Toon posts:

Panasonic SA SR30 surround receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan voor een leuke prijs (82 euro incl verzenden) een SA SR30 aanschaffen. Deze heeft 2 optische ingangen en 1 Coax in.
Kan de Coax ook dts doorgeven.

Ik wil namelijk gebruik maken van DTS geluid, nu kan ik alleen maar dolby digital 5.1 aan.
DIt omdat ik maar 1 optische ingang heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/panasonic/saxr30/saxr30.jpg

Mijn Philips blue ray speler heeft coax uit

Humax 5000c decoder optische uit

Eminent 7080 heeft optisch uit

Mijn doel was op de eminent 7080 en Humax decoder met een toslink (optisch) te verbinden naar de Panasonic. En de Blue ray speler met coax naar de Panasonic
Zo zou ik toch uit de blue ray en mediabox DTS geluid moeten krijgen??

Nu loopt alles van mijn TV met 1 optische kabel naar mijn receiver, de tv geeft alleen dolby digital 5.1 door.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 12:01 ]

Verwijderd

Dat kan volgens mij wel als je de blu ray speler op "RAW" of "BITSTREAM" insteld. Meeste spelers hebben die optie wel denk ik.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat zegt de manual erover?

Wise enough to play the fool

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-02 06:00
Ik zie op de foto een DTS-logo rechts op het apparaat..

[ Voor 7% gewijzigd door ponkrucker op 31-01-2010 16:51 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Eindelijk iets gevonden wat binnen de tien centimter van je kastje past? Al is de SA-XR30 wel 83mm hoog, dus dat wordt aan de krappe kant. Maar beter dan die receiver die je eerst op het oog had die strak in de kast kwam....

Hoe je het wilt gaat trouwens gewoon lukken: apparaten met HDMI (of andere aansluiting) naar de tv voor beeld. En dan inderdaad via optische op digitale coax voor meerkanaals digitaal geluid. Dan heb je zelfs nog een digitale coax ingang over aangezien de SA-XR30 er twee heeft.

Zoals Teacher al aangaf staat er in de manual l inderdaad dat de set zowel Dolby Digital als DTS ondersteund.

Alleen... in diezelfde manual staat ook dat de SA-XR30 beschikt over vijf speakeruitgangen en een uitgang voor een actieve subwoofer. Nu stond me iets bij dat jij een passieve subwoofer had..?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:26:
Eindelijk iets gevonden wat binnen de tien centimter van je kastje past? Al is de SA-XR30 wel 83mm hoog, dus dat wordt aan de krappe kant. Maar beter dan die receiver die je eerst op het oog had die strak in de kast kwam....

Hoe je het wilt gaat trouwens gewoon lukken: apparaten met HDMI (of andere aansluiting) naar de tv voor beeld. En dan inderdaad via optische op digitale coax voor meerkanaals digitaal geluid. Dan heb je zelfs nog een digitale coax ingang over aangezien de SA-XR30 er twee heeft.

Zoals Teacher al aangaf staat er in de manual l inderdaad dat de set zowel Dolby Digital als DTS ondersteund.

Alleen... in diezelfde manual staat ook dat de SA-XR30 beschikt over vijf speakeruitgangen en een uitgang voor een actieve subwoofer. Nu stond me iets bij dat jij een passieve subwoofer had..?
Bedankt voor jullie antwoorden

Is inderdaad fijn dat er 2 optische en 2 coax aansluitingen op zitten en hij past inderdaad in mijn nieuwe kast ;)
Alles gaat inderdaad met HDMI naar mijn LCD TV.

De verkoper zei dat er ook een passieve sub op kon, maar dat is dus niet het geval. Ik wilde toch een actieve sub aanschaffen. Nog suggesties??.
Moet een beetje in verhouding zijn met mijn set.
Kreeg ook een gouden kabel erbij voor de subwoofer.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:14:
[...]
De verkoper zei dat er ook een passieve sub op kon, maar dat is dus niet het geval. Ik wilde toch een actieve sub aanschaffen. Nog suggesties??.
Moet een beetje in verhouding zijn met mijn set.
Kreeg ook een gouden kabel erbij voor de subwoofer.
Passieve subwoofer zou kunnen inderdaad, maar niet als je alle vijf de uitgangen al gebruikt voor je speakers. Als je een 4.0 of 3.0 set-up zou hebben zou het kunnen aangezien je dan geen vijf uitgangen gebruikt. Maar goed, dat gaat hier dus niet op.

Subwoofer zou ik gewoon een leuk exemplaar op de kop tikken op marktplaats of HT Forum. Dit omdat een nieuwe sub al snel wat centen kost omdat het dus actieve exemplaren zijn. Er zit dus al een versterker in en dat soort dingen waardoor subwoofer over het algemeen een stuk(je) duurder zijn dan speakers van dezelfde klasse.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Als je al een passieve sub hebt waar je tevreden over bent, kan je een losse subamp overwegen.

De conrad heeft ze: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=301044
Maar je kan ook eens kijken naar een mivoc: http://www.hobbyhifiladen...oc/Mivoc-AM-120::115.html, of iets van hypex.

Die zou je, zonder al te veel gedoe in je huidige sub kunnen zagen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het inderdaad wijs is om een tweedehands actieve subwoofer op de kop te tikken.
Mijn huidige subwoofer is niet echt bijzonder Teacher.

Ik heb nu op de uiteinde van de speakerdraden stekkers zitten die in mijn sony receiver passen.
Maar wat voor aansluitingen moet ik aanschaffen voor mijn Panasonic receiver??.
Hoe heten deze stekkers?.
Ik neem aan dat deze gemakkelijk te monteren zijn :?

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 23:30:

Maar wat voor aansluitingen moet ik aanschaffen voor mijn Panasonic receiver??.
Hoe heten deze stekkers?
als je tot 2 keer toe een link naar de manual krijgt, zou je die ook aan kunnen klikken en hem lezen. ;)
Toch?

[ Voor 12% gewijzigd door teacher op 31-01-2010 23:53 . Reden: link wat ehhh.. verduidelijkt :) ]

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op zondag 31 januari 2010 @ 23:50:
[...]

als je tot 2 keer toe een [html]<blink>link naar de manual</blink>[/html] krijgt, zou je die ook aan kunnen klikken en hem lezen. ;)
Toch?
Ik was hier ook heel blij mee, ik heb hem ook gelezen.

Maar weet niet wat voor stekkers dat zijn?.
Ik kan ook niet zo goed de thermelogie in het engels. O+

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-02 22:31

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk dat je met een schaar en of mes, en pagina 5 van de manual toch een heel eind zou moeten komen.. plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden.

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 01-02-2010 09:47 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

voodooless schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:46:
Ik denk dat je met een schaar en of mes, en pagina 5 van de manual toch een heel eind zou moeten komen.
Zodat je pagina 5 van de manual op maat kan knippen/snijden en er mee kan origami-en? :P

Verwijderd

Laat zulke reacties voortaan maar zitten...

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 01-02-2010 17:49 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Deze gaat op slot, verdere reden doet er even niet toe...

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.