Hosten van populaire download, host met unlimited transfer?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:12
Mijn hobby project begint een beetje uit de hand te lopen met meer dan 20GB data transfer de afgelopen maand. Nu ben ik op zoek naar een goede en gratis manier om mijn freeware windows applicatie te hosten.

Specs: een volledige setup bestand van 42MB en een update setup van 1,5MB

Wat ik zoek:
- gratis of fixed price hosting, waarvan de kosten laag genoeg zijn om met advertenties te betalen
- gemakkelijk te benaderen, momenteel heb ik een directe download link naar de setup.exe, liever heb ik daar niet te veel 'ruis' tussen. (dus geen download managers, torrents etc)

Waar ik gezocht heb:
- Kennissen: waarschijnlijk kom ik daarmee op een max van 40 a 60GB download voordat de rekening gaat lopen
- Webhosting als: www.justhost.com die hebben een unlimited data transfer, maar navraag levert een 'terms-and-conditions' op die er voor gaat zorgen dat ik toch afgeknepen wordt of zelfs verwijderd.

Wellicht heeft iemand hier ervaring met zo'n situatie en dan hoor ik graag hoe dat opgelost is.

Martijn

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Misschien domme vraag, maar is die freeware van jezelf? Zelf geschreven? Zo ja, waarom niet gewoon hosten op plaatsen zoals FreshMeat en/of SourceForge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Amazon webservices (maar misschien is dat wel een beetje overkill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

GabberKooij schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:53:
- Webhosting als: www.justhost.com die hebben een unlimited data transfer, maar navraag levert een 'terms-and-conditions' op die er voor gaat zorgen dat ik toch afgeknepen wordt of zelfs verwijderd.
Staat er ook bij bij hoeveel ge/misbruik dit gaat gebeuren? 20 GB is toch ook weer niet zo bijster veel, lijkt me.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik heb een jaar bij Dreamhost een account gehad, daar zat unlimited diskspace en bandwith bij. De maximale download snelheid van een 100MB Gzip file was < 500 KB/s. Als ik daar inlogde met SSH dan had die server een load van 30+. Constant. Ik zou er zover mogelijk van wegblijven... Het was leuk voor 30$ per jaar vanwege een of andere actie, maar mij zie je daar niet meer terug. Ga gewoon in Nederland hosten. Een beetje Nederlandse host draait z'n hand niet om voor 20GB/maand transfer.

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 01-02-2010 10:13 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Via webhostingtalk kan je dacht ik ook filteren op data-verbruik, genoeg hier in Nederland (die dan wel mogelijk dedicated in het buitenland zitten) met flinke limieten. 20GB is niet bijster veel, zelfs hosten bij je provider kan soms nog binnen de regels vallen.

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 01-02-2010 10:16 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zou op zoek gaan naar mirrors. Sourceforge is misschien niet heel geschikt (Moest je dan niet open sourcen?), maar sites zoals Cnet en tucows lijken mij ideaal om je applicatie te hosten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 19:14
Het lijkt me goed mogelijk dat als je (persoonlijk telefonisch) contact opneemt met een Webhoster dat ze best bereid zijn een offerte op te stellen voor jouw eisen. Dat de pakketten niet online staan neemt niet weg dat ze voor je gemaakt kunnen worden ;) Webhosters zijn (soms :p ) zo eng nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
LinuX-TUX schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:03:
Misschien domme vraag, maar is die freeware van jezelf? Zelf geschreven? Zo ja, waarom niet gewoon hosten op plaatsen zoals FreshMeat en/of SourceForge?
Het is van mezelf, en dit is de 3e maand dat het online staat, dus ik sta niet gek te kijken als ik over een jaar op 200GB zit.

Bij SourceForge moet toch je hele project opensource zijn? Momenteel is dat niet het geval, ik maak van een aantal 3th party componenten gebruik.

Ik heb eens gekeken op freshmeat en dat ziet er wel geschikt uit en die ga ik eens goed bekijken.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoster als Hosting2Go? Doet 30GB per maand voor 29 euro per jaar. Zijn dan vast ook nog wel anderen die zoiets kunnen bieden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Kijk even op http://www.ispgids.com/vps, vul je eisen in en je krijgt een mooi overzichtje.

