Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een nieuwe 5750 (Sapphire, Vapor X).

De 5750 zit via DVI op mijn Dell monitor (1680x1050) en via een Yamaha RX-V1900 receiver op mijn projector (1920x1080). In CCC staat de desktop op extended, Dell monitor is primary. In CCC staat mijn monitor desktop op 1680x1050 60Hz en mijn projector op 1920x1080 op 24Hz (progressive).

Dit werkte helemaal goed op mijn vorige 4770, en ook nu werkt het, alleen is het beeld op mijn projector niet beeldvullend. Er valt niks af, ik zie mijn hele desktop, ook films enzo, alleen niet "beeldvullend", er zit een dikke zwarte rand rond het scherm (daar projecteert hij gewoon niet). Mijn 4770 gaf gewoon een beeldvullend beeld, maar met de 5750 heb ik een dikke zwarte rand om het scherm.

Ik heb dit één keer eerder gehad met mijn 4770, en toen kwam het doordat de refreshrate in CCC bij mijn projector op 25i stond, dat was opgelost door hem op 24Hz te zetten (24p dus). Ik heb nu natuurlijk ook geprobeerd te switchen tussen verschillende refreshrates, maar nu maakt het allemaal niets uit.

Ik heb ook geprobeerd om alleen de projector te gebruiken als primary monitor (dus mijn Dell monitor disabelen), maar ook dan heb ik die zwarte rand.

Met de projector is overigens niks mis, met mijn PS3, die is ook aangesloten via de receiver, krijg ik wel gewoon een volledig beeld.

Moet ik dit probleem zoeken in mijn receiver, of zie ik iets in CCC over het hoofd (ik vermoed het laatste)?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedustbin2
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik gok dat ik ongeveer hetzelfde probleem heb mijn mijn 4870...

Ik heb 2 schermen, een TV als primair (HDMI, 1920x1080) en een DVI 1680x1050 TFT.

De tft doet het perfect via zn DVI kabel, en zelfs via analoog (met dvi->d-sub plugje en d-sub kabel).

maar de TV faalt. Deze zit aangesloten met meegeleverde dvi->HDMI plug en HDMI kabel. de output staat netjes op 1920x1080 24hz, en de tv zegt ook dit zo te ontvangen. Maar het beeld is compleet blurry. contrast is te laag, letters amper leesbaar en, naja, tis gewoon te donker.

gekke is wel, dat in games dit probleem bijna niet zichtbaar is (lees: BIJNA niet, het is er wel degelijk!)

Als ik mn tv via d-sub aansluit dan is het ong hetzelfde als bij TS, beeld niet vullend, en ook weer zo blurry.

de tv is goed, het werkte allemaal perfect op mijn vorige 3870X2, via d-sub toen. maar nu dus niet meer, terwijl de zelfde drivers gebruikt worden..

iemand enig idee?

Ice

Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets met overscan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedustbin2
soms heb ik die optie in CCC wel, en soms niet, dus da's wel apart.. hij herkent de tv wel netjes als een [SAMSUNG]. Overscan staat op de helft, maar, hdmi geeft toch gewoon de juiste resolutie (die 1920x1080 die hij netjes uit de EDID haalt) en de tv scaled t naar full-screen? klooien met overscan vult mn beeld nog niet goed, en de blurryness blijft....

Refresh rate aanpassen maakt niks uit, resolutie maakt ook niet veel uit voor blurryness, maar ik wil uiteraard gewoon op 1920x1080 werken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Icedustbin2 op 31-01-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
@Icedustbin2: je moet in je tv instellingen kijken. Je zegt niet wat voor tv je hebt, maar bij mijn Sony 32W4000 gaat het om "Beeld bereik". Op Normaal geeft die blur, op Hoge resolutie geeft hij scherp beeld. Nadat je dit hebt aangepast zul je weer even met overscan moeten schuiven.

