Toon posts:

Geen beeld opstarten en geen piepjes!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuwe pc in elkaar gezet, maar ik krijg maar geen beeld. Ook geen piepjes die aanduiden dat er iets mis is. Alle ventilatoren draaien wel, en het LED lampje op het moederbord ook.

Wat heb ik allemaal gedaan om het probleem te verhelpen:
1. Andere videokaart geprobeerd
2. Verschillende beeldschermen geprobeerd
3. CMOS batterij vervangen
4. Voedingskabels dubbel gecheckt, alles is goed aangesloten zowel de 4 pins CPU connector, als de 24
PIN EATXPOWER connector (deze bestaat uit twee gedeeltes)
5. Het minimale aangesloten, alleen de CPU, voeding en moederbord
6. Jumpers niet verplaatst (staan nu op standaard vanaf de fabriek)

Systeem bestaat uit:

1. ASUS M4A79XTD EVO moederbord
2. AMD X4 Phenom Deneb 925
3. GeiL 4 GB DDR3-1600 Kit
4. Coolermaster Silent PRO M 600 WATT
5. MSI N250GTS Twin Frozr 1G videokaart
6. Maxtor 500GB Sata hardeschijf
7. Plextor Sata DVD brander

Ik snap er op het moment niks van, wat er mis kan zijn. Ik ben zelf bang dat de CPU kapot is of dat het moederbord niet goed is. Iets anders kan ik op het moment niet bedenken.
Dus weet je nog iets wat ik kan proberen? Dan hoor ik het graag. _/-\o_

Verwijderd

afstandsbusjes vergeten? -> die dingen tussen je kast en je moederbord
Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:idhoRRz3zbox0M:http://images.tomshardware.com/2002/09/04/building_your_own_pc/schraube_abstandshalter.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er geen een vergeten. Alle 9 stuks heb ik geplaatst. Schroefjes nagedraaid.
In ieder geval bedankt voor je reactie!!! :)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Laatst had ik datzelfde probleem bij een pasgebouwd nieuw systeempje, en dus ook alleen draaiende fans, lampje moederboard brande dus leek erop dat ie het moest doen. Maar eveneens ook geen beeld en zelfs geen biosscherm echter toen ik daarna de EATX 24polige stekker goed aandruktte startte ie opeens gewoon op. Dus ik zou dat ook eens proberen want blijkbaar dat er dan toch bepaalde lijnen geen stroom krijgen en dat dit wel net belangrijk is voor de doorstart.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:15
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:28:
5. Het minimale aangesloten, alleen de CPU, voeding en moederbord
Ik mag toch hopen dat je geheugen geplaatst hebt? En heb je anders nog een pci videokaartje om te testen?

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Sommige moederborden zijn aardig kieskeurig in welke sloten je je RAM moet steken.
In de handleiding staan geldige combinaties aangegeven.

Het kan namelijk zijn dat een dual channel combinatie niet werkt, en de andere wel.

Misschien helpt dat je iets verder?

Verwijderd

Topicstarter
DDR 1600 geheugen wordt gewoon ondersteund door dit moederbord. Het geheugen heb ik meerdere keren in verschillende sloten gezet. Bij elkaar of enkel. En de lampjes op het geheugen branden ook. Ook zonder geheugen geprobeerd.
Maar ik zal de voedingkabels nog eens na lopen.
Nog bedankt voor de reacties !!

Verwijderd

Topicstarter
De voedingskabels heb ik eruit gehaald, vervolgens weer goed terug ingedrukt. Maar helaas geen resultaat. In ieder geval bedankt voor de suggestie.

• warhunter6
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-04-2025
Heb je met andere video kaart ook al de on-board video kaart gebruikt als je moeder bord die heeft, in het ergste geval kan je CPU gewoon dood zijn ja. Voorzichtig geweest met statisch elektriciteit? kans is ziezo heel erg klein dat het kapot gaat daaraan. Veel suc-6

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:16
Ik heb dit probleem ook gehad (soms komt het terug)
Wat ik moest doen is 10× mijn stekker uit het contact halen en er weer in doen.
Daarna startte hij bij mij weer goed op.

• Delusion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:41
Heb je een speaker op je mobo zitten of in je case? Anders ga je geen piepjes horen.

• HappyHobbit
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-12-2025
Je cpu opnieuw mounten is ook een idee. Ik heb vaak zat gehad met AMD koelertjes dat het leek alsof ze helemaal goed vast zaten en ik de handleiding precies had gevolgd, maar dat het blijkbaar toch niet helemaal goed zat. En ik me maar afvragen wat er fout zat.....

