Zwart scherm met knipperende cursor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb sinds kort een probleem met mijn computer.
Tijdens het opstarten gaat hij eerst de bootdevices na enz en dan gaat hij de HDD booten.
Vervolgens is het enige dat ik te zien krijg een zwart scherm met linksboven in het scherm een knipperende cursor.
Ik heb de bios instellingen al terug gezet naar orginele instellingen en al gekeken of de draadjes goed vast zitten, ik heb er zelfs een andere hardeschijf in gezet maar ik kan de fout niet vinden.

Mvg, Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat er weinig anders opzit dan je OS te repairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:20

Theo

moederbord

- Kun je vanaf cd opstarten? bijvoorbeeld een Knoppix schijfje of een Windows installatiecd?
- Over wat voor systeem hebben we het eigenlijk?
- Wat heb je zelf gedaan om een oplossing te vinden?
- Aat gebeurt er als je met één HD en geen optische loopwerken de pc start? (voeding en datastekker loshalen)
- Sinds wanneer heb je het probleem en wat heb je gedaan vlak voordat het probleem er was? (bijv hardware vervangen, software verwijderd, pckast schoongezogen enz)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
In principe is dit geen hardware probleem, maar een probleem van de bootloader van je OS. Het bios geeft het stokje door aan deze bootloader, en die doet vervolgens niks, vandaar de knipperende cursor.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:12
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:01:
...
Tijdens het opstarten gaat hij eerst de bootdevices na enz en dan gaat hij de HDD booten.
Vervolgens is het enige dat ik te zien krijg een zwart scherm met linksboven in het scherm een knipperende cursor.
Ik heb de bios instellingen al terug gezet naar orginele instellingen en al gekeken of de draadjes goed vast zitten, ik heb er zelfs een andere hardeschijf in gezet maar ik kan de fout niet vinden.
veel vragen dus

welk OS heb je ?
Heb je al de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter bekeken?
Al van een bootable CD kunnen starten? (Met de originele harde schijf erin natuurlijk.)

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan windows gewoon opnieuw installeren en ik kan ubuntu ook gewoon vanaf de cd laten draaien, ik heb al geprobeert om via ubuntu te kijken of er iets mis was met de hardware of software maar dat is niet het geval en voor het probleem er was had ik een keer een blauwscherm, vervolgens gewoon in energiebeheer bij windows 7 inplaats van optimale instellingen hem op aanbevolen instellingen gezet en er verder geen last meer van gehad tot hij opeens niet meer verder ging ik heb vervolgens opnieuw windows 7 er op gezet maar het had geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Is je harde schijf nog wel 100% in orde? Je heb dus succesvol een OS op een HD geplaatst in een systeem waar één HD met één partitie op zit en deze wilt niet opstarten? Dan kan de schijf brak zijn of je installatie is gaar.(illegale Windows?)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een legale windows 7 home edition (geen OEM versie) ik kan hem gewoon instaleren op mijn 1 dag oude 640 GB HDD en hij maakt de installatie gewoon helemaal af alleen hij start windows niet op, ik krijg dan net nadat hij de boot devices gaat chekken een zwart scherm met links boven een knipperende cursor en er was idd maar een partitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:02

Mavamaarten

Omdat het kan!

Probeer veilige modus eens ?
Ik had hetzelfde probleem, na het gebruiken van The Avenger (Malware delete tool, dat boot voor windows).
In veilige modus raakte ik nog wel, dus heb ik systeemherstel gedaan ;)
Ik denk dat dit in jou geval niet kan, of niet gaat helpen. Heb je al geprobeerd om je systeem te 'repaire' ?
Je kan Windows in een soort van Recovery mode doen draaien, waar je de mogelijkheid hebt om opstartproblemen te fixen...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Staat in de bios wel ingesteld dat de harde schijf het first boot device is en dat jouw 640GB schijf de eerste, of master harde schijf is? Het lijkt er namelijk op dat de bios niet 'weet' dat er vanaf jouw 640 GB schijf moet worden gestart.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik laatst ook gehad met een verse W7 installatie, nadat de installatie met succes was afgerond en het systeem starrte opnieuw op, knipperende cursor.

ik heb toen de MBR moeten herstellen, vreemd na een nieuwe installatie.

ging zoiets van:
- systeem uit
- systeem aan
- win7 cd erin
- opstarten van cd
- optie herstellen kiezen
- command prompt
- bootsect /nt60 ALL intype in cmd

opnieuw opstarten en probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de computer opstart met de windows 7 cd er in kan ik kiezen of ik 64 bit of 86 bit wil installeren en dan de partitie enz. maar ik kan nergens de optie herstellen vinden.
Pagina: 1