Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk staat dit bericht nu in de juiste rubriek. Ik heb een Rotel voor en eind versterker zonder optische in/uitgangen. Ik wil deze heel graag op de UE46B6000 aansluiten.Ik heb tevens een dvd speler met scart aan te sluiten en die neemt dus de scart dan al in gebruik.
Iemand ervaring hiermee?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:37

job

Heeft de tv geen tulp uitgang?

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:32:
Heeft de tv geen tulp uitgang?
Helaas niet

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:37

job

Ik zie het, het is een vrij modern plat scherm, dus een stuk minder aansluitingen.
Wel zie ik in de pdf dat er composiet aansluiting in zit in de vorm van een jack aansluiting. normaal gesproken zou dat in de vorm van tulpjes zijn. Daar heb je dus een verloop kabel voor nodig.
Als het goed is kan je die ook gebruiken voor audio. Of anders een van de andere jack aansluitingen.
Wellicht dat dat uiteengezet wordt in de handleiding.

Alternatieve oplossingen zijn natuurlijk altijd een losse versterker (optisch naar tulp) of een of ander scart schakel-kastje.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 31-01-2010 15:15 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 12:18
Of een scartkabel met extra audio-uitgangen, zoals deze kabel.
Deze is natuurlijk bedoeld om de audio van je dvd-speler of videorecorder naar de stereoset te sturen, maar als je hem andersom aansluit, krijg je op de tulpplugjes het audiosignaal van je tv.

De audio van je dvd-speler leg je rechtstreeks naar je versterker, neem ik aan.

En een tip voor de volgende keer: meld ook even wat voor aansluitingen er op die UE46B6000 zitten en wat een UE46B6000 überhaupt is. Ik snap inmiddels dat het een tv van Samsung is, maar het is niet heel aardig dat wij dat nu eerst voor je moeten gaan googlen. Vooral als je zelf al weet welke aansluitingen er wel en niet op zitten.

[ Voor 84% gewijzigd door dreamscape op 31-01-2010 15:21 ]

Punctuality is the politeness of kings

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Nadeel van de oplossing van het direct op je versterker aansluiten van je DVD speler is dat je geluid vaak niet meer synchroon loopt met het beeld, aangezien je TV het beeld gaat upscalen en diverse verbeter technieken toe gaat passen. Hier liep ik tegenaan toen ik net een LCD TV gekocht had.
In mijn geval is dit rap opgelost aangezien ik de mogelijkheid heb een vertraging in te stellen op mijn versterker. Na een minuutje prutsen had ik deze zo ingesteld dat ik geen verschil kon ontdekken.
Nou heb ik het vermoeden dat jouw versterker, daar deze ook niet over digitale ingangen beschikt, ook niet de mogelijkheid heeft om deze vertraging in te stellen.
Ik weet niet of de gemiddelde TV een analoog geluidsignaal weer digitaal naar buiten stuurt, ik neem aan van wel. In dat signaal zou de vertraging dan ook moeten zitten. Dan is je enige obstakel dat je weer een DAC nodig hebt om een en ander aan je versterker te kunnen voeren...

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de slechte uitleg over het model lcd. Ik dacht dat ik in een speciaal samsung led tv forum had gepost en dat dat model er voor een ieder bekend was. Ik ga daar deze vraag opnieuw stellen omdat daar mensen zitten met dezelfde tv.
Natuurlijk bedankt voor de reacties en het meedenken. Misschien dat de genoemde scart met extra audio cinch uitgangen wel DE oplossing is voor mijn probleem.
Ik zal zien of ze op het samsung led tv forum nog andere adviezen hebben als het mij nu tenminste lukt om daar mijn vraag neer te zetten.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

En ook dit topic gaat op slot. De eerste reden is dat het aansluiten van audio apparatuur sowieso in Audio en HiFi hoort en niet in LCD, Plasma & Projectie.

Ten tweede is dit forum geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. En jij stelt hier alleen maar een vraag zonder iets van eigen inzet te laten blijken. Via GoT Search had je namelijk genoeg topics kunnen vinden over hoe dit mogelijk moet zijn. De magische woorden zijn "DAC" om zo een digitale uitgang naar een analoge om te vormen.

Als je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.