Toevallig een paar weken geleden een tweede VPS genomen, voor een tientje heb ik 512MB memory, 50GB opslag en 500GB data transfer per maand.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 14-09 15:52

-d-

Je zou evt. ook op externe sites zoals download.com je programma te hosten. Zie http://upload.cnet.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

GabberKooij schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:53:
Wellicht heeft iemand hier ervaring met zo'n situatie en dan hoor ik graag hoe dat opgelost is.
Met 20GB/maand heb je natuurlijk niet iets unlimited nodig, daarvoor verbruik je veel te weinig. Neem gewoon ergens standaard hosting met een redelijke limiet? Voor iets meer dan een tientje heb je in Nederland al gewoon hosts met 125+ GB traffic per maand, dan kun je qua populariteit nog verzesvoudigen totdat je tegen een limiet aanloopt.

In het buitenland kan het nog goedkoper.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:07
Je zou ook kunnen overwegen mediafire te gebruiken voor het hosten van je bestand?

Soort van megaupload/rapidshare, maar dan zonder gezeik en met fatsoenlijke snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op www.hosting.eu heb je ook onbeperkt dataverkeer, en deze maand toevallig de actie dat het eerste jaar gratis is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:09
RickJansen schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:37:
Op www.hosting.eu heb je ook onbeperkt dataverkeer, en deze maand toevallig de actie dat het eerste jaar gratis is.. :)
Leuke algemene voorwaarden: als je meer gebruikt dan het gemiddelde, mag je mooi extra dataverkeer inkopen.
En ga er maar van uit dat de gemiddelde website van die ene vage tante hooguit 1 GB per maand er door heen jaagt (mits die tante zelf regelmatig op haar eigen website kijkt :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Een gigabyte verkeer kost je enkele centen tot enkele tientallen centen. Voor een paar euro per maand kan je dus je applicatie al fatsoenlijk hosten en een zoektoch naar 'unlimited' hosting is dus niet nodig. Sowieso bestaat echt unlimited niet, maar alleen unlimited gebruik van een bepaalde bandbreedte. Effectief ben je dan per mbit aan bandbreedte aan het betalen in plaats van per gigabyte en in de praktijk ben je dan vaak een stukje goedkoper uit als je bandbreedteprofiel heel constant is (als je bijvoorbeeld een 10mbit abo afsluit en volcontinu 10mbit gebruikt), maar duurder als dat niet het geval is, zoals in jouw geval waarschijnlijk zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
RickJansen schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:37:
Die is leuk, dat is Fair use policy. Oftewel als je boven gemiddeld zit krijg je een rekening :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:27
Je kunt op Webhostingtalk de shared hosting en VPS hosting offers forums even doorspitten.

Hosting in de US is waarschijnlijk het goedkoopste, maar mocht je meer verkeer uit alleen europa of Nederland verwachten dan kun je misschien beter kijken naar iets in de UK of NL. Voor de Nederlandse hosts kun je dan (zoals al eerder genoemd) ook op webhostingtalk.nl terecht.

Er is veel te krijgen voor al $5 per maand, ik zou er gewoon eens een uitzoeken met een ruime limiet (dus geen 'unlimited' of 'unmetered') en het eens een maandje proberen. Als je bekend bent met linux en/of alle touwtjes in eigen handen wilt hebben kun je voor een VPS gaan (dan heb je meteen gegarandeerde resouces), anders is shared hosting een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Of doe het nog makkelijker....
Neem een dyndns, forward die naar je eigen IP en zet zelf een klein webservertje op. Voor dit soort hoeveelheden dataverkeer kan dat namelijk makkelijk....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:41
TFHfony schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:09:
Neem een dyndns, forward die naar je eigen IP en zet zelf een klein webservertje op. Voor dit soort hoeveelheden dataverkeer kan dat namelijk makkelijk....
Dan wordt je verbinding zo dichtgetrokken. Veel simultane verbinding + upload die maxed out wordt is funnest voor de meeste thuisverbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
TFHfony schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:09:
Geen goed idee, dan zou ik wel wat meer upstream moeten hebben :-)

En die 20GB is waarschijnlijk de minimum, als het dan echt een keer hard gaat lopen.... Vind mijn eigen provider ook niet tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Thralas schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:37:
Je kunt op Webhostingtalk de shared hosting en VPS hosting offers forums even doorspitten.