Dus just my 2 cents, maar het proberen waard. In ieder geval had ik dan altijd dezelfde symptomen als jij.

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-01 23:50
Je processor ondersteund officieel maar tot DDR3-1333. Geen idee of het daar wat mee te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal me CPU nog een keer opnieuw installeren. Speaker zit goed aangesloten. En zonder RAM moet ik volgens mij wel beeld krijgen. En ik heb me pc nu wel 30 keer opnieuw proberen op te starten, maar alsnog geen resultaat.

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-02 23:06
FastPinguin schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:50:
Je processor ondersteund officieel maar tot DDR3-1333. Geen idee of het daar wat mee te maken heeft.
Dat zou er niks mee te maken hebben. Als je niet overklokt, draait het geheugen gewoon niet op z'n maximale snelheid. Het heeft nog wat extra lucht zeg maar.

Verwijderd

Koelpasta,op de processor?
Ik bedoel maar!

• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:33:
Ik zal me CPU nog een keer opnieuw installeren. Speaker zit goed aangesloten. En zonder RAM moet ik volgens mij wel beeld krijgen. En ik heb me pc nu wel 30 keer opnieuw proberen op te starten, maar alsnog geen resultaat.
Als je RAM er uit is hoor je dan wel Bios Piepjes ?

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Videokaart heb je dus uitgesloten, blijven er dus nog over:
Geheugen (staat niet in de Qualified Vendors List (QVL) en dat wil wel eens problemen geven i.c.m. sommige MoBo's),
MoBo (kans op DOA is redelijk aanwezig laat de historie zien),
CPU (zijn niet vaak DOA),
en eventueel je voeding.

Kan je niet het bij een medetweaker/vriend/bekende in de buurt testen? Dus bijv. reepjes geheugen van een ander in jouw systeem, of jouw reepjes in die van de ander. Hetzelfde met de CPU. Als dan nog niet het defecte component is gevonden heb je een defect MoBo. Voeding is immers ook dan al uitgesloten.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Verwijderd

0scar schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:05:
Videokaart heb je dus uitgesloten, blijven er dus nog over:
Geheugen (staat niet in de Qualified Vendors List (QVL) en dat wil wel eens problemen geven i.c.m. sommige MoBo's),
MoBo (kans op DOA is redelijk aanwezig laat de historie zien),
CPU (zijn niet vaak DOA),
en eventueel je voeding.

Kan je niet het bij een medetweaker/vriend/bekende in de buurt testen? Dus bijv. reepjes geheugen van een ander in jouw systeem, of jouw reepjes in die van de ander. Hetzelfde met de CPU. Als dan nog niet het defecte component is gevonden heb je een defect MoBo. Voeding is immers ook dan al uitgesloten.
als je geen geheugen in je pc hebt zitten moet je toch zeker IETS op het scherm zien?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:18

Quad

Doof

Heb je 2x 2GB?
Zit je geheugen dan wel in Slot 2 en 4?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:13:
als je geen geheugen in je pc hebt zitten moet je toch zeker IETS op het scherm zien?
Niet als je MoBo niet werkt.
En ook niet als je PSU niet werkt.

Deze link toont een aantal flowcharts voor troubleshooting startup failure.

[ Voor 22% gewijzigd door 0scar op 05-02-2010 11:36 ]

Manusjes van alles kunnen multitasken

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-02 12:28
er is een hele eenvoudige manier om te testen of het moederbord uberhaubt wat doet als je een speaker verbonden hebt met het moederbord.
1. trek het geheugen eruit.
2. zet de pc aan zonder geheugen.
3. piept het speakertje omdat er geen geheugen in zit dan begint het moederbord iig aan zijn post check.
piept het speakertje niet, dan is het moederbord vaak niet goed, of het speakertje kapot.

ik heb het zelfde probleem gehad met de pc van mijn broertje, ik moest toen de voeding vervangen omdat deze te weinig vermogen leverde voor het moederbord/GPU

er zat een 650watt sweex voeding in.
nu zit er een 500watt antec in (vermogen zegt niet alles blijkbaar ook kwaliteit is belangrijk)

dus een andere voeding zou je ook kunnen proberen.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Verwijderd

Topicstarter
Speaker is goed aangesloten op het moederbord. Zelf heb ik geen extra koelpasta gebruikt, omdat er al koelpasta op de processor aanwezig was. De pc zonder geheugen geprobeerd op te starten, geen resultaat en ook geen piepjes. Ook geprobeerd het geheugen in verschillende sloten, allebei en enkel. Ik zal me voeding nog even na meten.

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

Akino

Dr. Opteron

bord wat zonder geheugen/VGA niet piept is 9/10keer defect.

