Ik heb van de week mijn systeem ingebouwd in een Thermaltake Armor, maar zit nu met een probleem. Op het moment dat ik de powerbutton indruk, gaat een fractie van een seconde de verlichting in de processorkoeler aan, en krijgen de fans een zwengel. Meteen valt het systeem daarna dood. Elke volgende keer als ik het op de powerbutton druk, blijft tie dood. Die eerste "start" gebeurt alleen als ik de stekker in een ander gaatje van mijn stekkerdoos doe.
Mijn systeem heeft de volgende specs:
Nu heb ik het angstige vermoeden dat of mijn moederbord of mijn voeding het begeven heeft. Wat ik al gedaan heb is (en zonder succes):
Andere voedingskabel
Andere stekkerdoos
Geheugenmodules verwijderd (telkens 1 verwijderd)
Fancontroller afgekoppeld
Resetswitch/Powerbutton omgewisseld
8pin en 24 pin connector nagelopen en extra goed aangedrukt
Ik wil nog de voeding in een ander systeem testen, maar dat systeem trekt maar een fractie van bovengenoemd systeem. Als de voeding defect is, kan het zijn dat tie wel "lichte" systeempjes aan kan en niet mijn huidige systeem (Wat volgens mij niet eens zo extreem zwaar is)?
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Mijn systeem heeft de volgende specs:
Processor: | Intel Core2Quad Q9400 @2,66 ghz |
Geheugen: | Geil Black Dragon DDR2-8500 2GB (4x) |
Moederbord: | ASRock P43DE |
CPU Cooler: | Asus Lion Square |
Harddrive | Samsung Spinpoint F3 500GB |
Case: | Thermaltake Armor |
Voeding: | Coolermaster RealPower M620 |
Grafische Kaart | Zotac GTX260 Synergy ed + AC Accelero GTX Pro |
Overig: | Scythe Kaze Master Fancontroller Zalman F3 120mm fan Blu-ray combo |
Nu heb ik het angstige vermoeden dat of mijn moederbord of mijn voeding het begeven heeft. Wat ik al gedaan heb is (en zonder succes):
Andere voedingskabel
Andere stekkerdoos
Geheugenmodules verwijderd (telkens 1 verwijderd)
Fancontroller afgekoppeld
Resetswitch/Powerbutton omgewisseld
8pin en 24 pin connector nagelopen en extra goed aangedrukt
Ik wil nog de voeding in een ander systeem testen, maar dat systeem trekt maar een fractie van bovengenoemd systeem. Als de voeding defect is, kan het zijn dat tie wel "lichte" systeempjes aan kan en niet mijn huidige systeem (Wat volgens mij niet eens zo extreem zwaar is)?
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
[img]error.jpg[/img]