• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:16
Hallo allemaal,

ik sinds vanavond een probleem met mijn computer,

Ik was vandaag aan het gamen en downloaden tot dat mijn pc wat sloom ging reageren.
Ik tabte terug naar mijn bureau blad om wat proccessen af te sluiten en op dat moment hangt hij vast.
Toen ik hem op nieuw had opgestart had ik geen singaal meer uit mijn usb poorten. (muis, toetsenbord headset). Ik nogmaals mijn pc rebooten en tijden de bios zag ik dat hij wel voeging kreeg maar na opstarten van windows niet meer.

Nu is mijn vraag, Wat kan ik hier aan doen?

Ik heb al gegoogleld maar kan niks vinden :(

kunnen jullie mij mischien helpen?

Bvd Bart Tuinstra

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:49
Welk moederbord heb je? Toevallig de P4P800? Het lijkt me een hardwaredefect.

Verwijderd

De bios zet de spanning op de usb-bus, en doet misschien een soort reset. De bios kijkt misschien ook of er usb-schijven, muizen en toetsenborden zijn aangesloten (al naar gelang dat ingesteld is in de bios).
Windows gaat vervolgens alle apparaten af, en die initialiseert ze.

Als er niets gebeurt in Windows, dan ziet Windows de usb-bus niet meer.
Kijk in je BIOS of daar alles goed staat.
Kijk in Windows bij de ApparaatBeheer, of je daar een hele reeks usb poorten ziet staan.

Draai eens een ander besturingssysteem. Bijvoorbeeld een LiveCD met Ubuntu.
Als alles goed staat ingesteld, en niemand ziet de usb-bus, dan is het stuk gegaan.

• Prom0
@ Devil777
Ik heb een asus p5k moederbord, en volgens mij is het geen hardware fout omdat ik mijn toetsenbord wel kan gebruiken in het bios menu.

@Zeemijl
Ik ga vanavond proberen meet liveCD heb er nog 1 liggen van windows xp.

ik had vandaag gekeken maar er staat wel stroom op mijn usb het lampje van mijn headset brande namelijk wel, helaas heb ik ook geen internet verbinding meer. Ik heb alles na gekeken en de stekkers zitten er gewoon goed in maar blijkbaar ziet windows mijn netwerk verbinding niet meer.

Alvast bedankt voor de reacties

• Prom0
ik heb net met een LiveCD me computer opgestart en daar doet mijn usb poorten het wel gewoon.
heeft iemand een idee hoe ik het kan oplossen zonder dat ik mijn gegevens verlies op mijn hdd?

Bvd, Bart

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:49
Waarschijnlijk is de makkelijkste oplossing om eerst alle gegevens te kopieren via een livecd en een usb opslag apparaat, en dan een herinstallatie. Tenzij er natuurlijk een oplossing is voor exact jouw probleem. Je zou kunnen proberen in de veilige modus te starten en dan met systeemherstel je installatie een tijd terug zetten. Je zou ook kunnen proberen windows te herstellen met de installatie-cd.

Verwijderd

Met 'F8' tijdens Windows opstarten, en dan naar de laatste goede configuratie. Dat lijkt me op dit moment de beste oplossing.
Maar als je harde schijf niet goed meer is, dan lukt dat niet goed, maar dat merk je vanzelf.
Je kunt daarna in Windows schijfcontrole doen (schijf in verkenner, rechtermuisknop, eigenschappen, schijf controle) en opnieuw opstarten.
Werkt het nog niet, dan met Systeem Herstel nog verder terug in de tijd. Een maand terug of 2 maanden of zo.
Werkt het nog niet, bij Apparaatbeheer, alles met usb weghalen, en opnieuw opstarten. Windows zou dan de apparaten opnieuw moeten vinden.
Werkt het dan nog niet. Dan misschien Windows opnieuw installeren.

• Prom0
systeem herstel doet hij niet, maar tijden het bootmenu kon ik wel alles weer gebruiken.
fouten had hij niet gevonden dus herinstaleerd morgen windows als hij niet wilt repareren.

iig bedankt voor de hulp
Pagina: 1