Toon posts:

Zijn leken ook welkom op dit forum?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze post is snel gesloten. Ik vraag me nu af of het zin heeft om een nieuwe post te maken. Ik ben een complete leek op dit gebied. Natuurlijk heb ik geprobeerd om gegevens over stroomverbruik te vinden, maar als leek zie ik alleen wat globale info die ik niet goed van duiden. Voor wat betreft alternatieven las ik over 'wireless' vga of hdmi, en over ''streaming media players'. Daar begrijp ik echt helemaal niets van.

Dus: moet ik al een beetje 'tweaker' zijn om vragen op het forum te mogen stellen?

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 02-02-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je linkt naar het verkeerde topic denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We verwachten vooral inzet. Als jij iets niet weet wat de meeste mensen wel weten is dat niet erg. Zolang je bereidt bent om zelf het een en ander op te zoeken, Google te gebruiken, etc.. dan vinden we het vaak prima. Bovendien, het meeste ontdek je sowieso al, wanneer je zelf eerst op zoek gaat voordat je hier post :)

Bijvoorbeeld, als je niet weet wat vga of hdmi is, dan Google je even op beide termen, en dan lees je precies wat het inhoudt. Wat betreft je gesloten topic. Van een Tweaker verwachten we dus dat je zelf eerst op zoek gaat. Met Google is behoorlijk wat te vinden over energieverbruik en energiezuinige componenten. Daar had je dus eerst naar kunnen kijken, reviews zoeken/lezen.. en als je dan nog specifieke vragen hebt, had je ze kunnen stellen.

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 31-01-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dit topic Welke hardware voor (HP lp2475w) beeldschermen in etalages? denk ik.

En je hoeft geen kennis te hebben , alleen goed duidelijk maken wat je zelf al hebt gezocht.

lees ook dit door:

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Ja... redelijk streng allemaal.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, die bedoel ik.

Als je geen basiskennis hebt, is het moeilijk om te weten wat relevant is. Jullie denken dat ik bijna niets heb gedaan, maar dat is niet zo. Ik al al minstens 5 uur op het net rondgedoold. Van de Lexcom Neo heb ik van de leveranciers uitgebreide specs en testrapporten gekregen. Stroomverbruik cijfers zijn niet bekend omdat de apparaten uit verschillende componenten zijn opgebouwd. Ik heb er bijvoorbeeld een harde schijf in laten zetten. Wat maakt dat uit? Ik kan het antwoord echt niet vinden, de leverancier ook niet.
Daarenboven gaat het om de grote lijnen. Een expert kan in ieder geval zinvolle oplossingsrichtingen scheiden van onzinnige. Misschien had ik daarmee gerichter opnieuw kunnen zoeken.

Goed, jullie steken je dedain voor leken niet onder stoelen of banken. Meteen een topic sluiten zonder even 'n vraag te stellen is niet netjes, zeker niet als het om iemand gaat die net z'n eerste post heeft geplaatst. Dat heeft niets met strengheid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:18:
Ja sorry, die bedoel ik.

Als je geen basiskennis hebt, is het moeilijk om te weten wat relevant is. Jullie denken dat ik bijna niets heb gedaan, maar dat is niet zo. Ik al al minstens 5 uur op het net rondgedoold. Van de Lexcom Neo heb ik van de leveranciers uitgebreide specs en testrapporten gekregen. Stroomverbruik cijfers zijn niet bekend omdat de apparaten uit verschillende componenten zijn opgebouwd. Ik heb er bijvoorbeeld een harde schijf in laten zetten. Wat maakt dat uit? Ik kan het antwoord echt niet vinden, de leverancier ook niet.
Daarenboven gaat het om de grote lijnen. Een expert kan in ieder geval zinvolle oplossingsrichtingen scheiden van onzinnige. Misschien had ik daarmee gerichter opnieuw kunnen zoeken.
Klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Maar vertel dan in ieder geval wát je precies gedaan hebt voordat je het topic opende. Als je al ge-Google'ed hebt, vermeldt het dan ook :) Als blijkt dat je best zelf wat moeite er in wilt steken, is de kans veel kleiner dat je topic dichtgaat. Wat we hier namelijk niet willen zien, is helpdeskers. Mensen die totaal niet geïnteresseerd zijn in het forum, maar hier alleen komen zodat wij het allemaal even voorkauwen, en dan weer wegblijven, totdat ze weer een probleem hebben. Kortom: als je zelf bereidt bent om er wat moeite in te steken, dan vinden we het al snel goed.

