Toon posts:

AMD K6-2 500 + ASUS P5a + Nvidia Riva TNT2 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb net een nieuwe videokaart gekocht op iBazar.nl, een Nvidia Riva TNT2 Pro. Ik had eerst een Matrox G200, maar die presteerde nogal slecht bij een aantal spellen (Delta Force 1+2).

Nu heb ik dus die TNT2 erin, maar als ik Windows (98 se) opstart, komt hij bij de desktop en dan de icoontjes gaat laten, loopt de computer muurvast, het enige redmiddel is nog alleen RESET :(

Hoe kan dit? Met die Matrox had ik totaal geen problemen...

Heeft iemand een oplossing :?:?:?

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gebeurd dit ook in veilige modes?
Zo niet, de display drivers van matrox helemaal verwijderen en de display drivers op standaard vga zetten.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je hebt eigenlijk een risicovolle kaart in je P5a gestopt. De Ali Aladin V chipset is niet zo happig op TNT/TNT2 kaarten. Je enige hoop is het installeren van de Ali AGP driver en de Ali AGP utility. Na het installeren van de AGP driver zet je met de utility je AGP op 1x. Verder de meest recente BIOS opsnorren en proberen. Als het niet werkt allemaal, ben je net zo de klos als ik destijds was. Nu draai ik een G400 in mijn P5a, want wat ik ook probeerde, mijn TNT2 wilde niet goed lopen in de P5a.....

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet ik die AGP op 1x? Ik heb die Ali AGP MiniPort Driver geinstalleerd (diegene die op de CD-ROM zat...).

Verwijderd

Ik heb een K6-III-450 draaien op een Asus P5a mobo,V770 en de laatste Ali AGP driver en bios voor mobo. draait op 2xAGP en geen prob. nieuwe drivers voor Ali chipset vindt je op http://www.ali.com.tw/eng/support/drvagp.htm B-)

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet t!

Gewoon nieuwste ALI drivers gehaald, toen kaart erin en toen deed ie het :)

Maar hoe zit het nu met de Detonator drivers? Want daar snap ik geen hol van...
Pagina: 1