Toon posts:

HD5850 lage FPS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik speel op dit moment Modern warfare 2 en ik heb op somige gedeelst lage fps

ik heb dit als volgende gedaan :

- in de CCC tool van ati disable CCC aangezet dit helpt een beetje
- defgraf gedaan op de schijven
- alle background apps uit gezet
- ati drivers geupdate 9.12 hotfix
- Contig van microsoft laten lopen op de map steam
- spel opnieuwe geinstallerd
- windows 7 op nieuwe geinstallerd
- in de config van het spel water uit gezet dit zou helpen volgens mensen die dit probleem hebben dit werkt niet bij mij
- Vsync uitgezet
- AA /AF uit gezet

systeem spec's
Asus p5kpl
E7200 @ 3.00 GHZ
HD 5850 ATI asus
2 GB ddr2

Settings ingame
shadows: yes
specular map: yes
depth of field : yes
soften smoke edges: yes
ragdoll: yes
bullet impact: yes
texture resolution: Extra
Normal map resolution: high
specular map resolution: high
resolution: 1280 x 960

ik weet verder niet wat ik nog kan doen misschien kunnen jullie mij helpen

Groetjes Arne

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 15:51
Wat voor geheugen heb je erin zitten?

Ik heb namelijk zelfde probleem gehad met geil geheugen.
Ik heb P5KPL-AM GB dusja

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:43

Umbrah

The Incredible MapMan

(je hebt nogal weinig ram, check hoeveel disk IO je hebt, misschien dat je PC aan het swappen is).

Wat voor resultaten geeft 10.1? En wat is laag? Vergelijk het eens met tests op andere websites, bij voorkeur met gelijkwaardige hardware. Zorg dat je IGP >UIT< staat. Verder is die G31 chipset niet een snelheidsmonster, maar goed, wat is 'laag', wie weet heb je 30fps, dat is niet laag, dat is acceptabel.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
Je zou de nieuwe Catalyst 10.1 kunnen proberen. En kijk ook even of tijdens het spel het geheugengebruik niet boven de 2GB komt, want dat is aardig aan de krappe kant lijkt me.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hiervoor heb je toevallig een oudere videokaart gehad van nVidia? Zoiets gok ik aan de hand van je specs.

In dat geval: Drivercleaner er overheen of een nieuwe Windows-installatie om oude driverrestjes weg te werken.

[ Voor 35% gewijzigd door Jejking op 31-01-2010 12:18 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Nog een ingeving: gezien het een nanoATX moederbord is, zit het ook in een compacte kast? Zoja: wat zijn de temps? Misschien is hij wel gewoon aan het throttelen (hoewel ik denk dat het systeem een CPU/Moederbord bottleneck heeft, en die GPU uit zijn neus zit te vreten de helft van de tijd, of uit verveling misschien een paar rondjes DC gaat doen over stream)
Jejking schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:17:
Hiervoor heb je toevallig een oudere videokaart gehad van nVidia? Zoiets gok ik aan de hand van je specs.
Dat was mijn eerste idee, maar TS gaf aan Windows al opnieuw te hebben geïnstalleerd (hoewel het mij een raadsel is waarom met 9.12 in plaats van 10.1)

[ Voor 34% gewijzigd door Umbrah op 31-01-2010 12:19 ]

Verwijderd

Inderdaad voor MW2 niet echt extreme hardware dus behalve de redelijk krachtige VGA kaart is de rest van de hardware niet echt really high end / gaming hardware vergeleken voor games van nu.

De procesoor zou het denk ik nog wel aan kunnen maar echt kracht beestje is het niet.
En inderdaad zoals vermeld is je chipset niet het power monster zoals bijvoorbeeld de
x58 of nForce 7 serie's chipset.

Tevens is 2GB Ram niet bepaald veel zeker in windows vista is dat wel het minimum.
Wetende dat windows vista gebruik maakt van RAM Caching ( Superfetch )
Hierdoor is je geheugen grotendeels al gereserveerd voor windows processen.

2GB erbij installeren zal je al veel vooruit gang bieden.
Dan is het nog van belang dat op je voeding niet bezuinigd wordt dit om de VGA kaart uit te sparen gezien deze het eerste problemen zal ervaren als de voeding niet stabiel genoeg blijft op vereiste power level dat de hardware nodig heeft.