Hosting in de US is waarschijnlijk het goedkoopste, maar mocht je meer verkeer uit alleen europa of Nederland verwachten dan kun je misschien beter kijken naar iets in de UK of NL. Voor de Nederlandse hosts kun je dan (zoals al eerder genoemd) ook op webhostingtalk.nl terecht.

Er is veel te krijgen voor al $5 per maand, ik zou er gewoon eens een uitzoeken met een ruime limiet (dus geen 'unlimited' of 'unmetered') en het eens een maandje proberen. Als je bekend bent met linux en/of alle touwtjes in eigen handen wilt hebben kun je voor een VPS gaan (dan heb je meteen gegarandeerde resouces), anders is shared hosting een betere keuze.
Bedankt voor de tips, als ik een host ga zoeken, dan gebruik ik zeker
http://www.webhostingtalk...-providers/shared-hosting
om me te orienteren.

Hmm, hobbies horen geld te kosten blijkt maar weer :-)

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Een maat van me host zijn site bij http://servage.net/. 7,5 TB data transfer voor iets meer dan 6 euro per maand.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
Als je even via DM contact opneemt met mezelf dan kan ik je misschien verder helpen (heb nogal wat contacten bij datacenters en dergelijke.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Frash schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:15:
[...]

Dan wordt je verbinding zo dichtgetrokken. Veel simultane verbinding + upload die maxed out wordt is funnest voor de meeste thuisverbindingen.
Is natuurlijk geheel een kwestie van een beetje slim configureren. Gezien hij het over 20gbyte heeft momenteel, wordt het pakket dus maximaal 500 keer per maand gedownload, wat ongeveer op 15 keer pet dag uitkomt. Die hoeveelheid simultane verbindingen stelt dus niets voor.
Als je dan de upstream snelheid op max 80% van je eigen upstream zet, is er niet veel aan de hand. En ik kan me ook niet voorstellen dat je eigen ISP daar heel moeilijk over zou doen.

Ik gebruikt een online backup systeem waar ik zo'n 110gbyte heb staan. Dit heb ik in 2 á 3 daagje geupped. Geen probleem voor mijn verbinding, laat staan van mijn ISP (Ziggo)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
E-Rick schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:27:
Een maat van me host zijn site bij http://servage.net/. 7,5 TB data transfer voor iets meer dan 6 euro per maand.
Dat ziet er inderdaad wel heel aantrekkelijk uit. Ik weet niet of die server slashdot zouden overleven, maar het moet wel heeeeel raar lopen om dan in de problemen te komen.

Heb je een idee hoe die provider verder bevalt? De snelheden een beetje goed zijn enzo? Oftewel de praktijk die nog wel eens anders is dan de marketing?

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:09
GabberKooij schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:21:
[...]

Dat ziet er inderdaad wel heel aantrekkelijk uit. Ik weet niet of die server slashdot zouden overleven, maar het moet wel heeeeel raar lopen om dan in de problemen te komen.

Heb je een idee hoe die provider verder bevalt? De snelheden een beetje goed zijn enzo? Oftewel de praktijk die nog wel eens anders is dan de marketing?

Martijn
Servage.net is zware overboeking. Echter geloof ik dat de snelheid op zich redelijk is, mits er geen php/mysql gebruikt wordt (enkel van horen zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:48

K4F

Heb je overwogen een torrent ervan te maken om de load te verlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Wil ook wel wat files op mijn eigen webserver gooien, crappy ovh dedi bak met unlimited bw :P.

http://www.ovh.nl/shared_hosting/
@ ovh zijn ze sowieso niet echt duur met hosting :).

Mijn Hosting Partner
is ook zeer cheap!.

