Toon posts:

Dondervogel 1GIG@1144 met SuperORB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
11x104
Hij wordt ongeveer 60 graden in stressed mode. Als ik de FSB nog 1tje opkrick start windows niet meer.

Wat kan ik nog tweaken dat ie hoger komt?

Ik haal nu de 4,1Mega}:O
3DMarksscore = 7647

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 12:27

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Op welk voltage loopt ie nu?

Verwijderd

Topicstarter
bijna max. 1,8
1,85 kan ik max standaar instellen op bios.

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Heb zelf het vogeltje op 11x105=1155 lopen (met pc 100 SDRAM) en geen problemen 11x106 gaf wel blauw scherm :(
Alles gekoeld met Chrome Orbje en 2 case fans. Zonder casefans had ik ook 60 graden stressed, met case fans 10 graden lager :P

Verwijderd

Topicstarter
bijna max. 1,8
1,85 kan ik max standaar instellen op bios.

Verwijderd

probeer een je vermenigvuldigings vactor te veranderen b.v. 9x133 ofzo die van mij draaid op 9x140mhz = 1260 op 1.80v :)
sucses

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

die van mij op 12x 107 = 1280 mhz

volgens mij klopt het dat de athlons met rode core verder komen als die met groene pf blauwe

Turn it off and on again.

Verwijderd

Ik draai momenteel TB1000@1150 (10x115) met alleen een CoolerMaster van 2 tientjes en geen enkele case-fan. Is dat gewoon geluk hebben dan??? *D
Bij 10x116 geeft ie af en toe een BSOD, bij alles boven de 116 hangt ie bij het starten van Windows of in de bios.

Greetz

• Sharkey
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-07 09:58

Sharkey

Overklokken gaat nooit te ver.

Vriend van mij heeft een TB 1000 lopen op 1375 stabiel. Temp is 55 stressed en 50 idle met een modified spire koeler (geen golden-orb kloon) dit op 1,80v. Tbirdje kon nog op 1400 maar was dan niet meer stabiel.
Tip met super orb: casefan ter hoogte van je cpu in zijkant van kast maken (ja gat zagen)en deze in je superorb laten blazen. Scheelt op z'n minst 4 à 5 graden. Goed zal wat minder voor de levensduur zijn voor de fan(s) van de superorb maar ja.. Mijn eigen tb 800@1000 loopt daarmee op 39 stressed en 26 idle op 1,75 v.

Overclocking, over and over again.

Verwijderd

Topicstarter
Thx 4 de replys. Kga wel ff probere om te spelen met die settings dan. Ik heb ook een Coolermaster liggen, maar denk toch wel dat die SuperORB beter cooled? Zitten ook 2 coolers in natuurlijk!...

Maakt het uit waar ik de casefans ingooi? Ik heb er onderin de kast nu niet eens 1tje..maar maakt dat echt veel uit? 10 graden?

Share your experiences pls! :)

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16
Ik zou in ieder geval onderin een van 80mm of 92mm zetten, of nog beter 120mm(wel op 7v)

Dan krijg je namelijk koele lucht bij je orb, en zal de temp dalen. Als je namelijk je kast dicht doet zonde casefans, gaat de cpucooler zijn eigen (warme) lucht circuleren, en dasniegoe!!

Je moet zorgen dat er altijd koele lucht bij kan en warme lucht afgevoerd word(dit doet je voedingsfan al een beetje, nog beter is om een fan bovenin te plaatsen die lucht uit je kast haalt)

Verwijderd

Topicstarter
ahaa...bedankt voor de tips. Hmmm normaal heb ik altijd de kast open staan eigenlijk! ;)

En als ik mijn raam snachts openlaat daalt de temperatuur altijd naar de 57 graden als ik sochtends kijk. Maar denk je dat als ik casefans plaats EN de kast open laat dan de temperatuur daalt of alleen als de kast dicht is?????