@unkaputbar: bij jou zal het dus ook hoogst waarschijnlijk aan je projector liggen, tenzij je overscan nog niet hebt geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:56
Dit had ik ook eerst even bij mijn Dell ST2410 die via HDMI is aangesloten, de oplossing is om overscan op 0% te zetten, dan is het weer goed. Dit doe je door naar 'Display setup' te gaan, dan 'configure' en daar staat onder 1 van de tabjes overscan. Die zet je op 0% et voila, probleem opgelost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedustbin2
Als ik mn TV via D-sub aansluit, en m op 75Hz zet issie scherp.. Ware het niet dat ie dan automatisch op 1280x1024 springt.. (dus niet beeldvullend en distorted)

TV via HDMI/DVI geeft dus blurry beeld, gewoon op 1920x1080 op 60 hz (kan niet op 75).
TV switchen tussen normal scan en zoom e.d. maakt niks uit, blur blijft.
Beeldvullend is hij nu wel. (opeens? wtf?)

TV is een Samsung, uuuh, 4 serie nog wat :P

Oh en t tabblad 'Overscan' is nu dus weer permanent niet zichtbaar, niet op d-sub en niet hdmi.. ik snap t niet :(

Edit: Holleee! t knopje overscan is er weer!

maar helaas, welke refreshrate ik mn TV ook meegeef, overscan op wat voor % dan ook zetten maakt geen verschil. Ik krijg m hoe dan ook niet scherp op 1920x1080.. (ja, ik weet 100% zeker dat mn tv dat aankan, altijd gehad, en op mn laptop (d-sub) werkt t perfect...

[ Voor 22% gewijzigd door Icedustbin2 op 31-01-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Om even duidelijk te maken wat ik bedoel (en hoe ik 't bedoel ;) ), heb ik 't hier even in plaatjes, zodat we niet lang elkaar praten :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/39319eD0xuuNiIjaGgjesxva/full.jpg
Dan naar configure

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tnsZWolmZHR5rcZerA8HVdEX/full.jpg
Dan scaling options

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1xDVmC3F00KWkG8TNvR9BjpF/full.jpg
En dan de slider naar 0% brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedustbin2
zie edit hierboven ^ ;)
maar dat is dus precies wat ik ook doe nu dat tabblad weer zichtbaar is.
exact dezelfde instellingen. Maar blurry beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Instellinkje van de TV zelf dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedustbin2
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/200/nooverscan.png

dat is dus mijn 'configure' voor mn tv ;)

nu is overscan e.d. weer weg.. waarom? geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Ja, maar daar staat de resolutie op 1680x1050, je moet 'm ook wel op 1920x1080 zetten he, die staat onder 't kopje 'HDTV'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedustbin2
foutje, herupload... screenshot van verkeerde scherm ;)
overigens heb ik niet aan de instellingen van de TV gezeten sinds gisteren (toen ik dus nog een 3870X2 had).
en daar was het, weliswaar via d-sub, gewoon scherp! op 1920x1080! ik weet alleen zo de refreshrate niet, maar ik gok 60Hz..

plus, waar is mijn tabblad overscan dan? :P
is echt abacadabra wanneer die er is en wanneer niet :P

[ Voor 83% gewijzigd door Icedustbin2 op 31-01-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Ja, je moet precies op de manier doen die ik hierboven beschrijf wil je het tabblad met overscan krijgen :P. Daar heb ik mezelf ook over verwonderd. Wat je nog kan proberen is kijken of ie via de D-sub aansluiting wel scherp is (met deze kaart), aangezien je nu ipv de D-sub poort op de TV de HDMI poort gebruikt. Wat kan zijn is dat de TV er een aantal 'beeldverbeterende' functies overheen gooit die nu moeilijk doen. Probeer dat eerst eens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedustbin2
je hebt gelijk mbt tot de overscan... da's wel enorm vaag zeg >_>
hoe dan ook, overscan heeft geen nut.. dan heb ik gewoon beeldvullende blurryness ipv zwarte balken er omheen :P

ik zal m nu even omsteken naar d-sub.

Edit: HA! die's ook weer nieuw.
1920x1080 op 60Hz en dan omzetten naar d-sub geeft dus op mn TV de melding "Mode not supported" xD

als ik m vervolgens via CCC omzet naar (EDID uitzetten en manual override) 1920x1080 op 75HZ issie scherp!
maar helaas, terug naar 1280x1024 :D CCC zegt 1920x1080, maar ik zie m stretched en tv zegt 1280x1024 op 75Hz...

[ Voor 46% gewijzigd door Icedustbin2 op 31-01-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WingsOfFury schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:39:

@unkaputbar: bij jou zal het dus ook hoogst waarschijnlijk aan je projector liggen, tenzij je overscan nog niet hebt geprobeerd?
Ja! Overscan stond op -7,5% (precies tussen 0 en -15). Op 0 gezet, nu issie perfect. Zal wel door een herinstall van CCC komen toen ik mijn nieuwe kaart erin zette.

