Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik heb een Antec Twelve Hundred met een Coolermaster M520 als voeding. De voeding moet onder in de kast geplaatst worden. Zoals de voeding er nu inzit, wijst de fan van de voeding naar boven. Op deze manier zijn de kabels net niet lang genoeg om gebruik te maken van een beetje kabel management, als loopt gewoon over het moederbord heen.

Mijn vraag, kan ik de voeding ook omdraaien, zodat de fan naar beneden wijst. Op deze manier heeft de voeding ongeveer 1-2 cm ruimte om lucht aan te zuigen, want er zitten rubberen verhogingen onder in de kast. Dus is dit voldoende ruimte?? Als ik de voeding namelijk omdraai zijn de kabels net lang genoeg om ze achter het moederbord weg te werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:14

Theo

moederbord

Je kan hem omdraaien, echter wordt het dan wel een uitdaging om de voeding vast te schroeven omdat de schroefgaten van de voeding niet op de plek zitten waar er gaten in de behuizing voor zitten.

Mocht je de voeding omgedraaid hebben dan moet je even voelen of er nog lucht uit de voeding wordt geblazen. Als er bijna of geen lucht uitkomt in vergelijking met de 'normale' positie van de voeding dan heeft de ventilator toch teveel moeite om voor de luchtcirculatie te zorgen door de voeding heen waardoor hij kan oververhitten en stuk zal gaan, de ventilator zit namelijk ook in de voeding om deze zelf te koelen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
In de Twelve Hundred zitten al gaten zodat je voeding er andersom inpast. Ik zal van de week eens kijken of ik nog genoeg ariflow heb. Als het goed is hoeft hij niet zo heel hard te draaien, want volgens mijn energiemeter trekt hij tijdens het gamen (Mass Effect 2) maar 280 watt uit het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een paar cm speling is op zich wel genoeg, zo heel veel lucht heeft een voeding niet nodig. De fan zal wellicht wat harder gaan draaien en de temperaturen zullen stijgen, maar niets dat echt gevaarlijk is voor zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
Misschien nog een rooster plaatsen onderin de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat je ook kunt doen is een setje verlengkabels pakken. Zeker als je die toch achter je mobo gaat wegwerken zie je daar weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

theodouma schreef op zondag 31 januari 2010 @ 23:23:
Je kan hem omdraaien, echter wordt het dan wel een uitdaging om de voeding vast te schroeven omdat de schroefgaten van de voeding niet op de plek zitten waar er gaten in de behuizing voor zitten.
Que? Volgens mij kan je een ATX voeding altijd op verschillende manieren aan de achterkant van je case vastschroeven. Nou heb ik de Twelve niet in mijn handen gehad, maar alle andere Antec kasten die ik ken hebben gewoon voldoende bevestigingsmogelijkheden aan de achterkant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 19:24
Terw_Dan schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:43:
Een paar cm speling is op zich wel genoeg, zo heel veel lucht heeft een voeding niet nodig. De fan zal wellicht wat harder gaan draaien en de temperaturen zullen stijgen, maar niets dat echt gevaarlijk is voor zo'n ding.
Ik denk niet dat de temperatuur zal stijgen om eerlijk te zijn.
De voeding is ontworpen op met de fan aan de onderkant opgehangen te worden, dus zal de lucht stroom in de voeding optimaler zijn. Ook zal koelere lucht aangezogen worden (warme lucht stijgt op) en als je 2-3 centimeter ruimte er onder hebt, en je kan van 2 kanten aanzuigen zal de lucht stroom niet beperkt worden.
Ik zou de voeding gewoon omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Edmin schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:38:
[...]

Que? Volgens mij kan je een ATX voeding altijd op verschillende manieren aan de achterkant van je case vastschroeven. Nou heb ik de Twelve niet in mijn handen gehad, maar alle andere Antec kasten die ik ken hebben gewoon voldoende bevestigingsmogelijkheden aan de achterkant zitten.
Veel (met name goedkopere kasten) kunnen dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Aagezien het in de ThreeHundred kan, zal het in de TwelveHundred ook wel kunnen, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

kan gewoon omgedraaid worden, zit al een rooster in de onderkant als het goed is ;) precies daarvoor dus.. en als je af en toe checked of dr niet teveel stof in de voeding komt (dicht op de grond zal hij veel stof opzuigen) gaat t allemaal prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Er zit geen rooster in de onderkant van de kast. Verder ben ik niet zo bang voor stof, want alle intakes hebben een stoffilter die ik regelmatig nakijken.

Ik ga het gewoon een keer proberen en kijken wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayporos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-07 15:03
Lt-Crash schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:03:
Er zit geen rooster in de onderkant van de kast. Verder ben ik niet zo bang voor stof, want alle intakes hebben een stoffilter die ik regelmatig nakijken.

Ik ga het gewoon een keer proberen en kijken wat het resultaat is.
Gewoon onderkant een gat uitzagen ten grootte van de PSU fan, roostertje ertussen en klaar is kees.
Indien je geen beschikking hebt over een (ijzer) zaag kan je ook zelf een 'rooster' uitboren, dit duurt alleen lang en zal niet de 'mooiste' oplossing zijn.

Er zijn overigens wel degelijk 'goedkopere' kasten met een PSU luchtrooster aan de onderkant, mijn CM690 bijvoorbeeld.
Pagina: 1