Bij Nvidia gebeurde dit in de GeForce 6-7-8-9 serie's door de prestatie's van de kaart tot 50% te verlagen om schade aan hardware te voorkomen.

controleer dus even 2 dingen tijdens het spelen van cod mw2.
Monitor je RAM gebruik , en tevens ook hoe zwaar (hoeveel %) je processor gebruikt wordt.
Als dit over de 80% komt betekend dit dat je processor nogal te verduren krijgt tijdens de applicatie die dan draait.

En dan is het raadzaam een wat krachtigere processor te nemen.
De c2d e8xxx series (raad de e8400 aan is heel krachtig tege over zijn prijs.

Of mogelijk een c2q processor maar dat zal voor cod mw2 niet nodig zijn lijkt mij.

Succes anyway :)

Verwijderd

Topicstarter
hallo
met 10,1 heb ik de zelfde FPS

en hoe vind ik de disk IO of swapping in windows 7 ik weet het niet precies te vinden
en wat is IGP

de temps zijn rond de 20 tot 40

het geheugen gebruik ligt tegen de 75 tot 80 % en het type merk is kingston.

en ik had inderdaad een 8800 GT nvidia ASUS maar ik heb ondertussen al windows opnieuw geinstallerd dus is alles clean

laag is tegen de 20 fps.

Groetjes arne

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
het heeft echt geen zin om van een e7*** serie over te stappen naar een e8*** serie op dezelfde snelheid, dit geeft echt geen boost.

ben het er wel mee eens dat je er wijs aan deot 4 GB in je systeem te prikken.

ik persoonlijk denk dat er softwarematig iets niet goed zit in je systeem, want jouw config moet loepzuiver lopen met mw2 op die resolutie.

heb het hier super draaiend gehad op 2e pc, e4300 op 3,0GHz met een 4770 en 2 gb intern. en dit was op 1280x1024

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Superfetching is het probleem niet, dat is het allereerste wat uit het ram gedumpt wordt, punt is dat 2gb gewoon weinig is voor een spel als dat, zeker als je ook een videokaart hebt met 1gb die het RAM ook wil gebruiken voor adressering en swap (en dat zie je niet bij processen, maar hetzelfde idee als waarom een 32bit OS met 4GB ram wisselende getallen geeft afhankelijk van de hardwareconfiguratie tussen 3,7 en 2,1GB bruikbaar RAM).

Overigens: de TS heeft nog steeds niet aangegeven wát nou precies "lage fps" inhoud. Wie weet zeurt hij wel dat hij 'maar' 30fps heeft. 30 is goed. Niet zeuren. Zeker met die hardware en die game instellingen (hoewel de resolutie wel laag is maar dat maakt niets uit voor de stress van high-res textures en shaders).

Disk IO en swapping dat zijn termen die een gemiddelde tweaker weet, toch? En het is hier gathering of tweakers. Weet je het niet: opzoekvraag. Hint in de goede directie: Resource Monitor (broncontrole). Of zelfs al dat geinige knipperlampje voor op je kast.

En je temps... daar geloof ik geen bal van. Wat voor vreemde waterkoel/peltier combinatie heb je daar wel niet op om een 5850 in een nanoATX kast (ik ga daar maar van uit, dat vertel je namelijk ook niet, het moederbord heeft dat formaat, ik neem aan dat je er een kast voor bij hebt) onder load op maximaal 40 graden te krijgen?

METEN! En vertel ook waarin je dat doet.

[ Voor 29% gewijzigd door Umbrah op 31-01-2010 12:47 ]

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 15:03
Op het internet zijn meer verhalen van framedrops, vooral icm extra texture detail.

Ook met mensen met hogere specs dan die van jou.
Bron

Ik vrees dat het voor een groot gedeelte aan het spel ligt, en niet aan je computer.
Mogelijk kan je met enigzins lagere settings wat beter doorspelen.

Zoals de mensen hierboven allemaal vermelden, je PC zou ansich het spel probleemloos moeten kunnen draaien.

[ Voor 40% gewijzigd door DrEvil1986 op 31-01-2010 13:06 ]

Pagina: 1