Help, welke (ultra)compactcamera maakt filmpjes in avi of mpeg formaat? Ik soek me suf, maar kan er niks over vinden. Omdat mijn cameraatje het begaf net op het moment dat mijn kleine haar eerste stapjes zette, wilde ik snel een nieuwe. In de winkel gevraagd welke de beste filmpjes maakt, en de winkelier verwees me naar de canon ixus 100 is of 110 is. Ik vroeg nog of het filmbestand geen MOV is, omdat ik avi of mpeg wil ivm bewerken met movie maker zonder eerst te moeten converteren. Volgens de winkelier maakten beide cameras avi filmpjes. Ik heb de kleinste gekozen (ixus 100 is), maar nu blijkt dat hij toch filmpjes in MOV bestand maakt. Grrrrr. Maandag terug naar de winkel. Maar welke moet ik dan nemen?
Verder niet veel eisen, beeldkwaliteit is het belangrijkste (ook bij weinig licht)
En nee, ik wil geen filmcamera kopen, omdat ik daar te weinig voor film. Een klein cameraatje is daarbij altijd handig voor onderweg als ik geen zin heb om mijn dslr mee te nemen.....
Verder niet veel eisen, beeldkwaliteit is het belangrijkste (ook bij weinig licht)
En nee, ik wil geen filmcamera kopen, omdat ik daar te weinig voor film. Een klein cameraatje is daarbij altijd handig voor onderweg als ik geen zin heb om mijn dslr mee te nemen.....