Toon posts:

Core 2 Duo Mobile T3000 tov Pentium Dual Core T4300

Pagina: 1
Acties:

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020
Ik ben me druk aan het verdiepen in de aanschaf van een nieuwe laptop. Ik heb al het nodige gelezen, waaronder de Notebook Best Buy Guide.

Inmiddels is me totaal duidelijk welke laptop ik wil gaan kopen. Het enige waar ik nu nog mee zit is het volgende:

Ik zit ook voor een ander te zoeken. Die heeft de wens om FireWire te gebruiken, waardoor mijn keuze (pricewatch: HP CQ61-320SD) in principe afvalt (er zit ook geen slot in).

Dus nu zag ik deze: pricewatch: MSI CR600-036NL. Volgens mij ook een mooi apparaat en voor mij misschien ook wel interessant omdat het ook aan mijn eisen voldoet en wie weet wil ik ooit nog wat met FireWire gaan doen....

Het meest opvallende verschil is voor mij de processor:

Intel Core 2 Duo Mobile T3000 1,8 Ghz
Intel Pentium Dual Core T4300 2,1 Ghz

Ik weet in principe het verschil tussen single, dual en quad core processors, maar hoe het hier zit snap ik niet. Ze lijken beide dual core, maar is dat ook zo? En zo ja: wat is dan het verschil (afgezien van de snelheid in Ghz)?

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

[Voor 131% gewijzigd door benbaba op 31-01-2010 21:15]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:29
De core 2 duo is nieuwe en dus sneller.

• MiKeZZa
Een Core2Duo is sneller zeggen jullie. Ok, duidelijk.

Maar ook in dit geval?

Dus is Core2Duo 1,8 Ghz sneller dan Dual-Core 2,1 Ghz? Dit ivm de kloksnelheid?

• benbaba
  • Niet online
Je moet het gewoon zo zien.

De t4300 is de grotere broer van de t3000 dus vergeet de rest.

T4300 sneller als t3000 niet moeilijker maken dan nodig.

• MiKeZZa
benbaba schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:12:
Je moet het gewoon zo zien.

De t4300 is de grotere broer van de t3000 dus vergeet de rest.

T4300 sneller als t3000 niet moeilijker maken dan nodig.
Misschien dom hoor, maar dit botst toch met wat je net zei?

Net begrijp/lees ik 'De core 2 duo is nieuwe en dus sneller' en nu begrijp ik 'T4300 sneller als t3000'

De T3000 is echter de Core2Duo 8)7

• benbaba
  • Niet online
Ja klopt, vergeet dat stukje:P

Ik was net in de war

http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=40738,37253,

De t4300 is sneller, betere architectuur en hogere clocksnelheid.

[Voor 71% gewijzigd door benbaba op 31-01-2010 21:24]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-08 16:22

Bolletje

Moderator Harde Waren
Die T3000 is volgens mij een Celeron Dual-core, geen C2D.

De T4300 is sneller.

Het zijn in principe allemaal dezelfde CPU's. Ze verschillen alleen in kloksnelheid, cache, functies (Virtualisatie bijv.) en eventueel procedé.

Je moet dan gewoon degene nemen met de meeste cache en de hoogste kloksnelheid als de rest gelijk is. In dit geval dus de T4300.

[Voor 96% gewijzigd door Bolletje op 31-01-2010 21:21]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:32
Bolletje92 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:17:
Die T3000 is volgens mij een Celeron Dual-core, geen C2D.

De T4300 is sneller.
Klopt, een Intel Core 2 Duo Mobile T3000 bestaat niet, dit is gewoon een Celeron (een dualcore Celeron).

• MiKeZZa
Prima, duidelijk!

Dan ga ik een andere oplossing (vaste pc ofzo) zoeken voor FireWire en kies ik de beste laptop, de HP Compaq dus!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee