[tsMuxer] MKV met subs omzetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 19:28
Ik heb nu een .mkv bestand met "ingebouwde" subs. Ik wil dit bestand graag omzetten naar een .m2ts bestand of Bluray dvd (om af te kunnen spelen op mijn ps3). Hiervoor wil ik tsMuxer gebruiken. Ik gebruik versie 1.10.6.

Ik laad het .mkv bestand in en er worden de volgende tracks gevonden:
- H.264 (video)
- AC3 (audio)
- DTS (audio)
- SRT dutch (subs)
- SRT eng (subs)

Ik heb ze alle 5 aangevinkt en bij output heb ik "m2ts muxing" of "Blu-ray disk" aangevinkt (beide geprobeerd).
Als ik het .m2ts bestand daarna op de PS3 wil afspelen, heb ik geen ondertitels (deze zitten wel in de .mkv). Ook het .m2ts bestand afspelen in VLC geeft geen subs weer.

Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor zorg dat ik de ondertitels te zien krijg op mijn ps3? Ik word hier een beetje moedeloos van.
Op internet worden deze zelfde stappen ook uitgelegd en daar werkt alles perfect (maar bij mij natuurlijk weer niet).

Ik heb dit overigens met meerdere .mkv bestanden geprobeerd, maar nergens komen de subs in beeld.

PS: Ik heb ook GOTSent al geprobeerd, maar ook daar krijg ik geen subs bij.
PPS: Ik heb geen zin om mkv2vob te gebruiken, aangezien die er erg lang over doet (i.t.t. tsMuxer of GOTSent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Toch maar even een topic-kick. Ik kan me niet voorstellen dat niemand dit weet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Je moet hem niet omzetten naar .M2TS, maar naar een AVCHD structuur.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

De .mkv met mkvtoolnix openen, de juiste ondertiteling als default instellen, de taal ook goed aangeven en een nieuwe output laten genereren waar alle flags wel goed staan ingesteld.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
aaajeetee schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:43:
PPS: Ik heb geen zin om mkv2vob te gebruiken, aangezien die er erg lang over doet (i.t.t. tsMuxer of GOTSent).
Waarom doet die er heel lang over?

Wil hij em per see re-encoden? Je kunt hem ook forceren niet te re-encoden.

En verder gebruikt mkv2vob gewoon tsmuxer voor het daadwerkelijke muxen, dus ik zou eventjes de oorzaak van de sloomheid achterhalen als ik jou was. :)

Oh maar als mkv2vob per see wil reencoden, dan doet ie 't 99,99% kans niet op de PS3 als je hem forceert alleen te remuxen.

[ Voor 12% gewijzigd door Osiris op 01-02-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Tikje van HSA naar Spielerij - Problemen & Vragen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Toch denk ik dat dit meer een Film & Video topic dan een SPV topic is, dus daar mag het lekker heen :)

Ondersteunt .m2ts als container trouwens srt ondertitels, en kan een PS3 die wel fatsoenlijk inlezen? .sup is een normaler formaat binnen een TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Nou ik heb weer van alles geprobeerd: met mkvtoolnix de tracks als default ingesteld (dit stonden ze ook al). Dit mkv bestand gebruikt in tsMuxer, omgezet naar avchd, maar nog steeds geen subtitels op mijn ps3.

Ik snap niet dat hetgeen wat ik wil (een bestand wat mijn ps3 kan lezen) zo moeilijk moet zijn. Ik wil uiteindelijk het bestand naar de playstation kopieren en dus niet streamen vanaf mijn pc.

Een ps3 kan geen mkv bestand afspelen, dus wil ik deze graag omzetten naar een bestand waarbij de subs ook direct zichtbaar zijn.
Ik heb geen bluray brander o.i.d., dus branden op een dvd-rw/bluray is ook geen optie.

Sorry dat ik het niet snap, ik zal vast wel iets doms doen :p

Als ik met tsMuxer de subtitles en audio-tracks gewoon 'extract' (demux), krijg ik wel .sup bestanden (en geen .srt).
Aangezien dit een .sup is (en geen .srt), kan het dan zo zijn dat ik deze weer samen moet voegen met de mkv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Als je hem naar je PS3 wil kopieren, zit je sowieso gebonden aan DivX/Xvid als je per see soft-subs wil hebben.

Enige andere mogelijkheid tot softsubs is namelijk AVCHD en die kun je niet kopieren naar je PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Oké, duidelijk. Ik weet (inmiddels) ook dat avchd streamen niet (goed) werkt. Ik kan wel streamen met ps3 media server, maar dat gaat schokken als ik met subtitles wil (en dat ligt waarschijnlijk aan mijn pc).

Ik heb op internet gelezen, dat als ik een avchd structuur op een usbstick/externe schijf zet, de PS3 dit wel slikt. Enige punt is: zo'n stick of schijf moet dan als fat32 geformatteerd zijn. Dan zit je weer met de bestandslimiet.

Andere vraag (waarvan ik denk ik het antwoord al weet): is het op een of andere manier mogelijk om toch bestanden >4GB te laten lezen op mijn ps3 (zonder streaming)?
Ik heb gehoord dat de xbox360 een mac-geformatteerde schijf slikt, voor de ps3 heb ik dit nog niet werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Bestandslimiet is geen issue.

mkv2vob zal automatisch de mkv in 'hapklare' FAT32-compatible brokken knippen, merk je tijdens het afspelen helemaal niets van.

Overigens heb je dan ook het voordeel dat, in het geval van een 1080p24-film, hij ook daadwerkelijk in 1080p24 output, zodat je ook echt 24p op je TV hebt (mits die dat ondersteunt), ipv 1080p24-bronmateriaal wat door de PS3 geoutput wordt op 1080p60.

[ Voor 44% gewijzigd door Osiris op 02-02-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

aaajeetee schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:55:
Oké, duidelijk. Ik weet (inmiddels) ook dat avchd streamen niet (goed) werkt. Ik kan wel streamen met ps3 media server, maar dat gaat schokken als ik met subtitles wil (en dat ligt waarschijnlijk aan mijn pc).
Nieuwste versie van je codecs eens opzoeken, dus nieuwste ffdshow en kijken of je met CoreAVC GPU-versnelling kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Osiris schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:57:
Bestandslimiet is geen issue.

mkv2vob zal automatisch de mkv in 'hapklare' FAT32-compatible brokken knippen, merk je tijdens het afspelen helemaal niets van.

Overigens heb je dan ook het voordeel dat, in het geval van een 1080p24-film, hij ook daadwerkelijk in 1080p24 output, zodat je ook echt 24p op je TV hebt (mits die dat ondersteunt), ipv 1080p24-bronmateriaal wat door de PS3 geoutput wordt op 1080p60.
Serieus? Heb je daar geen last van tijdens het afspelen? Ik dacht dan dat je net als 'vroeger' (toen ik nog een film op 2 cd's had staan) halverwege het andere bestand af moet spelen.
In dat geval ga ik dat zeker eens proberen.
Welk bestandsformaat moet ik dan kiezen in mkv2vob/tsMuxer? Een avchd structuur kan je moeilijk in stukken van 4gb knippen lijkt mij, dus zal dat een .m2ts bestand moeten worden lijkt mij.
Daarnaast is mkv2vob erg traag: zou dat aan mijn pc kunnen liggen? Is een laptop, P4 (HT), 3ghz met 1gb ram.
Wiethoofd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:57:
[...]

Nieuwste versie van je codecs eens opzoeken, dus nieuwste ffdshow en kijken of je met CoreAVC GPU-versnelling kunt krijgen.
Hier ga ik ook eens naar kijken!

Bedankt beide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
aaajeetee schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:03:
[...]

Serieus? Heb je daar geen last van tijdens het afspelen?
Geen enkele last.
Ik dacht dan dat je net als 'vroeger' (toen ik nog een film op 2 cd's had staan) halverwege het andere bestand af moet spelen.
Nee, je speelt het in principe ook niet echt af als twee (of meerdere) 'losse files'. Je opent de AVCHD-structuur in één keer en vervolgens regelt de PS3 wel het alvast inlezen van de nieuwe file of de transfer daarheen of wat ie dan ook doet :P Heb jij als gebruiker niets mee te maken.
In dat geval ga ik dat zeker eens proberen.
Moet je zeker eens doen.
Welk bestandsformaat moet ik dan kiezen in mkv2vob/tsMuxer?
AVCHD - USB
Een avchd structuur kan je moeilijk in stukken van 4gb knippen lijkt mij, dus zal dat een .m2ts bestand moeten worden lijkt mij.
Een AVCHD-ding bestaat uit vele files, waaronder enkele grote files van max 4 gig (ivm FAT32) voor de daadwerkelijke video. Zelf moet/kun je daar niet zomaar in 'knippen'.
Daarnaast is mkv2vob erg traag: zou dat aan mijn pc kunnen liggen? Is een laptop, P4 (HT), 3ghz met 1gb ram.
Transmuxen gaat relatief enorm snel. Dan staat er in mkv2vob in de kolom "Transcode" "No" bij de desbetreffende file. Enige wat de snelheid benadeelt is je I/O-snelheid eigenlijk.
Transcoden naar een andere codec is een ander verhaal en dat gaat enorm sloom, afhankelijk van de gebruikte codec cq. je PC.

Ik wil nog altijd eens een 16 gig USB-stickje aanschaffen voor precies dit doel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Erg bedankt voor bovenstaande uitleg! Ga er vanavond weer mee bezig. Als het werkt ga ik ook maar eens zo'n USB stick halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Nou ik heb gedaan wat je zei en inderdaad: zonder transcoden (dus muxen) ging mkv2vob lekker rap :)

Nu heb ik de inhoud van de AVCHD map (dus de BDMV en Certificate) gekopieerd naar mijn externe harde schijf (die ik volgens mij geformatteerd heb als fat32 (exFAT onder windows 7)). Toch zie ik bij mijn ps3 nergens een usb-iets of iets dergelijks bij "video" (of waar dan ook).

Betekent dit dat mijn externe schijf toch niet als fat(32) geformatteerd is? Of is 'ie misschien te groot (150gb)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Nah, te groot zal ie niet zijn. Maar 't moet wel echt een filesystem zijn wat de PS3 kan lezen. Hij komt als 't goed is ónderaan bij het itempje Video te staan.

En zo te lezen ondersteunt de PS3 dat 'exFAT' niet. Je zult er toch écht een 'normale' FAT32 van moeten maken somehow.

En je moet echt de complete map "AVCHD" in je root zetten. Dus zodat je écht /avchd/BDMV en /avchd/certificate krijgt. En dus niet alleen de inhoud van de AVCHD-map, maar ook de map zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 04-02-2010 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Oké bedankt! Ik ga vanavond de schijf even formatteren als écht fat32 + de complete AVCHD map er opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Ik kan jullie allemaal wel zoenen! :p

Ik heb nu via een HP progje (gevonden hier ergens in een topic) de schijf nu geformatteerd als FAT32. Daarna de AVCHD map erop gezet en de PS3 herkent 'm. Ik speel de film nu af met ondertitels!

Ik heb eerder een aantal MKV bestanden weg moeten gooien, omdat ik de subs niet aan de praat kreeg.

Echt ontzettend bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
mkv2vob kan ook 'externe' SRT/ASS-subs als softsubs in een AVCHD pleuren. :)

Nog handiger ook dan eerst de subtitle-track uit een 15 gig 1080p-film te moeten extracten via een USB 1.1 externe schijf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Klopt, maar dan moet ik wel een .srt bestand hebben. Deze zou ik dan eerst uit de MKV moeten extracten, maar ik zie het voordeel daar niet van in (als je geen 'los' .srt bestand hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Ik heb nu een film en die wil ik omzetten met mkv2vob, maar hij geeft de error:
Unsupported Video codec: WVC1

Ik heb ook al met GOTSent geprobeerd, maar deze nokt er na een klein percentage ook mee (waarschijnlijk vanwege hetzelfde).

Ik heb al een codec pack geinstalleerd, maar of deze codec zit er niet in, of deze wordt niet gebruikt. Ik gebruik overigens Windows 7.

Kan ik deze codec nog ergens downloaden? Ik heb al op dit forum (en op google) gezocht, maar ik vind alleen iets van wmp classic/versie 9 en dat het vanaf versie 11 standaard ingebakken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
mkv2vob doet verder he-le-maal niets met de codec of wat dan ook. Enige wat hij verandert is de container en niet de video/audio zelf. Nou ja, tijdens standaard remuxen. Hij kan ook 't een en ander transcoden, dan wél natuurlijk, maar dat wil je niet. :P

WVC-1 is weer iets aparts zo te lezen:
WVC1

WVC1, also known as Windows Media Video 9 Advanced Profile, implements a more recent and fully compliant Advanced Profile of the VC-1 codec standard. It offers support for interlaced content and is transport independent. With the previous version of the Windows Media Video 9 Series codec, users could deliver progressive content at data rates as low as one-third that of the MPEG-2 codec and still get equivalent or comparable quality to MPEG-2[citation needed]. The Windows Media Video 9 Advanced Profile codec also offers this same improvement in encoding efficiency with interlaced contents[citation needed]. A decoder for WVC1 is included in Windows Media Player 11, which is bundled with Windows Vista and is available as a download for Windows XP.