Ik denk dat wanneer je uitgelegd had wat je hier nu uitlegt, dat je topic dan zeker niet op slot was gegaan :)
Goed, jullie steken je dedain voor leken niet onder stoelen of banken. Meteen een topic sluiten zonder even 'n vraag te stellen is niet netjes, zeker niet als het om iemand gaat die net z'n eerste post heeft geplaatst. Dat heeft niets met strengheid te maken.
Jammer dat dat je zo opgevallen is. Ik snap je punt echter wel. De laatste tijd proberen we juist zo weinig mogelijk slotjes te zetten, en nieuwelingen op weg te helpen die nog niet wegwijs zijn op het forum. Waarom jouw topic dan exact gesloten is weet ik niet, maar je kunt altijd een DM sturen naar de mod die je topic gesloten heeft.

In ieder geval, laat je niet afschrikken. Dat je wat minder kennis hebt is niet erg. Ik kan je aanraden om even Het algemeen beleid door te lezen. Daar staat wat we verwachten, en wat je precies zelf kunt doen voordat je een topic opent. Vergeet ook de FAQ's in het subforum waar je wilt posten niet. Als je dat doorneemt kan iedereen, hoe weinig basiskennis dan ook, hier een topic openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Disclaimer: Geen crew, maar visie van een actieve user ;) .
Goed, jullie steken je dedain voor leken niet onder stoelen of banken.
Nee hoor, het gaat om inzetloze mensen, niet om leken. Mensen die inzet tonen zijn zeer welkom, en hopelijk gaan ze later ook zelf mensen helpen. Zoals aangegeven zijn het de helpdeskusers die niet geliefd zijn, mensen die achterover leunen en verwachten dat anderen hen de oplossing aanreiken. Ook mensen die het als een afhaalchinees zien maken zich niet al te geliefd, dit is namelijk een community en je hoopt dan op mensen die naast consumeren later ook bijdragen als dank voor die hulp :) .
Meteen een topic sluiten zonder even 'n vraag te stellen is niet netjes, zeker niet als het om iemand gaat die net z'n eerste post heeft geplaatst. Dat heeft niets met strengheid te maken.
Dat kan je ook omdraaien: waarom zou iemand met het eerste topic de regels en FAQs mogen negeren? Is dat dan netjes? Het forum en elk forumdeel heeft uitgebreide instructies over wat er van een topic verwacht wordt.

Echter, je moet een slotje dan ook niet als een straf zien, maar als een teken dat het topic niet aan de eisen voldeed en ook niet als redbaar gezien werd zonder veel inzet van crew en users. Vraag je dan af waaraan het ligt, neem contact op met de moderator in kwestie, en doe gewoon een reboot-try again :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ja sorry, die bedoel ik.

. Ik al al minstens 5 uur op het net rondgedoold.
Dan had je ok een topic kunnen openen met meer aliniea's. Je kunt wel zeggen dat je 5 uur informatie verzameld hebt, maar jouw gesloten topic ziet er uit alsof "ik weet het niet meer , vertel het maar". Die gaan helaas dicht, maar zoalsde mod(EX -MOD!!!) aangeeft mag je best een nieuwe openen. De post van de mod is zelfs langer als jouw post, dus we hebben best aandacht voor je.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 17:18

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

leuk_he schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:20:

En je hoeft geen kennis te hebben , alleen goed duidelijk maken wat je zelf al hebt gezocht.
QFT ... mooie samenvatting waar het gewoon om draait :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1