Panasonic TV met spontaan rode lijnen op HDMI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Ik was gisteren bij wat familie om wat geheugen bij een computer te prikken. Situatie was simpel, Geforce7 kaart met 2xDVI naar TFT schermpje en Panasonic scherm. Type zou ik niet meer weten.

Toen alles weer in elkaar zat DVI naar HDMI kabel weer aangesloten op de ingang aan de zijkant van de TV maar het signaal kwam door met rode lijnen, en later met 'stotterend' scherm. Bizar dacht ik, aansluiting op video kaart met het andere scherm gecontroleerd, dat werkte gewoon.

Vervolgens HDMI kabel op een andere ingang aangesloten, en alles werkte weer, kabel terug gedaan in zij ingang, weer rode strepen. Het leek er dus op of het rode kanaal problemen had. Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Een losse connector op het printje achter de TV? Kabel lijkt me functioneel als het op een andere ingang wel werkt.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 16:54
Als het met de ene connector op de tv wel goed werkt en met de andere niet, dan kan je natuurlijk al snel dingen uitsluiten; het zal niet aan de kabel liggen, het ligt ook niet aan je videokaart, het geheugen lijkt mij ook het probleem niet. Ik denk ook idd dat de zij-aansluiting van de tv kapot is, of misschien vervuild met stof oid... maar de enige manier om daarvan zeker te zijn is een ander apparaat met een andere kabel op de connector uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
MicGlou schreef op maandag 01 februari 2010 @ 05:26:
Als het met de ene connector op de tv wel goed werkt en met de andere niet, dan kan je natuurlijk al snel dingen uitsluiten; het zal niet aan de kabel liggen, het ligt ook niet aan je videokaart, het geheugen lijkt mij ook het probleem niet. Ik denk ook idd dat de zij-aansluiting van de tv kapot is, of misschien vervuild met stof oid... maar de enige manier om daarvan zeker te zijn is een ander apparaat met een andere kabel op de connector uitproberen.
Ik dacht zelf altijd dat een HDMI/DVI aansluiting een ja/nee verbinding was. En nooit 'een beetje' een verbinding kon hebben. Maar goed ik zie net op wikipedia dat dat dus ook niet waar is, dat welles waar alles digitaal is, maar wel gescheiden digitale signalen betreft. (wie dat bedacht heeft mag ook naar het schavot)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!