[ Voor 26% gewijzigd door IEF op 27-04-2010 14:34 . Reden: Affiliate link verwijderd [/spam] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Tortelli schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:11:
Wil ook wel wat files op mijn eigen webserver gooien, crappy ovh dedi bak met unlimited bw :P.

http://www.ovh.nl/shared_hosting/
@ ovh zijn ze sowieso niet echt duur met hosting :).

Mijn Hosting Partner
is ook zeer cheap!.
Hmm voor 2,37 pm voor 500GB transfer kan ik natuurlijk niet tobben, de ideeen worden steeds beter hier ;-)

Maar waarom noem je je dedicated ovh bak crappy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
K4F schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:31:
Heb je overwogen een torrent ervan te maken om de load te verlichten?
Dat heb ik, maar de mensen die mijn applicatie willen gebruiken zijn met name mensen die minder computer ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

GabberKooij schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:23:
[...]

Hmm voor 2,37 pm voor 500GB transfer kan ik natuurlijk niet tobben, de ideeen worden steeds beter hier ;-)

Maar waarom noem je je dedicated ovh bak crappy?
Niets mis met dedi servertjes van ovh hoor. Ik heb (net als een redelijk aantal andere mensen) zo'n server voor een jaar gratis gekregen, Hardware is alleen een beetje crappy (celeron @ 1.2Ghz). Maar een gekregen paard.... ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Tortelli schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:33:
[...]

Niets mis met dedi servertjes van ovh hoor. Ik heb (net als een redelijk aantal andere mensen) zo'n server voor een jaar gratis gekregen, Hardware is alleen een beetje crappy (celeron @ 1.2Ghz). Maar een gekregen paard.... ;).
Zolang de snelhaid van de verbinding goed is zou ik daar geen last van ondervinden. Aangezien ik geen PHP (of andere script-talen) en SQL gebruik momenteel.

Belangrijjkste vraag voor mij is of ze de bestanden die ik er op zet heel snel bij de mensen thuis kunnen krijgen.

BTW. mocht je je afvragen waar ik het steeds over heb: www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Weer een tijdje verder en deze maand is de gebruikte bandbreedte al over 150GB met een nog steeds toenemend aantal bezoekers iedere dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:38
Waarom zet je het niet gewoon op megaupload of filefront?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

voor welke hoster heb je nu gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
http://www.alphamegahosting.com/ volgens EURid Whois, maar of het .com domein daar ook staat weet ik niet.

[ Voor 33% gewijzigd door bredend op 27-04-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
eventueel mag je wel een 2e mirror opzetten op mijn server, ik neem aan dat je niks onetisch hebt gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:12
[verwijderd]

[ Voor 89% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand heeft écht onbeperkt dataverkeer. Het wordt ofwel beperkt door fysieke grenzen (bandbreedte) ofwel door kunstmatige, waarvan de meeste te herleiden zijn tot financiële redenen. Hoe meer je betaalt, hoe hoger de grens zal liggen.
Dat neemt niet weg dat ze op zich een prima goedkope partij zijn die goed geschikt zijn voor dit soort doelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 17:07
Is p2p geen optie? (zoiets dat Asus doet)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:15
Amazon S3 is gruwelijk goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Momenteel gebruik ik ovh.nl, voor 2 euro de maand 500GB bandbreedte. Werkt zo ver ik kan zien nog steeds erg goed.
Ook gebruik ik cnet.com. Dat scheelt ook een hoop data verkeer.
Zo nodig schakel ik over naar 1000GB bandbreedte en dan heb ik ook nog de escape om een servage.net account erbij te nemen met 7500 GB. Maar dat verwacht ik niet nodig te hebben. Mocht er een keer een slashdot effect optreden dan is het gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Puch-Maxi schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 01:07:
Is p2p geen optie? (zoiets dat Asus doet)
Dat zou ik dan wel in een heel eenvoudig programma moeten gieten gezien mijn 'publiek', wel heb ik het programma op een nieuwsgroep gezet. Jammer dat veel mensen geen toegang hebben tot een binary usenet server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Vinnienerd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 02:56:
Amazon S3 is gruwelijk goedkoop!
Ze zijn zeker niet duur, maar ik verdien er geen stuiver mee, dus ik loop liever het risico dat der server niet bereikbaar is dan dat ik een rekening van 300 dollar krijg als het een keer op slashdot komt.
Maar mochten de advertentie opbrengsten toch de moeite blijken te zijn is het het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
dominicr schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 00:21:
eventueel mag je wel een 2e mirror opzetten op mijn server, ik neem aan dat je niks onetisch hebt gemaakt ?
Als het mogelijk is om het aantal (complete) downloads te tracken dan is dat zeker interessant. En mijn software is zeer etisch verantwoord :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu toch wel benieuwd wat voor een programma je hebt gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:24:
Ben nu toch wel benieuwd wat voor een programma je hebt gemaakt :P
Picto Selector, het programma zelf is niet groot, maar de combinatie met 12000 gratis symbolen maakt het 167MB (dit was 45 MB een maand geleden, maar sinds die tijd is het aantal meer dan verdubbeld :) )

