Antivirus op een Virtual PC ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Heb Windows 7 Ultimate als standaard op mijn PC draaien met daar op McAfee Total Protection
Nu heb ik ook nog Windows 98SE en Windows XP als Virtual PC,s op mijn computer geïnstalleerd,
Beschermt nu McAfee ook deze virtuale pc's als ik ze heb opgestart ?

[ Voor 47% gewijzigd door Albert020 op 31-01-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:08
als ze ook kunnen scannen in de vhd files dan ja :)

..alleen normaal wil je dat niet omdat dat performance kost. vhd's exclude je in je scanner.

liever installeer je een scanner in die VM. neem bv microsoft security essentials. gratis en best goed

[ Voor 26% gewijzigd door Zwelgje op 31-01-2010 20:11 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Gedeeltelijk. Ik kan mij voorstellen al het verkeer wat door jou Win7 machine heen loopt naar de Virtual PC's wordt gescand. Maar om totale beveiliging te realiseren zal je ook op elke virtuele machine een anti virus cliënt moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

McAfee zal alleszins er voor zorgen dat er geen virus uit je VM naar de host lekt. Ik zet nooit AV op mijn virtuele machines: het zijn immers testmachines die in een handomdraai geïnstalleerd worden. Daarnaast dienen ze steeds specifieke doeleinden (zoals bewust besmet worden met Conficker in mijn geval). Maar of een AV binnen een VM nodig is hangt er dus vanaf hoe je VMs (of VPs in jouw geval) gebruikt. Beschermen binnen de VM doet het in ieder geval niet: dan moet je er een extra AV opzetten, ten koste van de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ok, bedankt voor antwoorden, maar ondersteunt microsoft security essential ook Windows 98 SE ?

@YellowOnline:
Zo wel XP als 98SE zijn als ik ze virtual start wel rechtstreeks verbonden met internet,
Dan is er toch altijd een bedreiging aanwezig...

[ Voor 45% gewijzigd door Albert020 op 31-01-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Als je op download klikt van Security Essentials kan je kiezen uit:
  • Windows XP 32b
  • Windows Vista/7 32b
  • Windows Vista/7 64b
Ik denk niet dat het offcieel gesupport wordt en of je het kan installeren moet je maar gewoon even proberen.
Ik zie wel berichten op andere fora dat AVG en Antivir Win98/se nog wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
LzpAppel schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:26:
Als je op download klikt van Security Essentials kan je kiezen uit:
  • Windows XP 32b
  • Windows Vista/7 32b
  • Windows Vista/7 64b
Ik denk niet dat het offcieel gesupport wordt en of je het kan installeren moet je maar gewoon even proberen.
Ik zie wel berichten op andere fora dat AVG en Antivir Win98/se nog wel ondersteunen.
AVG en AVAST! heb ik geprobeerd en werken niet op 98SE, zal even Antivir proberen..

*** Edit ***

Antivir werkt ook niet op Windows 98SE !

Nu:

Windows 7 64 bit - McAfee Total Protection
Windows XP ( Virtual PC ) AVG Free
Windows 9SE ( Virtual PC ) Nog geen Anti virus voor gevonden.... !

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 31-01-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:03

arie_papa

Running on Ubuntu

Gewoon een copy maken van je VM met Win98. Mocht je problemen hebben, ff terugzetten naar de map en het werkt weer. Overigens zou je nog een oudere versie van AntiVir Personal (7.00.03.02) kunnen downloaden. Deze zou wel op 98SE moeten werken, alleen heb je natuurlijk niet de nieuwste virusdefinities meer.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

offtopic:
Minor titlechange :)
Pagina: 1