• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
ik heb net gisteren een nieuw systeem in elkaar gezet. Alles werkte met af een toe een paar crashes maar niks bijzonders. Nu vandaag start ik hem weer op en de ene na de andere bsod's volgen elkaar op. Alleen ik weet niet goed wat ik met de info uit zon bsod kan doen.

En naast de bsod's krijg ik soms bij het opstarten dat hij iets van de schijf gaat controleren ofzo. Het bestand is NTFS ??

systeem:
Core i7 860
MSI P55 GD65
MSI 285 GTX
4 GB DDR 3
2x F3 500GB in raid 0
Corsair 650 Watt

op windows 7 64 bit

BSOD :

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 7f
BCP1: 0000000000000008
BCP2: 0000000080050031
BCP3: 00000000000006F8
BCP4: FFFFF80002AC0E72
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\013110-17986-01.dmp
C:\Users\Skybullet\AppData\Local\Temp\WER-29827-0.sysdata.xml

Update

zoals beloofd een update. Ben net thuis en zet pc aan....... blijft hangen bij laadscherm, reset ..... bsod " page fault in non paged area, reset....... " IRQL not less or equal " , reset....... crash

Dus... heb de videokaart nu in het bovenste pci-e slot gedaan ( wel vol x16 ), en heb de raid 0 verwijderd. En ben nu weer windows 7 er opnieuw aan het opzetten. We zullen zien.....

Update 2

nog steeds crashes en bsod, na weer 2 keer opnieuw windows installatie.

heb van alles al gezien , maar vooral veel bsod zonder foutnaam, en andere met " system serice exception ". Windows heeft zelf aangegeven dat het probleem aan het RAM kan liggen, en heeft daarop de geheugenmodules gecontroleerd en geen fouten aangetroffen.....

ik ga zo kijken of het me lukt om bios update te doen......

[ Voor 29% gewijzigd door Skybullet op 06-02-2010 10:32 ]

Verwijderd

Dat is een zwaar instabiel systeem.
Dus de bios instellingen op de veilige waarden.
En je kunt www.ultimatebootcd.com proberen, om een paar testen te draaien. Zoals Memtest86+ voor het geheugen. Het zou het geheugen kunnen zijn, maar zoek op internet eens of je grafische kaart problemen kan geven met dit moedebord.

Als je computer crasht, dan wordt de harde schijf gecontroleerd bij het opnieuw starten. Dat is meestal zo, omdat niet alles goed was weggeschreven. Maar je harde schijf hoeft niet met de crash te maken te hebben.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gebruik de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en ga gestructureerd testen.
Alleen ik weet niet goed wat ik met de info uit zon bsod kan doen.
Wat dacht je van Google en de BSOD guide op GoT? Er zijn heel veel tools en FAQs, maar je moet ze wel opzoeken en doorkijken :)

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 01-02-2010 01:38 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-02 23:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het topic verhuist naar Processors, Moederborden & Geheugen ;)

• Skybullet
  • Nu online
na zondag een paar keer opnieuw opstarten was ineens alles goed en heb ik daarna bijna 3 uur Bad company 2 kunnen spelen op 1920x1200 met alles vol en 8x AA zonder enige moeite. Daarna nog een paar potjes modern warfare 2 gespeeld ook alles max en ook zonder problemen.

ik ben doordeweeks niet thuis, dus kan nu helemaal niks testen, dus kijken wat er gebeurd als ik hem vrijdag weer aan zet.

Verwijderd

Misschien een slechte verbinding ergens in je computer.
Als je weer BSOD's krijgt, laat hem dan ongeveer 2 minuten uit, ook los van het net. En daarna pas weer proberen.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Ik denk dat het je geheugen is, 4 bankjes kan tricky zijn op P55 borden.
Staat het voltage op 1.65V? Hoe staan de timings, staan ze op auto, kijk dan even wat de juiste timings moeten zijn en zet ze er handmatig in.
En kijk hier ook eens:
http://forum-en.msi.com/index.php?topic=131134.0
Ergens halverwege pagina staat in het rood staat een datum, met daaronder een update met een eventuele oplossing.

Edit:
Moet beter leren lezen 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door DaLoona op 02-02-2010 17:51 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Skybullet
  • Nu online
DaLoona schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:54:
Ik denk dat het je geheugen is, 4 bankjes kan tricky zijn op P55 borden.
Staat het voltage op 1.65V? Hoe staan de timings, staan ze op auto, kijk dan even wat de juiste timings moeten zijn en zet ze er handmatig in.
En kijk hier ook eens:
http://forum-en.msi.com/index.php?topic=131134.0
Ergens halverwege pagina staat in het rood staat een datum, met daaronder een update met een eventuele oplossing.
ik heb maar 2 bankjes van elk 2GB . Maar zoals ik al zei kan ik vrijdagavond pas weer testen. Blijf het wel raar vinden dat het stabiel blijft bij intensief gamen voor enkele uren, maar bij het opstarten er veel fouten komen.

• Skybullet
  • Nu online
...

[ Voor 98% gewijzigd door Skybullet op 05-02-2010 18:26 ]

• Skybullet
  • Nu online
ik ben al heel de morgen bezig met het proberen van het updaten van mijn bios via usb stick maar het werkt niet. Bestanden staan op usb stick die FAT is geformateerd, usb staat als 1ste boot device, maar hij start niet op vanaf usb, ook niet als ik via F11 aangeef dat hij moet opstarten vanaf usb device.

krijg hele tijd " error loading operating system " of " missing operating system "

USB legacy device ofzo is ook enabeld.

iemand ?

Net een andere USB stick gebruikt en via programma als bootable gemaakt, en werkt nu. Bij de bios pakket zat ook memtest86 , dus die is hij nu eerst aan het doen, ik laat weten hoe het verder gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Skybullet op 06-02-2010 12:48 ]

• Skybullet
  • Nu online
bios update is gelukt en memtest86 voor 1 uur gaf geen problemen aan, daarna windows 7 er opnieuw opgezet.

Nu heb ik nog steeds BSOD's alleen krijg ik ze telkens als ik iets groots wil installeren. Steam, of een avira installeren probleemloos Bij de installatie van Modern warfare 2 en Bad company 2 ( beta ) krijg ik telkens een bsod met crash. De bsod heeft geen naam en de nummerreeks is telkens anders.

Ben nu met HD tune een error scan aan het doen.....

Begin redelijk geirriteerd te raken op het moment

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57
Wat ik me nog kan bedenken:
  • Probeer eens het systeem te gebruiken met één HDD, dus zonder RAID. Het kan in de RAID configuratie, chip zitten, of in één van de HDD's. Gezien je zegt BSOD's te krijgen met veel dataverkeer op HDD's.
  • Je hebt maar twee geheugen bankjes, je hebt Memtest86 gedraaid en toch vertrouw ik het niet als ik je berichten zo lees. Heb je geen mogelijkheid tot gebruik van ander geheugen?

[ Voor 66% gewijzigd door Jumpman op 06-02-2010 15:55 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1