Toon posts:

Aankoop nieuwe gaming laptop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Nadat ik mijn intel x25-m postville 80g had gekocht en deze in mijn wat oudere laptop had geplaatst vond ik het zonde dat mijn lappie niet de volledige lees snelheid gebruikte. Dit al eerder in een topic geplaats waardoor ik prima ben geholpen.

Volgende vraag is of eigenlijk mening.

Ik wil de MSI GT740 gaan kopen. De prijs ligt rond de 1300 euro.

Met de volgende specs:

Operation System Genuine Windows 7®Home Premium
i7 Processor 720QM
Chipset Intel® PM55
LCD 17" TFT-LCD Display
VGA Controller nVIDIA GeForce GTS 250M 3D Graphic Card
VRAM 1GB DDR3
Memory Type DDR3 1066/1333MHz
Config DDR3 SO-DIMM x 2 slot
Maximum 4GB ( 2048MB x 2 )
Audio Speaker 4 Speakers + 1 Subwoofer
Webcam 2.0 M Webcam
Communication 56K Fax / MODEM 1
LAN 10/100/1000 GB LAN
Bluetooth
Wireless LAN 802.11 b/g/draft n
I / O HDMI 1
Card reader 4 in 1 (XD/SD/MMC/ MS)
Mic-in / Headphone out 1 / 1
USB 2.0 3
RJ11 / RJ45 1 / 1
D-Sub 1
E-SATA(USB Combo) 1
Express card 1
Storage HDD form factor 250/320/500GB SATA
Optical Drive Super-Multi / Blu-Ray
Battery 6/9 Cells
Keyboard 103 keys
Power AC Adapter 120W
Physical Characteristics Dimension 395 x 278 x 33-39mm
Full System Weight 3.2kg (W/ Battery)

Wat is jullie mening hierover. En kan mijn SSD postville hier wel volledig op draaien zonder beperkingen? Zit trouwens een handige turbo knop op voor overclocking van de proccessor mocht dit nodig zijn.

Alvast bedankt weer,

Ronald

Verwijderd

Als het moederboard SATA300 doet dan wel. En ik voorspel vast dat het merkbare verschil direct als gevolg van de SATA300-interface ipv de SATA150-interface nagenoeg 0,0 is in de praktijk.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb zelf ook een MSI laptop....zijn goede betrouwbare laptops, van goede kwaliteit tot nu toe ook geen problemen mee gehad. MSI zelf geeft ook standaard 2jaar garantie dus dat is ook een + punt.

De MSI die jij noemt is verkrijgbaar vanaf 1.429 zie ik is op zich een mooie prijs voor wat je krijgt.

Als je 100 bij kan leggen is de ASUS G51JX-SZ041V wellicht ook het bekijken waard. Meer werkgeheugen, betere GPU FULL-HD scherm, beter HDD. Ik vind het die 100 wel waard.

Nog ff de link http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/251392;247133

Verwijderd

Topicstarter
HlpDsk,

Mijn laptop van nu waar mijn postville in zit kan maar een lees snelheid bereiken van 140-150 MBPS terwil deze toch duidelijk over de 200MBPS kan en ook de schrijfsnelheid kan van 78MPS naar boven de 100MBPS. Mijn vraag was of dat met de MSI gt740 wel kan?

Benbaba,

Harde schijf maakt me niet zoveel uit, ik wil de harde schijf toch vervangen door mijn intel 225-m postville 80g.
Maar inderdaad het geheugen is veel meer. mijn vraag is toch echter of de 8g geheugen ook daadwerkelijk gebruikt word?

En wat is het verschil tussen de 2 chipsets?

Alvast bedankt voor de reacties.

greetzz ronald

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32
Je gaat het alleen merken bij het kopiëren van bestanden. Snelheidsbeleving zelf heeft veel meer te maken met latency. Bij het opstarten van het OS en programma's worden er veel random leesacties gedaan, waar een SSD veel beter in is dan een harde schijf.

Dus als je een nieuwe laptop koopt omdat je verwacht dat hij nóg een pak sneller is, kom je bedrogen uit. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Jaap-Jan,

Sorry maar ik verwacht niet dat het sneller gaat, en ik snap ook wel dat je dat bijna niet merkt en dat je het pas merkt bij het kopieren of weg schrijven. Maar ik wil hem wel optimaal benutten natuurlijk.

Mijn vraag is dan ook kan die gt740 mijn ssd volledig benutten, ondanks of ik dat nou merk of niet.

Bedankt alvast,

ronald

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:51:
Jaap-Jan,

Sorry maar ik verwacht niet dat het sneller gaat, en ik snap ook wel dat je dat bijna niet merkt en dat je het pas merkt bij het kopieren of weg schrijven. Maar ik wil hem wel optimaal benutten natuurlijk.

Mijn vraag is dan ook kan die gt740 mijn ssd volledig benutten, ondanks of ik dat nou merk of niet.

Bedankt alvast,

ronald
De hardeschijf + valt dan sws af, maar dan hou je nog die Full-HD plus punt lijkt me erg mooi, en iets beter videokaart. Of de SSD in de Asus kan lijkt me wel, maar weet ik niet zeker, is een nieuwe laptop dus de kans is groot.

Betreft de MSI of daar een SSD in kan zelfde verhaal als bij de asus.

De 8GB die in de Asus zit is niet echt winstgevend bij games, maar is natuurlijk mooi meegenomen, helemaal als je kijkt na de toekomst, spellen en applicaties gaan meer vragen, en dan heb je iniedergeval aan je 8gb genoeg;)

keuze blijft bij jou, succes:d

(je kunt het informeren bij de fabrikant zelf over de SSD)

Verwijderd

Topicstarter
Benbaba,

Je hebt gelijk, al is het dan een 15". Ik ga voor de asus. Maandag ga ike ven kijken waar ik hem halen. Als die de SSD niet volledig benut lijkt me dat een beetje raar. Maar bedankt voor je tip en vergelijking.

Morgen ff de fabrikant bellen en als ie de ssd ondersteunt dan ga ik maandag kopen.

Thanx

Ronald

kan wel blijven zoeken op internet maar moet ergens een keuze maken.
Pagina: 1