Hi USB dongle ZTE MF628 en U-Sim van andere provider?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343135

Topicstarter
Ik heb een USB dongle voor mobiel internet van Hi. De dongle is een ZTE MF628. De USIM kaart is natuurlijk van Hi. Ik heb mijn abonnement allang opgezegd maar ik heb hier de dongle nog. Als ik hem met een andere provider wil gebruiken, kan ik gewoon de USIM kaart wisselen, of is het net als met de mobieltjes, dat het toestel geblokkeerd voor 1 provider is (niet simlockvrij dus)? Ik heb het nog niet geprobeerd want ik weet niet of het de moeite waard is, om een USIM te kopen maar dan doet het niet.
Ik wil mobiel internet hebben, maar ik wil de Hi vandaag online niet meer gebruiken, want daar kom je nooit af. Ik had al eerder een probleem met Hi om een abo op te zeggen.
De enige andere mogelijkheid in Nederland (helaas, niet veel aanbod voor mobiel internet op laptop) is Vodafone of T-mobile. Ik vind het Vodafone idee van prepaid internet heel goed, je koopt de losse USIM kaartje met bepaalde saldo daarop en hoef je bankrekening nergens vast te zetten (zoals met Hi). Vodafone is wat duurder, maar helaas de enige optie. Dus ik wil een Vodafone USIM in mijn dongle gebruiken, want een nieuwe dongle is heel duur, maar ik weet niet of Hi blokeren hun dongles ook. Misschien iemand weet of kan me adviseren wat kan ik doen? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Ik heb dezelfde modem ook bij Hi vandaag online gekregen.
Die van mij is simlock vrij, maar de software voor windows die erbij zit is wel branded en vooraf is deze ingesteld voor de instellingen van Hi.
Ik kon gewoon mijn T-mobile telefoon sim erin doen, en dan internetten op mijn netbook. Op Windows moet je erop letten dat je de juiste naam voor het access point invult. Standaard staat deze geloof ik op iets van "fastinternet", en voor mijn T-mobile abonnement moest ik "internet" als naam gebruiken, anders werkt het niet.

Maar ik zou met een vodafone (of t-mobile) (prepaid) sim kaart even proberen of die van jouw ook sim-lock vrij is, dan weet je het zeker.

Anoniem: 416122

Sorry voor de megaschop...

Welke instellingen moet ik precies wijzigen en is er ook een andere, non-branded software?

Ik heb dezelfde dongel (al sinds begin 2009) en een simkaart van Bliep, maar ik weet echt niet waar te beginnen...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 416122 op 18-12-2014 06:26 ]