24" iMac 2,16Ghz probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebo_Neo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 18:55
Ik heb een probleem met mijn 24" witte 2,16Ghz iMac en ik was benieuwd naar jullie mogelijk kijk of advies,

Ongeveer een maand geleden hield mijn harddisk in de Mac er mee op, en die heb ik toen vervangen.
de iMac deed het toen weer een week netjes.

Daarna kreeg ik na +/- een half uur dat de mac aanstond ( gewoon idle) problemen met het display. Het beeld flikkert af en toe heel ligt, maar het ergste is, dat wanneer ik bijv. een video afspeel het beeld erg verslechterd en het lijkt zelfs alsof het inbrand ofzo. ( Als ik een venster sluit, dan blijft er een soort waas van het display achter in het beeld.
Uit eerdere ervaringen met dit soort problemen en het feit dat er hitteproblemen bekent zijn met de 24" iMac videokaart heb ik toen de Geforce 7300GT vervangen voor een nieuwe 7600GT ( Kon er voor een zeeer leuke prijs aankomen)
Maar de problemen zijn nog steeds hetzelfde :-(
Als het systeem eigenlijk nog koud is, is er niks aan de hand, alles werkt zoals altijd, maar naarmate hij langer aanstaat loopt hij eigenlijk vast en spelen de display problemen op. Temperatuur kom in princiepe nooit boven de 35 graden. Op een extern display is het beeld de ene keer goed, de andere keer weer niet.

Nu lijkt het me sterk dat ik 2 defecte grafische kaarten heb. Dus ben ik bang dat mijn Logicboard is overleden. Maar er is toch nog iets wat me zorgen baard. Als ik naar de 4 diagnostic leds op het logicboard kijk, dan gaat ledje 1, welke controleert op AC stroom, nooit aangaat. Als ik de iMac inschakel gaan leds 2,3,4 wel branden, maar 1 nooit.

Volgens de Apple Service Manuals is de PowerSupply of de AC line filter dan defect. Wat ik me nu afvraag, kan een (gedeeltelijk) defecte Powersupply mijn problemen veroorzaken, of zijn alle problemen en symptonen toch te wijten aan het Logicboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebo_Neo
Niemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Heb je Apple al gebeld en hun dit probleem voorgelegd?
Vooral dat verhaal over die diagnostic leds kunnen ze wel wat mee, ik denk dat hun meteen weten wat er aan de hand is.

Fluctuerende spanning kan een hoop electronica over de zeik helpen, en een hoop kapot maken.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebo_Neo
Hoite schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:51:
Heb je Apple al gebeld en hun dit probleem voorgelegd?
Vooral dat verhaal over die diagnostic leds kunnen ze wel wat mee, ik denk dat hun meteen weten wat er aan de hand is.

Fluctuerende spanning kan een hoop electronica over de zeik helpen, en een hoop kapot maken.
De beste man van Apple die ik aan de telefoon kreeg, wist niet eens van het bestaan van de LED's af. Ik kon hem insturen, maar wat ze daar op de reparatieafdeling doen, kan ik zelf ook voor een fractie van de kosten. Denk dat ik toch maar eens de voeding vervang. Deze is niet zo kostbaar, en dan ben ik er meteen uit. Of hij doet het weer, of mijn Logicboard is gesneuveld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

ik zou even in de v/a vragen of iemand in de buurt zo'n ding toevallig een dagje kan uitlenen, scheelt kosten voor het kopen van zo'n ding, vooral als dat het probleem niet is. en kost in de eerste instantie alleen een fles wijn/bier/whiskey.

Lekker kort.