• Sharkey

Sharkey

Om voorbeeld te geven:
Case open tb1000@1375 temp stressed 62c
Case gesloten met casefan op cpu gericht: 55
Case gesloten zonder casefan ... wou ik helemaal niet meer weten.
Indien je extra casefans gaat gebruiken moet de kast dicht zijn voor de airflow.

Verwijderd

ik heb mijn systeem stabiel laten lopen op 1240 mhz (10*124 mhz)zonder noemenswaardige extra koeling
nadeel alle pic en agp en mem draaien dan underclocked dus
hij is sneller op 10*110 dan op 10 *124
mijn processor wil niet op 133 mhz :(
heb hem nu op 1100 (10*100) op 1.5 core
net 30 graden warm stressed 36 dus
mooi 10*133 leek me ook lekker maar helaas

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 maart 2001 13:26 schreef Killed_the_cpu het volgende:
Om voorbeeld te geven:
Case open tb1000@1375 temp stressed 62c
Case gesloten met casefan op cpu gericht: 55
Case gesloten zonder casefan ... wou ik helemaal niet meer weten.
Indien je extra casefans gaat gebruiken moet de kast dicht zijn voor de airflow.
Dus jij hebt gewoon met luchtkoeling 375Mhz overgeclocked...dat doe je netjes. Hoeveel casefans heb je? En wat voor settings verder?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 maart 2001 13:48 schreef henk_j het volgende:
ik heb mijn systeem stabiel laten lopen op 1240 mhz (10*124 mhz)zonder noemenswaardige extra koeling
nadeel alle pic en agp en mem draaien dan underclocked dus
hij is sneller op 10*110 dan op 10 *124
mijn processor wil niet op 133 mhz :(
heb hem nu op 1100 (10*100) op 1.5 core

1,5 Core? Is dat niet erg weinig. Ik moet hem echt op 1,8 zetten anders gaat ie nie eens aan! :(
net 30 graden warm stressed 36 dus
mooi 10*133 leek me ook lekker maar helaas

Verwijderd

Topicstarter
tell me!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 12:53

Epsilon

ik zou een andere koeler kopen want 60 graden is erg veel.
ook ik heb dan geen 1100 tb
maar wel een duron die liep op 1.89v 840 mhz
(ja het voltage is nou omlaag gegooid).
en dan was ie stressed 36 graden @globalwin FOP38 (mijn fan draait op 7300 rpm!!!>:))

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 maart 2001 14:29 schreef epsilon het volgende:
ik zou een andere koeler kopen want 60 graden is erg veel.
ook ik heb dan geen 1100 tb
maar wel een duron die liep op 1.89v 840 mhz
en dan was ie stressed 36 graden @globalwin FOP38 (mijn fan draait op 7300 rpm!!!>:))
Ja leuk...ik heb juist net een nieuwe cooler gekocht. Ik had een Coolermaster en nu een SuperORB. Wat voor Fan heb jij dan dat je zoveel toeren kan draaien? Kost dat?

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16
Op woensdag 07 maart 2001 14:29 schreef epsilon het volgende:
ik heb dan een duron die liep op 1.89v 840 mhz
Mijn Duron 700 loopt 950 op 1.80 volt(1,83 volgens MBM) op 43 graden stressed met een Spire Ma324-20 (kast open, geen verdere koeling)

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik nou...
Ik snap niet dat mijn CPU zoooo warm wordt als ik em niet extreem geclocked heb en me hele kast open heb staan...:?

Vooral niet als er dan weer zon ronald mcdonald aankomt met zo'n lage temp! ;)

Verwijderd

tja naar aanleiding van de prikkelende berichten ben ik maar even aan het potloden gegaan en voilla 9*133 stabiel bij 1.7 core
>:)
toch maar even mn voetnoot aangepast :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb je gepotloodt dan? Hij was toch al unlocked? :? Of heb je aan die andere bridges lopen klooien?

Verwijderd

eeuh ik had nog niet gepotlood
de mijne liep 10*110 en getest op 10*124
dus daarvoor hoefde ik de multiplier niet aantepassen voor 9*133 wel
(leve de v&d potloden)B-)

Verwijderd

Topicstarter
aaah vandaar...denk dat ik zo ook maar eens aan het tweaken ga...maar ik weet wel zeker dat ik niet onder de 60graden ga komen.

