Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Admin account heeft opeens beperkte rechten*

Pagina: 1
Acties:

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:52
Hallo,

Zit met het volgende, bij een kennis van mij heb ik problemen met de admin account. Zodra ik bijvoorbeeld java etc. wil downloaden in installeren krijg ik de melding dat ik geen systeembeheerders rechten heb om iets te installeren.

Dus ik heb direct even gekeken via control userpasswords2 en daar staat netjes dat mijn account de admin is.
Heb toen om te testen een nieuwe gebruikers account aangemaakt met beheerders rechten en deze account kan wel alles doen.

Waarschijnlijk zit het probleem puur in dat ene profiel, maar kan het profiel niet verwijderen zit nog vol met belangrijke data.

Iemand tips?

Verwijderd

Opzich wel apart dat je geen java mag installeren maar wel een admin user mag aanmaken.

Wat je zou kunnen proberen is via dat nieuwe admin account de "oude" eerste te degraderen naar standaard en dan weer terug naar admin, eventueel met een reboot ertussen.

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:09
Is je user account nog wel toegevoegd aan de administrators groep? Zie lusrmgr.msc even dubble klikken op je account en dan kijken bij lid van...

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:52
Okki5 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:16:
Is je user account nog wel toegevoegd aan de administrators groep? Zie lusrmgr.msc even dubble klikken op je account en dan kijken bij lid van...
Ja nog wel lid van administrators groep.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En maar weer eens een titelfix - Vind je ook niet dat deze beter samenvat wat je probleem echt is? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:09
Hm je zou even jezelf uit deze groep kunnen halen en jezelf er vervolgens weer terug in zetten, dan worden de machtigingen opnieuw toegekend net alsof je een nieuw account aanmaakt.

Overbodig te vermelden dat je dan nog wel al je eigen data behoud. Eigenlijk wat Mr Stagger Lee ook al zegt...
Pagina: 1