Toon posts:

Macbook wireless valt soms weg achter sitecom wl341

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Mijn situatie is als volgt:
Ik heb mijn macbook achter een router hangen (sitecom wl-341), en de volgende statische ip-adressen aangemaakt:
101 - macbook ethernet
102 - macbook airport
103 - playstation 3

Als ik via wireless internet, dan valt soms de internetconnectie weg. Airport geeft nog wel aan dat ie verbonden is met vol bereik, alleen internet ligt er uit. Als ik airport uit zet, en weer aan... Dan doet internet het ook weer.

Mijn eerste idee is dus dat het aan de instellingen ligt van het wireless netwerk. Maar heb al veel geprobeerd:
- Wireless settings via een ander kanaal proberen
- Firewall helemaal uitgezet
- Band op 20MHz only gezet

Met mijn playstation server kon ik ook geen verbinding krijgen met mijn playstation via wireless, ondanks dat ik de juiste Port geforward had. En via een vaste kabel werkt het wel.

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je al eens een firmware update van je router geprobeerd? Soms lost zo'n update namelijk wat bugs in de firmware op.

Verder nog de vraag of het vooral gebeurt als je aan het downloaden bent op een andere machine? Kan namelijk ook zijn dat je router gewoon vol loopt vanwege de vele connecties die bijvoorbeeld bittorrent maakt.

Verwijderd

Topicstarter
firmware update idd al geprobeerd, en mijn macbook is de enige computer op de router aangesloten... (de ps3 uitgesloten dan)

De router stond in een ijzeren kast, dus dacht wellicht dat dat het signaal verstoorde... nu staat ie er een halve meter buiten, en heb ik het idee dat ie wat 'stabieler' is... maar net viel ie weer even weg...

Verwijderd

@Barn

Heb hier ook dezelfde problemen met mijn airport. De laatste tijd springt het Wireless aan en uit. Heb hem ergens anders aangesloten (in Frankrijk :p) en toen werkte het wel perfect....
Met lan-kabel geen problemen. Heb dus het idee dat het signaal gestoord wordt hier maar weet niet hoe dat kan...

Heb je al een oplossing gevonden voor je probleem??? Ben benieuwd.