Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pointer aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 16:37
Mijn vader is 75 en slechtziend maar heeft besloten nu toch maar eens gebruik te gaan maken van z'n computer (met XP Pro).
Hij heeft een 22"scherm en kan als ie surft e.d. de letters vergroten.
De pointer kun je echter maar een beetje groter maken en dan nog moet ie erom zoeken.
Is er een programma om en de pointer nog groter te maken en de kleur automatisch te kunnen laten aanpassen aan de achtergrond. Dwz, dat de pointer donker/zwart wordt als deze over een lichte/witte achtergrond gaat en licht/wit als deze over een donkere/zwarte achtergrond gaat.
Heb al even geneusd maar kan zelf niets vinden.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je kunt via de optie "muis" in het configuratiescherm de afbeelding die bij de mousepointer hoort aanpassen. Ik heb net even gekeken, en een van de opties is een muis die zowel in de hoogte als in de breedte 2x zo groot is. Om hem beter vindbaar te maken kun je de mousetrail aanzetten, of de optie om op CTRL te drukken zodat er een kringetje om de muis verschijnt. Met name de laatste optie is erg handig als je hem kwijt bent.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 16:37
marcieking schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:21:
Je kunt via de optie "muis" in het configuratiescherm de afbeelding die bij de mousepointer hoort aanpassen. Ik heb net even gekeken, en een van de opties is een muis die zowel in de hoogte als in de breedte 2x zo groot is. Om hem beter vindbaar te maken kun je de mousetrail aanzetten, of de optie om op CTRL te drukken zodat er een kringetje om de muis verschijnt. Met name de laatste optie is erg handig als je hem kwijt bent.
Die mousetrail werkt verwarrend omdat ie dan teveel krijgt te zien.
Die CTRL-toets werkt eigenlijk alleen goed als de pointer stilstaat en hij raakt regelmatig z'n pointer kwijt als ie de muis beweegt. En omgekeerd is ook niet afdoende.

Het zicht in 1 oog is nog 20% en het andere neemt alleen licht waar.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al bij Toegankelijkheidsopties gekeken van het start menu (start > programma's > bureau accessoires > Toegankelijkheid)? Daar kan je ook de cursor vergroten. Je kan 'm ook een beter contrast geven (helemaal zwart ipv wit met een zwart randje). Ja, je kan de kleur ook instellen in Muis opties onder Configuratiescherm, maar dit zou het nog groter moeten kunnen maken.

En anders eens kijken naar CursorXP. Is wel een betaald programma volgens mij, maar je kan er custom cursors mee gebruiken, wellicht staat deze het toe om hele grote te laten gebruiken. Ik weet wel dat Windows 2000 geen beperkingen legt op de cursor grootte (had m'n eigen cursors eens gemaakt).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Steeger
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2021
In dit helponderwerp op de website van Microsoft staat hoe je het kunt instellen via toegankelijkheids opties :)