Het is te vinden op: PECS for All en maakt het voor begeleiders van met name autisten erg gemakkelijk om dag schema's en taak lijsten te visualiseren.
Omdat er vertalingen voor zowel Nederlands, engels, frans, spaans en catalaans beschikbaar zijn is het momenteel behoorlijk populair...

(Als je nog iemand weet die naar het duits of italiaans zou kunnen / willen vertalen hou ik me aanbevolen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Kan je je niet (gedeeltelijk) laten sponsoren door een zorgverzekeraar of een Autisme-gerelateerde vereniging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je het niet opensource maken? Dan kun je het mooi op sourceforge hosten en ben je van al het gezeur af. Daarnaast kun je dan ook gratis gebruik maken van alle mogelijkheden van sf (bug trackers, SVN/GIT e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GabberKooij schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:57:
[...]

Picto Selector, het programma zelf is niet groot, maar de combinatie met 12000 gratis symbolen maakt het 167MB (dit was 45 MB een maand geleden, maar sinds die tijd is het aantal meer dan verdubbeld :) )

Het is te vinden op: PECS for All en maakt het voor begeleiders van met name autisten erg gemakkelijk om dag schema's en taak lijsten te visualiseren.
Omdat er vertalingen voor zowel Nederlands, engels, frans, spaans en catalaans beschikbaar zijn is het momenteel behoorlijk populair...

(Als je nog iemand weet die naar het duits of italiaans zou kunnen / willen vertalen hou ik me aanbevolen)
Ah, zo een soort programma gebruiken wij hier ook (zorginstelling voor "mensen met een beperking" ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Sourceforge is leuk voor de downloaders, maar een kriem voor developers. Ik blijf er tegenwoordig ver uit de buurt. Uploaden van 2MB sourcecode (100 files ) duurde bij sourceforge 2 minuten, bij googlecode 5 seconden.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Het is een simpele filezilla server, volgens mij kan die dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:55:
Kun je het niet opensource maken? Dan kun je het mooi op sourceforge hosten en ben je van al het gezeur af. Daarnaast kun je dan ook gratis gebruik maken van alle mogelijkheden van sf (bug trackers, SVN/GIT e.d.).
Er zit hier en daar wat code in die niet zo maar vrij kan geven. Daarnaast vind ik het wel leuk om het zelf in de hand te houden. Bovendien is het downloaden vanaf sourceforge voor mijn doelgroep te ingewikkeld. Te veel stappen voordat ze op de download link kunnen klikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Om wat voor app gaat het, website?
Misschien is er hier iemand gek genoeg die je wel wat dataverkeer wil aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triloxigen schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:09:
Om wat voor app gaat het, website?
Misschien is er hier iemand gek genoeg die je wel wat dataverkeer wil aanbieden.
Lees eens in het topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GabberKooij schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:21:
[...]

Martijn
Ik zou uitkijken met servage.net
Zoals eerder gezegd is het zwaar overboeking/overselling.

Maar, ik wil niet bashen ik zeg hieronder simpel wat mij is overkomen.

