Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296487

Topicstarter
Hi,

Iemand ervaring met de Dell M4400?
Moet morgen een nieuwe laptop bestellen...

Eisen:
15,4"
1920x1200 Resolutie

Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/images/global/products/precn/workstation_precision_highlights/workstation_precision_m4400_overview4.jpg

http://www1.euro.dell.com...cn_m4400&s=bsd&cs=nlbsdt1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

iets duidelijker mag wel; wat ga je ermee doen, wat mag het kosten, waarom 15.4"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Excuses :)

Voornamelijk veel multi-tasken. Geen zware applicaties. Veel word, notepad, etcetera. De resolutie is zeker een minimum want ik heb altijd veel applicaties langs elkaar.

Een goede behuizing en kwaliteit vind ik belangrijk, daarom de keuze voor Dell.

15,4 omdat ik 13" te klein vind, 15" en groter te groot :) Is niet handig om mee tenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:58
Anoniem: 296487 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:51:
Excuses :)

Voornamelijk veel multi-tasken. Geen zware applicaties. Veel word, notepad, etcetera. De resolutie is zeker een minimum want ik heb altijd veel applicaties langs elkaar.

Een goede behuizing en kwaliteit vind ik belangrijk, daarom de keuze voor Dell.

15,4 omdat ik 13" te klein vind, 15" en groter te groot :) Is niet handig om mee tenemen.
Je beseft toch wel dat 15"kleiner dan 15.4"is he. ;)

Maar gezien je eisen en waarvoor de laptop gebruikt gaat worden. Zou je in principe ook kunnen kijken naar een Thinkpad. Ik weet alleen de prijsverschillen niet. Wellicht dat je daar nog iets leuks tussen kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:32
Ik heb dit ding van mijn werk. Wat wil je precies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:27
1920x1200 is wel exotischer aan het worden. Met full HD 1920x1080 lever je maar weinig pixels in, maar heb je veel meer keuze. Iig heeft Notebooktotaal behoorlijk scherpe prijzen atm. http://www.notebooktotaal..._info.php?products_id=243

Echt, gekkenhuis, zo'n notebook voor die prijs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@lowfi

Hoe bevalt ie? Word ie warm? Verder opmerkingen? Tips?

@GENETX
Dacht dat jij wel wat meer verstand had. Zelfde is toch met apple, betaal je voor n stukje OS en bouwkwaliteit. Bij dell betaal je voor service en bouwkwaliteit.

Jij wilt gewoon voor n dubbeltje op de eerste plek zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 296487 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:47:
@GENETX
Dacht dat jij wel wat meer verstand had. Zelfde is toch met apple, betaal je voor n stukje OS en bouwkwaliteit. Bij dell betaal je voor service en bouwkwaliteit.

Jij wilt gewoon voor n dubbeltje op de eerste plek zitten :).
Nee, ik wil gewoon goed advies geven. Maar als jij niet aangeeft wat je exact wil, dan kan is het advies ook minder. Blijkbaar wil jij een gepanserde notebook en daar de premium price voor betalen. Prima, maar geeft dat dan ook aan 8)7

Zo slecht is de bouwkwaliteit ook niet tho. BTO is wellicht wat minder bekend, maar is daarom nog geen prut. Uiteraard, zal een notebook voor dat bedrag niet kunnen meten met de ultieme notebooks, maar voor de zogenaamde "consumenten notebbooks" is de bouwkwaliteit wel erg goed.

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 31-01-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pardon? Toch heb ik in mijn 2de post aangegeven wat ik wou.

En als je de zin "Echt, gekkenhuis, zo'n notebook voor die prijs 8)7" zal je ook wel niet zon goede reviewer zijn he :) Ik sta open voor BTO, maar die leveren niet dezelfde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 296487 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:53:
Pardon? Toch heb ik in mijn 2de post aangegeven wat ik wou.
Define "degelijkheid", je noemt ook geen prijs, Ik heb geen flauw idee waar je echt naar op zoek bent. Hetzelfde als mensen die naar me toe komen met "een lange accuduur". Hoe lang? 10 uur? 8 appels of 4 peren? 8)7
En als je de zin "Echt, gekkenhuis, zo'n notebook voor die prijs 8)7" zal je ook wel niet zon goede reviewer zijn he :) Ik sta open voor BTO, maar die leveren niet dezelfde kwaliteit.
Want, ik mag niet gewoon mijn eigen mening geven als reviewer? Weinig behoefte om een heel epistel te schrijven over de notebook en de redenen waarom het een gekkenhuis is daarzo. :w captain Obvious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb je misschien een uitgebreide review ofzo? Kan niks vinden met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ohja, ik ben eigenlijk wel opzoek naar een wat meer zakelijke notebook.