[ Voor 57% gewijzigd door Osiris op 04-02-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Als ik in tsMuxer kijk, zie ik het volgende:
Supported videocodecs:
H.264
Microsoft VC-1;
MPEG-2.

Dus heb ik met tsMuxer van mijn MKV een avchd structuur gemaakt, met netjes gesplit per 4GB (kan je ook aangeven in tsMuxer).
Denk echter dat dit niet helemaal goed is gegaan, want nu zegt m'n PS3 "geen titels gevonden", als ik de externe schijf open/blader.

Ik ga morgen wel weer even verder kijken, misschien nog met GOTSent proberen om te zetten.

Edit: toch wel raar dat mkv2vob dan niet om kan gaan met deze codec (aangezien deze tsMuxer gebruikt).
Ik heb tsMuxer versie 1.10.6 en mkv2vob versie 2.4.7. Heb ze onlangs pas gedownload, dus lijkt erop dat dit wel de nieuwste versies zijn.

Edit2: als ik in mijn PS3 kies voor "informatie" (bij de schijf), ziet ie wel een aantal titels, dus hij leest ze wel op een of andere manier. Toch ziet 'ie het niet als 'complete' AVCHD structuur.

[ Voor 32% gewijzigd door aaajeetee op 04-02-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Heb net geprobeerd om met GOTSent het bestand te re-encoden, helaas zonder succes. Programma was druk bezig, maar opeens was het gebeurd en waren alle temp bestanden weer weg.

Ik weet nu even niet zo goed wat ik moet doen. GOTSent werkt niet, mkv2vob doet 't niet (ook niet met transcoden aan) en tsMuxer kan wel een AVCHD structuur maken, maar die herkent de PS3 niet.

Iemand nog enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Andere versie downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Van de film bedoel je. Jammer.

Er moet toch wel een manier zijn om het videobestand om te zetten? Ik heb nu via tsMuxer nu 4 losse bestanden:
- .vc1
- .dts
- .ac3
- .sup

Kan ik dat .vc1 bestand niet omzetten naar iets anders en dan de boel weer samenvoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

VirtualDub Mod met de x264 vfw plugin omzetten naar een leuk x264 geencodeerd filmpje, muxen met je .dts of .ac3 en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Kreeg het niet voor elkaar (kon de plugin niet vinden). Ik heb besloten om toch maar een nieuwe versie te downloaden, veel minder gedoe :p

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Als je met tsMuxer een AVCHD maakt kun je die 'activeren' op een externe harddisk of usb-stick met het programmaatje AVCHDme, werkt perfect, met softsubs dus. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277038

Op het moment dat ik in mkv2vob het file splitting op 4gb zet (fat32) en het output type op AVCHD - USB, dan geeft hij een melding dat het niet kan splitsen in die stand. Moet ik inplaats van AVCHD - USB, dan gewoon FILE kiezen, of herkend mijn PS3 hem dan niet? Wil hem namelijk ook via externe harde schijf bekijken. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Splitting moet je gewoon uit zetten. mkv2vob zal een "AVCHD - USB" altijd "intern" splitten op max 4 GB.

Overigens: bovenstaande ga ik vanuit dat je soft-subs wil e.d. en per see een AVCHD nodig hebt. Indien je geen soft-subs hebt/wil, dan kun je inderdaad ook gebruik maken van de "File"-optie en FAT32 (4 GB) splitting. Beide methoden werken, maar mocht je toch geen subs gebruiken, dan kun je met de "File"-optie meerdere bestanden op 1 schijf zetten en ze allemaal benaderen vanuit je PS3. (Wordt wel een "gezellige chaos" dan met al die gesplitte versies :P) In het geval van AVCHD kun je slechts één film/serie tegelijk vanaf de externe schijf/disk/stick afspelen, namelijk de AVCHD-structuur die zich in map 'avchd' in de root van de schijf/stick/disk bevindt.

[ Voor 75% gewijzigd door Osiris op 10-05-2010 16:17 ]

Pagina: 1