Ik heb een account bij servage.net gehad (gehad ja).
Een conculega site eigenaar heeft servage een fijne mail gestuurd.
Rond 17:00 kreeg ik een mail van servage dat ik de TOS had verbroken. Binnen de 5 minuten kreeg ik telefoon van een mede Admin dat de site uit de lucht was. En dat klopte dus ook. Na checken bleek de gehele FTP leeg te zijn. Dus geen tijdelijk website offline NEE een compleet lege FTP. Ik moet erbij zeggen dat ik nog 4 andere sites had draaien daar en die waren ook weg dus.
Ik weet 100% zeker dat ik hun TOS niet heb verbroken.
Contact met hun support draait nergens op uit: Back-Ups van MIJN data hebben ze niet en op de vraag wat nou precies hun TOS had verbroken kreeg ik geen antwoord op (buiten wazige antwoorden verwijzend naar hun TOS). Is ook lekker makkelijk als je een FTP leeg veegt zonder zogenaamde backups. Kan mij trouwens ook niet voorstellen dat een beetje hoster je data weg veegt, zeer zeker in het geval TOS verbreken je wilt toch bewijs hebben van wat het verbrak?
Zelf gok ik erop dat het dataverkeer wat ik er door stookte (amper 2TB) een fijne reden was om mij te dumpen en de zogenaamde TOS verbreking een mooie aanleiding.

Servage.net 1 keer en nooit weer.

Als je wat wilt neem gewoon een VPS in de VS voor $10 heb je al 20GB Disk en 500GB traffic.
En als je verder wilt er zijn VS hosts die $10 rekenen voor elke 2TB extra op 100mbit lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje late schop, maar hoe zijn de ervaringen na een aantal maanden ovh? Er bestaan zoveel lof- en haatverhalen over deze hoster dat je niet weet wat je moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:03:
Een beetje late schop, maar hoe zijn de ervaringen na een aantal maanden ovh? Er bestaan zoveel lof- en haatverhalen over deze hoster dat je niet weet wat je moet geloven.
Mijn ervaringen met ovh zijn best positief. De laatste maanden gebruikte ik ongeveer 140 a 200 GB aan bandbreedte. Nu is de website statisch dus de (gedeelde) server wordt niet al te zwaar belast.

Op 2 vragen heb ik redelijk snel een antwoord gehad, op een andere vraag nooit een reactie, maar daar ben ik verder ook niet achteraangegaan, omdat de tijd die vraag inhaalde.

Het lijkt allemaal nu wel goed te werken.
Overigens heb ik voor de grote download (180MB) nu een andere oplossing kunnen vinden. Ik kan met Sclera.be meeliften en die hebben een 2 TB bandbreedte grens :-)

Ach voor het geld moet je denk ik niet een hoop ondersteuning verwachten, dat is niet realistisch. Maar als je wat simpels hebt dan lijkt het wel goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Kick*

Ik ben al geruime tijd bezig met mijn freeware applicatie. Momenteel gebruik ik mediafire als host. Deze is echter niet bij iedereen snel. Daarnaast staat mijn app ook nog op talloze sites gehost. Ik heb hier eigenlijk geen directe invloed op. Nu ben ik aan het kijken voor het automatisch updaten van mijn applicatie. De tool die ik gebruik om mijn installers te bouwen heeft al ondersteuning voor het updaten. Hier is wel een host voor nodig. Dus mediafire, download.com gaan allemaal niet werken. Momenteel is mijn installer ongeveer 121MB groot en word circa 2300x per maand via mediafire gedownload. Hierbij kom ik al aan 280GB per maand. De totale downloadaantallen liggen waarschijnlijk een stuk hoger. Het zou zomaar 500GB per maand kunnen zijn wat ik verslind. Ik ga waarschijnlijk mijn installer kleiner maken door onnodige zaken af te splitsen maar dan nog zal mijn installer rond de 50MB uit gaan komen. (De extra functionaliteit bied ik dan via mediafire aan want het grootste gedeelte gebruikt dat toch niet)

