Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ten eerste hoop ik dat mijn topic hier goed staat maar ik weet niet of het hardware matig is of software matig.

ik was mijn computer aan het opschoonen en heb dus van alles verwijdert, opzich geen probleem want ik weet wel redelijk wat ik die allemaal. maar nu ging ik mijn pc opnieuwe opstarten en nu wil de niet verder starten.
hij zegt nu:
BOOTMGR is missing
press Ctrl + Alt + Del to restart

en verder komt die dus niet.
ik heb overgens niks verwijdert van de boot partitie dus dat vondt ik al vreemd dat die dat zij. omdat daar niks in verandert moet zijn.

vervolgens heb ik maar windows proberen opnieuw te instaleren, dit doet die tot op een bepaalde periode. als die de gegevens heeft geladen komt het moment dat je kan kiezen instaleren( of wat die ook zegt) maar ik zie enkel de achtergrond van windows maar er komt geen tekst in beeld om hem te instaleren. ik heb het zowel met vista als win7 gedaan maar bij allerbij psies het zelfde probleem.

dus daar kom ik allemaal ook niet verder mee.

ook heb ik de bios gereset maar dit heeft ook niet geholpen.

dus mijn vraag is of iemand weet wat ik nu moet doen want ik weet niks meer???
of heeft mijn harde schijf het toevallig op dit moment begeven???

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

alsvast bedankt
thom

systeem:
msi X48C Platinum
4gb kingstin Hyper X
Palit GTX 260
Q8200
WD 640GB
AXP 630watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het meest onduidelijke verhaal wat ik ooit gelezen heb.

Onduidelijk of niet; jouw reactie voegt niet veel toe. Laat dit soort berichten in de toekomst maar achterwege :).

[ Voor 50% gewijzigd door Thandor op 31-01-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:58
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:14:
Dit is het meest onduidelijke verhaal wat ik ooit gelezen heb.
Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Agree with hierboven :) Test je HDD eens op fouten, want als hij spontaan files begint te vergeten en Windows niet wil installeren lijkt mij dit de eerste mogelijkheid. Die BOOTMGR-error kan je fixen met een Startup-repair vanaf je Windows CD. Test je HDD met een tooltje van de fabrikant en fix errors in het filesystem met chkdsk /f.

Edit: nee niet hierboven, die daar nog eens boven :+

[ Voor 8% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-01-2010 22:20 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:54
Lets give it a try :p
Probeer eerst eens je (belangrijke) gegevens veilig te stellen. gebruik knoppix of een live cdtje.
Nadat je dat hebt gedaan kan je misschien een xp/vista of een andere windows 7 cd proberen.
Werkt dat niet kan je altijd nog proberen even een andere hardeschijf proberen kijken of de instalatie daar wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:54

Thandor

SilverStreak

Kijk even naar de herstelconsole / recoveryconsole (zoals Petervanakelyen zegt). De standaard 'niet-opstarten' problemen kun je daarmee in orde maken.

Mocht je achtergrondinformatie willen dan moet je even met Google zoeken naar 'Master Boot Record', 'BOOTMGR' en 'NTLDR'. Dit zijn termen die allen te maken hebben met het opstarten van Windows (NT en nieuwer) :). Google kun je overigens ook goed gebruiken om te zoeken naar oplossingen. Bekijk Google - bootmgr is missing windows 7 eens :). Bij het zoeken naar oplossingen is het aan te raden om de exacte foutmelding, het liefst in het Engels, in Google te gooien.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:39

Quad

Doof

Klinkt als een virus die je HDD even naar de kloten heeft geholpen, maar daar kom je dus alleen achter dmv testen testen en nog eens testen.
Probeer dus idd eerst recovery van de windows wat je nu hebt. Lukt het niet, kijk dan even of je met Hirens Boot de HDD kunt testen, en anders HDD eruit, erbij hangen in andere pc en testen op een virus.
Dit zijn de dingen wat ik zou doen :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry als het verhaal niet helemaal duidelijk is maar er is gisteren nog iets gebeurt waar ik overin zat.

het voornaamste probleem is dus dat ik heel windows niet meer in kom. is de schijf testen wordt lastig. en ook kan ik windows niet meer opnieuw instaleren. ik kan ook niet kiezen voor herstellen dus dat is ook geen optie.

ik heb de schijf in een anderen pc gestest maar daar zegt die psies het zelfde als in mijn eigen pc:

BOOTMGR is missing
press Ctrl + Alt + Del to restart

en ook als ik hem in een anderen pc test en hem niet als boot schijf gezet. maar hij wordt ook niet later in windows nog herkent dan zie ik hem helemaal niet staan.

dus ik ben bang dat de schijf kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:49
Waarschijnlijk is mbr beschadigt of ontbrekent, als het goed is kan je die wel terugzetten.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Quad schreef op maandag 01 februari 2010 @ 02:18:
Klinkt als een virus die je HDD even naar de kloten heeft geholpen, maar daar kom je dus alleen achter dmv testen testen en nog eens testen.
Bestaan er uberhaubt nog virussen die MBR kunnen verkloiten?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:49
SinergyX schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:14:
[...]

Ze bestaan uiteraard nog wel jah, maar de meeste virusscanners moeten die gewoon herkennen.
Maare vroegah moesten we dit altijd met dos een fdisk /mbr oplossen.
Kweenie of er tegenwoordig daar een andere oplossing voor is?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

SinergyX schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:14:
[...]

Jah zeker, zat thuisgebruikers die geen antivirus programma hebben hoor, kom het regelmatig tegen ;)

ontopic:
Je kunt je schijf testen met Hiren's boot cd 10 of je moet hem als 2e disk aan andere pc hangen, niet als primair.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is mij uiteindelijk gelukt na heel veel proberen om windows opnieuw te instaleren. draai nu opzich goed. wat wel opvalt is dat die voor de crash maps binnen 5 sec had geladen doet die nu ong 1 min over dus de schijf zelf zal wel niet helemaal lekker meer zijn ook.

nu wil ik binnen kort toch een WD raptor gaan kopen als game schijf dus maakt allemaal niet zoveel uit hoop dat die het tot die tijd wel blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik zou toch even HD Tune Downloaden en een sector test doen: http://www.hdtune.com/
Kan ook zijn dat de connector naar je moederbord beschadigd is, of je mobo zelf ;).

PVOutput☀️

Pagina: 1