Veel dank!!

Oh, ja die overscan optie zit inderdaad verstopt, heel vaag. "Configure" doen dus, niet "properties"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Handige tips hier want ik had hetzelfde probleem met ook een Samsung lcd tv, en nooit eigenlijk in dat bovenstaande menuutje gekomen van CCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Icedustbin2, heb jij wel je drivers opnieuw geinstalleerd? Dat kan ook verklaren waarom je zulke vage problemen hebt. Installeer dan even 10.1 van de Catalyst site ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
Samsung tv moet je boekje voor lezen om de HDMI met pc te gebruiken.

Wat bij mijn tv de oplossing was is hem op de 2de hdmi poort aansluiten en instellen als pc (zie boekje voor evt verschillen)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedustbin2
sleepwalkerbe schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:28:
Samsung tv moet je boekje voor lezen om de HDMI met pc te gebruiken.

Wat bij mijn tv de oplossing was is hem op de 2de hdmi poort aansluiten en instellen als pc (zie boekje voor evt verschillen)
haha, t boekje... dat zal ik vanmiddag eens gaan doen dan, als ik m kan vinden. t klinkt iig als een oplossing :D
AlexV schreef op maandag 01 februari 2010 @ 07:38:
Icedustbin2, heb jij wel je drivers opnieuw geinstalleerd? Dat kan ook verklaren waarom je zulke vage problemen hebt. Installeer dan even 10.1 van de Catalyst site ;).
ik heb al wel de nieuwste 10.1 (van 28 januari).
maar geen reinstall gedaan na mn nieuwe kaart, ik dacht, is toch identieke driver :P
dus ook dat zal ik vanmiddag even doen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedustbin2
Opgelost!

Na enorm veel googlen en letterlijk ALLES lezen wat er ook maar misschien mee te maken heeft kom ik een post tegen van iemand die zegt:
"change the output name to PC"

Daarmee snapte ik ook volledig wat sleepwalkerbe zei.

En zo geschiedde. Pc zit nu aangesloten met dvi->hdmi in hdmi2 in mn TV. HDMI1 stond op 'Game' vanwege vroegere aansluiting met PS3. Dit gaf dus blurry beeld.

Nu aangesloten op HDMI2 en deze de NAAM(noem t dan niet naam, pokke koreanen..) veranderd in PC.
Voila! Beeld refreshde even en is nu crystal helder.
Alle andere name (Tuners, blu-ray, etc) is allemaal blurry, maar PC is kraakhelder :D

Dit verklaard waarom ik ook niks 'goed' kon instellen in CCC, dat stond al goed. T was de tv die t gewoon verkeerd interpreteerde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Icedustbin2 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:57:
Opgelost!

Na enorm veel googlen en letterlijk ALLES lezen wat er ook maar misschien mee te maken heeft kom ik een post tegen van iemand die zegt:
"change the output name to PC"

Daarmee snapte ik ook volledig wat sleepwalkerbe zei.

En zo geschiedde. Pc zit nu aangesloten met dvi->hdmi in hdmi2 in mn TV. HDMI1 stond op 'Game' vanwege vroegere aansluiting met PS3. Dit gaf dus blurry beeld.

Nu aangesloten op HDMI2 en deze de NAAM(noem t dan niet naam, pokke koreanen..) veranderd in PC.
Voila! Beeld refreshde even en is nu crystal helder.
Alle andere name (Tuners, blu-ray, etc) is allemaal blurry, maar PC is kraakhelder :D

Dit verklaard waarom ik ook niks 'goed' kon instellen in CCC, dat stond al goed. T was de tv die t gewoon verkeerd interpreteerde :D
Maw wat ik dus zei, een instellinkje van de TV :). In ieder geval mooi dat 't is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icedustbin2
Een instellinkje op een plek waarvan ik dacht dat t alleen de naam voor een zender was :P
enigsinds rottig menuoptie'tje dus.. bedankt nog! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
hehe sorry alsk niet duidelijk was , dacht dat iedereen onderhand al wist dat je bij Samsung je inputs moet een naampje geven ;)

Veel plezier dr mee !

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Pagina: 1