Ik ben dus ook aan het kijken naar betaalbare hosts. Het liefst zo goedkoop mogelijk maar de service moet wel toestaan dat ik het vrijwel alleen maar als filehosting gebruik. Mijn hosting2go heb ik als hosting voor mijn tool lang geleden al opgegeven want binnen enkele maanden tikte ik de 30GB per maand al aan. Ik verdien niet echt iets aan mijn tool. Ik ontvang wel met regelmaat donaties. 10 euro per maand vind ik in de huidige situatie wel kunnen. Het mooiste zou zijn dat ik bij zo'n hostingbedrijf kan ophogen. Dus eerst 5 euro per maand voor x bandbreedte en eventueel later voor 10 euro 2*x bandbreedte per maand. Zo hoef ik niet de hele tijd van aanbieder te switchen als ik de limiet weer bereikt heb. 1TB bandbreedte per maand is denk ik waar ik mee wil beginnen. Ik schat het aantal downloads uit Nederland op 50% en de overige 50% de rest van de wereld.

servage.net lijkt me wel erg goedkoop. En zoals in dit topic is gebleken waarschijnlijk ook niet erg betrouwbare partner. Wie heeft er nog goede adressen?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag het wel gratis op mijn file hosting site zetten. Bestandsgrootte en dataverkeer maakt mij niet uit maar dan moeten gebruikers wel een captcha intypen voordat ze kunnen downloaden als je dat niet erg vindt? Op de captcha pagina staat ook een ad om voor de hostingkosten te betalen. Als je interesse hebt geef ik de URL wel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:41

Lulukai

God's gift to women

Twazerty schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 00:31:
Kick*

Ik ben al geruime tijd bezig met mijn freeware applicatie. Momenteel gebruik ik mediafire als host. Deze is echter niet bij iedereen snel. Daarnaast staat mijn app ook nog op talloze sites gehost. Ik heb hier eigenlijk geen directe invloed op. Nu ben ik aan het kijken voor het automatisch updaten van mijn applicatie. De tool die ik gebruik om mijn installers te bouwen heeft al ondersteuning voor het updaten. Hier is wel een host voor nodig. Dus mediafire, download.co
servage.net lijkt me wel erg goedkoop. En zoals in dit topic is gebleken waarschijnlijk ook niet erg betrouwbare partner. Wie heeft er nog goede adressen?
Ik heb je een PM gestuurd om je te helpen. Jouw doelgroep zijn vooral techneuten, dus kan je ook nog P2P gebruiken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:13:
Je mag het wel gratis op mijn file hosting site zetten. Bestandsgrootte en dataverkeer maakt mij niet uit maar dan moeten gebruikers wel een captcha intypen voordat ze kunnen downloaden als je dat niet erg vindt? Op de captcha pagina staat ook een ad om voor de hostingkosten te betalen. Als je interesse hebt geef ik de URL wel
Voor hetgeen wat ik nu wil gaan doen (auto updaten) kan ik geen host gebruiken die achter captcha's of andere knoppen zit.

@ruyckske, het aanbod is leuk maar de dataverkeer is binnen 1 week al verbruikt. Mijn host is ook niet bruikbaar.

Verder wil ik niet afhankelijk zijn van jullie. Ik heb het liefste alles zelf in beheer. Dus dat ik betaal voor de host.

750GB tot 1TB dataverkeer is waar ik mee wil beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik een VPS nemen. Ik heb er 1 bij directvps met 1TB dataverkeer voor 15 euro per maand. Voor een tientje meer heb je 2TB.

Of je neemt een dedicated, deze vond ik voor 29 euro per maand, onbeperkt dataverkeer (teruggeschroefd naar 10 Mbit ofzo als je boven de 2TB komt). Geen ervaring hiermee maar schijnt wel goed te zijn als je forums kan geloven:
http://www.hetzner.de/en/hosting/produkte_rootserver/x2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:52:
Dan zou ik een VPS nemen. Ik heb er 1 bij directvps met 1TB dataverkeer voor 15 euro per maand. Voor een tientje meer heb je 2TB.

