, omdat zij in een andere stad bevinden dat ik is er langs rijden 123 geen optie (2 uur in de auto zitten voor een router is niet echt mijn idee van een nuttige dag besteding ;) ) .

Op de Fritzbox 7170 heb ik de poorten 8081 en 8082 opengezet en deze verwijzen elk naar het IPadres van de Linksys's. Op de Linksys heb ik als remote management poort ingevuld, 8081 op de een en 8082 op de ander.

De Portforward instellingen op de Fritzbox zijn:
Port forwarding enabled for:
Protocol=TCP
From port: 8081
IPadres: IPadres van de linksys
to port: 8081

Instelling remote op Linksys WRT54GL:
HTTP + HTTPS staan aan.
Remote Management staat aan
Remote Management port = 8081
Use HTTPS staat aan

Verder zit de linksys aangesloten op de Fritzbox via een LAN poort, dit omdat de linksys geen router functie heeft. DHCP staat uit de op linksys (de Fritzbox regelt dit). Internet werkt gewoon, alleen kan ik remote niet bij de Linksys's 8)7. Ik weet niet wat ik fout heb gedaan. Heeft iemand nog tips of suggesties?

Wat ik zelf verder geprobeerd is:
1. andere poorten kiezen op de Fritzbox en Linksys
2. ander protocol gekozen (UDP)
3. Linksys en Fritzbox resetten.
4. Firewall uitzetten op de Linksys
5. Firewall uitzetten voor de desbetreffende poort (exposed host) op de Fritzbox.
6. Connectie maken via http://ipadres:8081; https://ipadres:8082

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341842

Misschien dat er een ACL/firewallregel op de linksys staat die verkeer van ander netwerk dan het lokale niet toestaat. Het is mogelijk dat de firewall loopt te rommelen. Zelf heb ik wel eens iets dergelijks gehad waarbij de firewall extern beheer onmogelijk maakte ondanks dat het aan stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albano
Ik heb al een beetje zitten rommelen met de firewall van de linksys. Je zou toch zeggen dat als je de firewall uitzet op de linksys, geen enkele regel meer actief zou moeten zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Welk ip heeft je linksys?
Welk ip heeft je fritsbox?
Welke ip's hebben je clients?

Waarschijnlijk heb je het namelijk zo aangesloten dat je verschillende subnets hebt en daardoor kun je dan de linksys niet bereiken. Heeft waarschijnlijk weinig met de firewall te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

DHCP van Fritz staat standaard in de range 192.168.178.10 en hoger dacht het. Zelf heeft Fritz een IP 192.168.178.1.

Zet de Lniksys op bv. 192.168.178.250... Weet je zeker dat je buiten de DHCP scope zit. De Linksys is normaliter 192.168.1.1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albano
De Fritzbox zit in de zelfde IPrange als de Linksys's (192.168.178.x). Internet werkt gewoon. De linksys en de Fritzbox hebben een vast IPadres in de 192.168.178.x. De subnetmask is 255.255.255.0. bij beide.
De Fritzbox handelt DHCP af.

Het vreemde is wel, dat de Fritzbox af en toe niet werkt. De verbinding met internet valt weg. Na een reset (stroom eraf) werkt alles weer.

De vraag is nu alleen: wat is er kapot?
1. De Fritzbox,
2. de connectie van de Fritzbox naar de switchpaneel
3. de connectie van het switchpaneel naar het ISRA punt.
De ethernetkabels van de Fritzbox naar het switchpaneel zijn al vervangen.

De Fritzbox is als het goed is maandag weer in mijn bezit, dus ik ga dan nog even testen. Het blijft vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albano
Even een update,

De Fritzbox is het bezit en vandaag heb ik er mee kunnen testen. Het bleek dat de Fritzbox met een oude firewareversie draaide en daarom een "knipperlicht" verbinding te geven. Na installatie van de nieuwe firmware werkte de Fritzbox gewoon naar behoren.

Het feit blijft alleen dat, nadat de Fritzbox zelf weer naar behoren werkte, ik het nog steeds niet voor elkaar kreeg om de Linksys te benaderen door de Fritzbox heen. :?

Kan het zou zijn, omdat de ethernet kabel op Linksys in een LAN poort zit ipv in de WAN poort zit, de remote management functie niet werkt of is dit grote onzin?

ik weet het even niet meer en begin te denken dat het gewoon niet kan :/

[ Voor 0% gewijzigd door Albano op 12-02-2010 16:47 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albano
even een kickje,
heeft iemand nog een idee wat te proberen of is het gewoon onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131956

Hoi,

Je moet de WRT54GL via zijn/haar LAN poort aansluiten op de fritzbox !
Remote management op de WRT54GL geldt alleen voor de WAN poort namelijk.

In de Fritzbox routeer je vervolgens van b.v. de externe poort 8081 naar het interne
ip adres van de WRT54GL poort 80 (dus outside port 8081 en inside port 80, omdat de
webinterface van de WRT54GL op poort 80 werkt. (kun je volgens mij ook veranderen,
zeker als je er alternatieve firmware inzet als dd-wrt, maar als je dat niet wilt dan werkt bovenstaande
forwarding rule prima)
Pagina: 1