Windows 7 start menu aanpassingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
[img][img]Na weken van het tweaken van windows 7, heb ik het bijna allemaal naar mijn zin :-).

Nagoed het oude klassiek start menu zou leuk zijn, maar csmenu etc is beetje buggy.

Maargoed nu mijn vraag,

Als ik op de start knop druk, dan krijg ik een leeg vak. Dat is omdat ik recent geopende programma's heb uitgeschakeld. Dat vind ik een beetje oninterressant.

Maar om nu mijn start menu te zien, moet ik eerst op "alle programmas" klikken.

Is het niet moelijk om gewoon gelijk je hele start menu te zien?

zit al weken te googlen, maar kan maar geen antwoord op mijn vraag vinden. Dus vandaar maar hier ;-)

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinbos.nl/startmenu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sorry, dat is hard coded. Wil je direct je menu Programma's hebben als je op de knop drukt, dan zal je naar het klassieke menu moeten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Klinkt suf, maar leer je gewoon de nieuwe methode aan.
Open startmenu, tik de naam van het programma in, kies het juiste programma en klaar.

Voor die paar keer in het jaar dat je al je programma's bij langs wilt lopen kan je altijd nog wel op alle programma's klikken.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 31-01-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan je favoriete programma's aan het start menu pinnen en zo het lege vak vullen :)
(Rechtermuisklik op een programma -> Pin to start menu)
job schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:29:
Klinkt suf, maar leer je gewoon de nieuwe methode aan.
Open startmenu, tik de naam van het programma in, kies het juiste programma en klaar.
Als je naar z'n taakbalk kijkt dan zie je dat-ie niet van nieuwerwetse fratsen houdt ;)
(ook al werkt het een stuk efficiënter)

[ Voor 73% gewijzigd door anandus op 31-01-2010 21:32 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

anandus schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:29:
Als je naar z'n taakbalk kijkt dan zie je dat-ie niet van nieuwerwetse fratsen houdt ;)
(ook al werkt het een stuk efficiënter)
Jamaar straks roest hij vast. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Nou ik heb niks tegen de nieuwe methode. Maargoed het is toch niet meer dan logish dat als je op start klikt dat je gelijk bij je programma's wilt komen? :)

Ik dacht misschien dat het mogelijk was om iets te moven ofzo.
Is er geen map waar hij die favoriete programmas in zet ofzo? Of werkt dat dmv links oid.

En idd heb me taakbalk weer getweaked zodat het enigzins werkbaar is.

Probleem is ik werk op 3 pc;s. Op 2 pc's staat vista, en op deze dus windows 7 :)

NIets is vervelender dan dat je uit automatisme bijv elke keer naar links gaat, en dat iets bijv rechts zit. Zoals buroblad weergeven etc ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Alcje schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:14:
NIets is vervelender dan dat je uit automatisme bijv elke keer naar links gaat, en dat iets bijv rechts zit. Zoals buroblad weergeven etc ;-)
offtopic:
Of winkey+paar letters van programma intoetsen en dan merken dat er niets gebeurd. Moet je wéér die muis pakken om naar het startmenu te gaan :+

Maar programma's pinnen is geen optie?
Volgens mij kan dat in Vista ook, dan kan je zodoende 'hetzelfde' startmenu tussen je computers hebben? :)

Anders kan je dit doen, dan heb je rechts een uitklapmenu met programma's? :)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/5pgg7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik weet niet hoor, gebruik Windows al een tijdje niet meer op m'n PC als main OS, maar moest je bij Windows 95 ook al niet met de muis naar Alle Programma's gaan voordat je een lijst kreeg? Wat is dan het verschil met het nieuwe menu? Je houd je muis er boven en hij klapt open. Begin ik nou roestig te worden :? :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Nou nu heb je een leeg vlak waar je niks mee doet :-)

Dat pinnen is niks :P

vind het krom dat ze niet een fatsoenlijk klassiek start menu erin hebben gedaan.

Je kunt wel zo'n thema selecteren, maar dat slaat echt alles.

IN dat thema is het ook mogelijk, dus waarom zou het zo niet gaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
Verzet je er niet tegen, wen er aan. ;)
Ik heb er eerst ook naar lopen zoeken maar nu met 10 recente programma's en een paar 'gepind' kom ik bijna nooit meer bij 'Alle programma's'. Samen met het zoeken ben je er zo. Na een paar weken wil je niet meer terug.

Als je alles uitschakelt dan heb je van beide niks en kun je blijven klagen of je XP CD opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Da's net zoiets als csmenu, wat de TS niet wil, geloof ik? (But could be wrong?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is xml (min of meer) dus wellicht dat je door aanpassingen zelf kunt bepalen wat waar komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Zou ook niet weten waar je dat moet vinden eigenlijk. Zou je niet gewoon een register dingetje kunnen doen dat hij dan gewoon die programma's gelijk in de root zet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Alcje schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:16:
Zou ook niet weten waar je dat moet vinden eigenlijk. Zou je niet gewoon een register dingetje kunnen doen dat hij dan gewoon die programma's gelijk in de root zet? :)
Nope. Althans, op het hele internet is er niemand die dat heeft gevonden, dus de kans is klein.