Of je neemt een dedicated, deze vond ik voor 29 euro per maand, onbeperkt dataverkeer (teruggeschroefd naar 10 Mbit ofzo als je boven de 2TB komt). Geen ervaring hiermee maar schijnt wel goed te zijn als je forums kan geloven:
http://www.hetzner.de/en/hosting/produkte_rootserver/x2/
29 euro vind ik nu nog te veel. Ik heb iets vergelijkbaars uit ook duitsland gevonden:
http://www.giga-international.com/?show=webhosting

Webhosting voor 2,99 (10GB opslag. 5TB dataverkeer). Echt bizar. Maar hun V-Server is op zich ook wel leuk:
€10 per maand
100GB diskspace
Unlimited traffic

Unlimited traffic: No additional costs due to traffic (if average traffic consumption continuously exceeds 10 Mbit/s over a timespan of at least 5 days - whereas the traffic between 2:00 and 11:00 GMT+1 is not taken into account, it can be any value - the connection is switched to 10 Mbit/s).

Alleen of er voor Nederlanders nog BTW bijkomt is mij nog niet helemaal duidelijk. Ook vraag ik mij nog af hoe ik daar een nieuw domein naam aan koppel. Zoveel van (web)hosting ken ik nu ook weer niet.

VPS ziet er ook wel leuk uit maar die vind ik nu nog te duur. Ik weet namelijk niet exact hoeveel ik ga gebruiken en om dan in no-time al gelijk op 25 euro per maand te zitten vind ik een beetje te duur (nog)

Edit: De Hetzner webhosting is eigenlijk interessanter. Na wat zoeken lijkt giga-international niet echt betrouwbaar.

Edit2: Ik weet al wel dat ik de domeinnaam bij een andere partij neerzet (in dit geval transip.nl waarschijnlijk) zodat ik nooit gezeik ga krijgen als ik van host wissel. Ik ga denk ik voor hetzner.de Webhosting level 4

[ Voor 16% gewijzigd door Twazerty op 04-09-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Heb even navraag gedaan bij Hetzner.de:
quote: mijn vraag
want to order a plan from you (Webhosting Level 4 or Level 9) but I don't know if it is allowed or not what I want to do. I have my own freeware application and want to add a update function to it. So I need to host the file somewhere. The file is about 125MB is size and my expected monthly traffic will be 500-1000GB. On the webhost I want to place a small website with some information. Once downloaded people can automatically download a new version when it becomes available. Is it allowed what I want to do?
quote: antwoord van Hetzner.de
generally we don't see a problem with this. Only if your Traffic negatively affect
other clients on the hosting server (e.g. many downloads at one time) we can not
allow this. In that case you need an own (managed) server.
Klinkt opzich prima. Ook navraag gedaan bij servage.net, maar daar zeggen ze dat alleen kleine files bij de website is toegestaan. Bij de vraag wat dan kleine files zijn blijft het vervolgens stil.

Uiteindelijk toch voor directvps gegaan en een testaccauntje aangevraagd. Even had ik geen idee wat te doen maar toen schoot putty mij te binnen. Gekozen voor Debian als server en het is gelukt de volgende software te draaien: apache2, php5, mysql, phpmyadmin en Webmin als control panel. Ook het koppelen van mij domein naam lukt vrijwel direct. Koppeling met mijn applicatie getest en alles werkt zoals ik graag wil hebben. Tot nu toe positief over een VPS en ik begin denk ik met het 10 euro abo met 500GB dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 14-09 15:52

-d-

Kan je niet proberen een sponsor te vinden voor je freeware applicatie? Vast wel hosts te vinden die in ruil voor een linkje je download willen hosten. Probeer bv. op webhostingtalk.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Twazerty schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:57:

Uiteindelijk toch voor directvps gegaan en een testaccauntje aangevraagd. Even had ik geen idee wat te doen maar toen schoot putty mij te binnen. Gekozen voor Debian als server en het is gelukt de volgende software te draaien: apache2, php5, mysql, phpmyadmin en Webmin als control panel. Ook het koppelen van mij domein naam lukt vrijwel direct. Koppeling met mijn applicatie getest en alles werkt zoals ik graag wil hebben. Tot nu toe positief over een VPS en ik begin denk ik met het 10 euro abo met 500GB dataverkeer.
Het is al weer even geleden, is het allemaal gelukt en wat zijn je ervaringen?

Pagina: 1