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van alles geprobeerd, maar nog geen resultaat. Ik zal het moederbord en het geheugen wel terug sturen. Dan kunnen ze het zelf testen, en eventueel terug nemen bij defect.
Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken!!!

Verwijderd

Topicstarter
PROGRESS. Ik had beeld!!!!! Alle SATA's eruit gegooid, startknop. Vervolgens begonnen de ventilatoren een beetje te haperen (speaker werkt, kreeg een piepjes!!), en ik kreeg beeld. Maar ik kon niet booten, want me HD was niet aangesloten. HD aangesloten, en opnieuw proberen, geen beeld!! F*CK!! Weer de Sata's eruit, weer opnieuw opstarten, geen beeld.
Verdorie, ligt het nu aan me voeding? Omdat de ventilatoren begonnen te happeren, en ik kreeg toen wel beeld???

Verwijderd

Topicstarter
IK HEB HET GEVONDEN!!!!!!!! Het ligt aan de 2 in 1 Q connector!!! Zie: http://estore.asus.com/images/12G051000302.jpg

Deze had ik wel goed opzitten, maar als ik deze iets omhoog van de pinnetjes aftrok, deed ie het wel!! Onstabiel zooitje!!!
Super blij!! Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp!!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Mooi dat je het gevonden hebt. :)

Maar dan zou ik nu toch zeker even iets onder de connecter proberen te plaatsen of te lijmen, iets wat geen stroom geleid natuurlijk. Als je nu ooit je kast verplaatst of een nieuwe hdd ofzo gaat plaatsen heb je grote kans dat het weer even mis gaat.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Roel1966
  • Niet online
Die Q-connector kan je ook weglaten en direct op het board alles aansluiten.

Verwijderd

Zucht, een vergelijkbaar probleem heb ik ook :'(

Onlangs is de voeding van mijn pc overleden en heb ik een iets oudere voeding er voor in plaats gedaan. Dit ging een tijdje goed, totdat ik op een dag geen beeld en piepjes kreeg bij het opstarten (alles werkte in de pc wel, van fans tot harde schijf). Bizar genoeg startte alles wel netjes op als ik de stroomkabel uit het stopcontact haalde (en er weer in deed) en de boel opnieuw opstartte. Hoewel, soms moest ik dit principe ook meerdere malen herhalen voordat ik resultaat kreeg.

De kans zit er dik in dat het iets te maken heeft met de voeding, maar waarom het ontkoppelen van stroom iets bijdraagt aan het weer laten werken ontgaat me op dit moment, tevens werkte alles in het begin ook gewoon met de "nieuwe" voeding...

Verwijderd

Topicstarter
Het toch niet waarschijnlijk aan de 2 in een connector, want als ik deze weg laat. Dan hou ik hetzelfde probleem.Ligt het probleem nu aan de contacten op het moederbord. Of ligt het aan de kabeltjes van de kast zelf.?
En zijn deze kabeltjes eventueel nieuw te halen?
Hij doet het wel, maar ik vind het nie er stabiel zo. 8)7

• Roel1966
  • Niet online
Verklaring van de voeding kan zijn dat wanneer je de stroom eraf haalt de condensatoren zich ontladen, en na het opnieuw erop zetten van de stroom deze zich weer volledig vullen. Maar het is wel een teken dat de condensatoren aan slijtage onderhevig zijn en zich blijkbaar niet meer helemaal opladen, waardoor het systeem net te weinig stroom krijgt om door te starten.

En de TS zou ik toch aanraden eens te proberen met een andere voeding ondanks de 600 watt voeding wat je nu hebt, want 600 wat zegt op zich niet zo heel veel. Het ligt eraan of een voeding constant 600 watt kan leveren of dat dit piek is en daar schuilt dan vaak ook het addertje onder het gras. Vandaar dat je vaak voor een beter merk voeding van bv 600 wat het dubbele betaald, hetgeen met dat constante wattage te maken heeft.

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-02 12:28
Ik heb het probleem bij de computer van mijn broertje opgelost door een voeding te kopen van een degelijk merk. namelijk Antec. deze antec is 500watt ten opzichte van de oude voeding (650watt van sweex)

hieruit kun je dus concluderen dat goedkoop duurkoop is omdat je een kwalitatief slechte voeding koopt.

de opstelling van mijn broertje is trouwens ook niet slecht:

Asus Maximus III Gene
I5-750
4GB ddr3
Nvidia GTX275
2x Sata HDD
1x Sata DVD
1x 200mm fan
1x 80mm fan
1x 80mm fan blueled.

dus al met al toch nog wat vermogen wat hij nodig heeft (vooral de videokaart)

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Pagina: 1