Op woensdag 07 maart 2001 15:31 schreef tweaker2000 het volgende:
aaah vandaar...denk dat ik zo ook maar eens aan het tweaken ga...maar ik weet wel zeker dat ik niet onder de 60graden ga komen.
Is het eigenlijk schadelijk voor CPU ofzo als ie altijd rond de 60 graden zit, want waarom zou je em op 40 willen hebben als ie op 60 ook goed draait?
Alleen om verder te clocken toch? en op een gegeven moment houdt het toch op??
Beetje late reply nog hierop maar ja.
60 graden is niet te hoog, maar als je wat hoger wilt met overklokken (eventueel voltage omhoog) dan is het verstandig om genoeg koeling te hebben.
Punt bij superorb is ook de te zwakke clip voor bevestiging. Omdat de orb zo hoog is wil deze aan de bovenzijde van de core wel eens slecht contact maken zodat de temp. toch een paar graden hoger komt te liggen dan nodig.
Remedie ± klein stukje opgevouwen papier tussen koelribben en clip drukken voordat je de orb erop drukt, dan zit de orb er wat vaster op. Dit is geen overbodige voorzorgsmaatregel.
Mijn clip was zo brak dat mijn tbirdje bijna gefried was geweest als ik niet mprobe op achtergrond had laten lopen.
De temp ging zeer snel richting 70 gr, maar ik was op tijd.
Btw. specs van systeem tb1000@1375 (12,5x110)zijn MSI KT7 Turbo, 256 MB PC133 Winbond
Overclocking, over and over again.