Is het eigenlijk schadelijk voor CPU ofzo als ie altijd rond de 60 graden zit, want waarom zou je em op 40 willen hebben als ie op 60 ook goed draait?

Alleen om verder te clocken toch? en op een gegeven moment houdt het toch op??

Verwijderd

hoe lager de temperatuur hoe langer de levensduur das de main reden om mn voltage zo laag mogelijk te houden
wat betreft de temp
max 90 graden celcius volgens amd
maar ja t is ook een sport om daarin het maximaal minimum te zoeken

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
TB 1000@1200 (9x133) zonder problemen.
Default voltage.

Abit Kt7a-raid + SuperOrb.

Verwijderd

Topicstarter
Scheelt het echt veel? In CPUlieftime dan?
Of is het gewoon meer de sport van die gasten met vette aquariums en ijskasten om hun bakken heen? :)

9x133...mmm kijken of dat gaat lukken...ik heb alleen niet helemaal hetzelfde mobo.
A7V, maar wat scheelt het heh! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Scheelt het echt veel? In CPUlieftime dan?
zijn daar stats van? :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :'(

Verwijderd

Topicstarter
jammer!

Verwijderd

Je bent wel ongeduldig hoor!

Maar een proc moet 15 jaar kunnen halen, en als je hem flink opstookt is het soms na 2 jaar al afgelopen!

Mijn 1e duron was zelf na 1 maand al af! (Ik had hem ook iets teveel stroom gegeven!)

Verwijderd

Topicstarter
hehe sorry dat ik beetje ongeduldig ben...
toch bedankt voor de info...maar ik hoop er toch wel langer als een maand mee te doen! :)
2 jaar lijkt me prima leeftijd...meestal binnen die tijd toch wel weer nieuwe heh! 8-) Maarja wie niet?

• Sharkey

Sharkey

Op woensdag 07 maart 2001 15:31 schreef tweaker2000 het volgende:
aaah vandaar...denk dat ik zo ook maar eens aan het tweaken ga...maar ik weet wel zeker dat ik niet onder de 60graden ga komen.

Is het eigenlijk schadelijk voor CPU ofzo als ie altijd rond de 60 graden zit, want waarom zou je em op 40 willen hebben als ie op 60 ook goed draait?

Alleen om verder te clocken toch? en op een gegeven moment houdt het toch op??
Beetje late reply nog hierop maar ja.
60 graden is niet te hoog, maar als je wat hoger wilt met overklokken (eventueel voltage omhoog) dan is het verstandig om genoeg koeling te hebben.
Punt bij superorb is ook de te zwakke clip voor bevestiging. Omdat de orb zo hoog is wil deze aan de bovenzijde van de core wel eens slecht contact maken zodat de temp. toch een paar graden hoger komt te liggen dan nodig.

Remedie ± klein stukje opgevouwen papier tussen koelribben en clip drukken voordat je de orb erop drukt, dan zit de orb er wat vaster op. Dit is geen overbodige voorzorgsmaatregel.
Mijn clip was zo brak dat mijn tbirdje bijna gefried was geweest als ik niet mprobe op achtergrond had laten lopen.
De temp ging zeer snel richting 70 gr, maar ik was op tijd.

Btw. specs van systeem tb1000@1375 (12,5x110)zijn MSI KT7 Turbo, 256 MB PC133 Winbond

Verwijderd

Als je tegen lawaai kan zijn temperaturen geen probleem :

Ik heb een ALPHA PAL 6035 met Delta 7000 rpm fan, met arctic silver, TBird 1.1 @ 1.4 GHz
1.90V
Idle = 25°C
Stressed = 46°C

1 fan die luckt uit m'n kast zuigt.

JCviggen

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 01:18
<offtopic>
zou de chip op 900 @ 60C
niet langzamer lopen dan die van 900 @ 45C??
Ik weet het niet...
</offtopic>
Pagina: 1