Maar is dit niet een manier: http://www.windows7buzz.c...menu-on-xp-and-vista.html
Hiermee (of zoiets dergelijks) kan je een Windows 7-achtig start menu installeren op XP en Vista.
Zo heb je én de superieure voordelen van het Windows 7 menu, én kan je op alledrie de computers hetzelfde start menu aanhouden :)

Edit:
Die link linkt weer naar een kapotte site, zo te zien, maar het gaat om het idee :)

[ Voor 48% gewijzigd door anandus op 01-02-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
ik wil juist niks van windows 7 hebben :D Wel bedankt voor de tip haha :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_Ey7fZ6zkt3I/S2cq-RQaWOI/AAAAAAAAAXg/t7odQQjO3UI/Screen2.jpg

Heb het op deze manier met links naar mijn meest gebruikte programma's :) ik kom hierdoor bijna nooit meer in het Alle programma's menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Alcje schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:26:
ik wil juist niks van windows 7 hebben :D Wel bedankt voor de tip haha :-)
Het ging er toch juist om dat de start menu's hetzelfde zijn? :?
Maar dan zit je dus aan csmenu of cwsm vast :)

(Al raad ik je aan om met het nieuwe start menu te leren werken, dat gaat zoveel sneller en makkelijker dat je je afvraagt waarom ze überhaupt ooit met dat classic menu zijn gekomen :)
Tip: Gebruik geen muis in het start menu!)

Edit:
En om terug te komen op je quote:
Waarom heb je Windows 7 dan aangeschaft? Is het niet gewoon een idee om een downgrade naar Vista bij Microsoft (of je computerleverancier) te vragen?
Volgens mij is dat gewoon mogelijk :)

Hoef je ook niet meer zo moeilijk te doen om de taakbal om zeep te helpen :P

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 01-02-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Nice, zou je misschien willen uit leggen hoe je het voor elkaar hebt gekregen. Ook met de taakbalk ;)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25
Crazymonkey schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:32:
Nice, zou je misschien willen uit leggen hoe je het voor elkaar hebt gekregen. Ook met de taakbalk ;)

Alvast bedankt
De snelkoppelingen in het startmenu is simpelweg bestanden slepen naar het lege witte vlak. De taakbalk is een visual style, bij deze zitten de instructies en benodigdheden erbij http://www.deviantart.com...ndows_7_by_fediaFedia.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Younesse88 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:02:
[...]

De snelkoppelingen in het startmenu is simpelweg bestanden slepen naar het lege witte vlak. De taakbalk is een visual style, bij deze zitten de instructies en benodigdheden erbij http://www.deviantart.com...ndows_7_by_fediaFedia.zip
Thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb nog een start menu-programmaatje gevonden voor de topicstarter:
Classic shell

Het kan ook de rest van Explorer veranderen in XP-stijl zo te zien.

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 02-02-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die is beter dan de mijne. bookmarked. downloaded. installed. so happy now..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

anandus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:29:
(Al raad ik je aan om met het nieuwe start menu te leren werken, dat gaat zoveel sneller en makkelijker dat je je afvraagt waarom ze überhaupt ooit met dat classic menu zijn gekomen :)
Tip: Gebruik geen muis in het start menu!)
Dat nieuwe startmenu kost mij juist veel meer tijd, ik wil gewoon een overzicht van mijn programma's, niet een overzicht van recente programma's etc. Dat klassieke startmenu is precies wat ik wil, niet dat nieuwe ding, dat gaat onder Vista per definitie gelijk uit.

Wat ik nog geprobeerd had was de directory van het startmenu gewoon als taakbalkitem erin zetten. Het geeft je in elk geval hetzelfde fijne overzicht als het klassieke startmenu (maar is het eigenlijk net niet).

Ik zal http://classicshell.sourceforge.net/ eens gaan uitproberen, CSmenu liep hier echt continu vast dus dat was echt onwerkbaar. Nu draait er weer Vista op alle systemen waar ik mee werk, maar als 7 stabiel te krijgen is misschien nog wel de moeite, maar dan moeten er wel een paar dingen zijn die erin moeten (zoals het klassieke menu, en de mogelijkheid om cleartype uit te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Terw_Dan schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:00:
[...]

Dat nieuwe startmenu kost mij juist veel meer tijd, ik wil gewoon een overzicht van mijn programma's, niet een overzicht van recente programma's etc. Dat klassieke startmenu is precies wat ik wil, niet dat nieuwe ding, dat gaat onder Vista per definitie gelijk uit.
Ik vind mijn programma's die ik weinig gebruik sneller door te typen dan te muizen en al die mapjes af te gaan, gokken waar alles zit (omdat veel uitgevers een start menu-mapje aanmaken met de naam van de uitgever in plaats van het programma, etc.)

Stel ik zoek Settlers, dat zit dan in Programs->Ubisoft->Settlers->Play Settlers.
Tegen de tijd dat ik daar aangekomen ben heb ik RSI :P
In het Win7 menu typ ik 'sett' en presto.

Verder heb ik de veelgebruikte programma's in mijn taakbalk, dus ik gebruik het start menu alleen voor programma's die ik weinig gebruik.

Maar uiteindelijk is het een kwestie van smaak en wat je gewend bent, natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 02-02-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat classic startmenu kost mij nou ontzettend veel tijd, als ik weer eens achter een virtuele XP machine zit. Meest gebruikte programma's pinnen aan de taskbalk en voor de rest werkt de search prima.
Je zou eventueel nog iets van 7stacks kunnen inzetten om daar je programma's in te zetten:
http://www.nirmaltv.com/2...ack-on-windows-7-taskbar/

En als ik cleartype uitzet heb ik binnen no time hoofdpijn van hier tot Tokyo :)
Pagina: 1