PCI geluidskaart op PCI-X (niet PCI-e!!!) slot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thabasement
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

Weet iemand of het mogelijk is om een pci geluidskaart in het pci-x slot van mijn server te plaatsen? Ik heb zowel 133MHz sloten als 100MHz sloten. Ik heb gelezen dat de sloten in principe backwards compatible zijn met PCI, maar ik heb geen idee of het dan ook kan. Ik heb geen PCI of PCI-e sloten meer vrij.

Met vriendelijke groet,
Bas Kapteijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat wil je met een geluidskaart in een server? :P

Ja het moet kunnen, heb het zelf ook gedaan. Check wel even of je een 3.3V of 5V PCI-kaart hebt, een van de twee past dus niet... de andere wel.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> AUD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Boudewijn schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:41:
Wat wil je met een geluidskaart in een server? :P

Ja het moet kunnen, heb het zelf ook gedaan. Check wel even of je een 3.3V of 5V PCI-kaart hebt, een van de twee past dus niet... de andere wel.
Omdat vrij veel normale moederborden geen dual socket hebben ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thabasement
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dag heren,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Het klopt dat het een serverbord is met twee xeon processoren, en het klopt dat een geluidskaart dan een beetje vreemd is. Ik vroeg me alleen af of het kon omdat ik dan, voor het geval het toch nodig is, er een goedkoop geluidskaartje in kan zetten. Maar de vraag geld ook voor het gebruik van een pci raidcontroller...

Met vriendelijke groet,
Bas Kapteijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

thabasement schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:21:
Dag heren,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Het klopt dat het een serverbord is met twee xeon processoren, en het klopt dat een geluidskaart dan een beetje vreemd is. Ik vroeg me alleen af of het kon omdat ik dan, voor het geval het toch nodig is, er een goedkoop geluidskaartje in kan zetten. Maar de vraag geld ook voor het gebruik van een pci raidcontroller...

Met vriendelijke groet,
Bas Kapteijn
Groeten doen we elke dag.

PCI raidcontroller heeft er wel nut bij: een PCI-X bus heeft VEEL meer bandbreedte dan een PCI bus. Een geluidskaart gebruikt die extra bandbreedte niet.
Touchdomex schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:13:
[...]

Omdat vrij veel normale moederborden geen dual socket hebben ;)
Wat heeft dat met PCI-X te maken? PCI-X is wel een typische server feature, net zoals dual socket... maar die correlatie is niet 1:1.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1