Gaat vaak mee naar klanten.
Accuduur minimum 2uur, niet zo belangrijk dus.
Hoge resolutie voor multitasking
Goede behuizing, moet niet snel krassen of etcetera. Word elke dag meegenomen.

Laptop staat zeker zon 10uur per dag aan.

Een gemiddeld Dell Vostro / Packard Bell / Acer slijt ik zo kapot met 10uur per dag. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 296487 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:07:
Heb je misschien een uitgebreide review ofzo? Kan niks vinden met Google.
Omdat het destijds op t.net niet helemaal lekker werd doorgevoerd, maar ik ben gestart met de Notebook Best Buy Guide. Boven de eerste staat mijn naam iig, de rest is gezamenlijk door de redactie samengesteld. Overigens, morgen komt er weer 1 uit met daarin ook de workstation klasse waarin je zoekt.

De M4400 heeft iig in 2009 een keer die klasse gewonnen:
reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: juni 2009

Het is dus geen slechte keuze als je echt een dikke en stevige bak nodig hebt. Zeker gezien jou doeleinden wel een van de betere opties. Uiteraard zijn er ook nog de HP EliteBooks en Lenovo Thinkpads. Dat zijn ook zo ongeveer de enige notebooks die aan je eisen zullen voldoen. De rest is of consumentenlijn, of business uitstraling met min of meer dezelfde bouwkwaliteit.

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 31-01-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:32
Positief:

- Resolutie
- Uitrusting
- XP optie
- 3G optie
- No nosense uiterlijk
- Quadro videokaart (gebruik hem voor CAD)
- Handige Bios

Negatief:

- CCFL backlight. Zie duidelijk bleeding.
- Behuizing vind ik niet super. Plastic fantastic.
- Miniscuul mousepadje. Klit is nog slechter. Externe muis onmisbaar dus.
- Standaard hdd is traaaaag (wd 320GB)
- Dell driver site (onduidelijk/traag etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:32
Wat ik zo op de foto's zie is de M4400 niet anders dan een iets luxere E6400 die ik nu voor mijn werk gebruik.
Zelfde behuizing met een iets andere kleur cover
Zelfde aansluitingen
15,4"ipv 14"

Die Latitude E6400 is in één woord degelijk. Ik ben er al mee gevallen. Auto ontweken op de fiets, met apparaat in volle dell rugtas vervolgens op mijn rug in de berm geland.

Ik heb er een met een 1440x900 resolutie, welke ik fijn genoeg vind.

Ik gebruik het apparaat overigens alleen op een docking station (flexplek), vind typen op en muizen op dat ding te vermoeiend. Verder zie je 's avonds met de zwarte toetsen niet welke toets je aansltaat

[ Voor 18% gewijzigd door Terror op 31-01-2010 17:20 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Over die harde schijf, ik kan ook een andere kiezen:

320GB Serial ATA (5400 RPM) Hard Drive [Inbegrepen in prijs]

250GB Serial ATA (7200RPM) Hard Drive (Free fall sensor) meerprijs € 0,00

Overigens zal t niet zo superbelangrijk zijn :) Ben geen benchmark man, als t maar goed en stabiel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 17:01
GENETX schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:15:
1920x1200 is wel exotischer aan het worden. Met full HD 1920x1080 lever je maar weinig pixels in, maar heb je veel meer keuze. Iig heeft Notebooktotaal behoorlijk scherpe prijzen atm. http://www.notebooktotaal..._info.php?products_id=243

Echt, gekkenhuis, zo'n notebook voor die prijs 8)7
Ik heb zowel achter 1920x1200 als 1920x1080 gewerkt, maar die 120 pixels mis je echt wel. Wat extra ruimte in de lengte is echt enorm handig.
Pagina: 1