Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ugh, mijn laptop is niet vooruit te branden. Ik kan geen 720p bestanden meer kijken en ook youtube doet erg moeilijk. Ik heb net mijn c: geformat en Win7 opnieuw geinstalled in de hoop dat het wat zou oplossen. Helaas dus, ik heb bij nividia videokaartdrivers gedownload en een codec pack geïnstalled (zoals ik eigenlijk altijd doe) maar nu gaan 720p heel schokkerig en kan ik het niet kijken.

Ik krijg bij mijn accu status "aan netstroom, de accu wordt niet opgeladen", ik heb net CPU-Z gedownload om te bekijken wat er aan de hand is, mijn core speed staat op 598MHZ / Multiplier x3. Dat zou dus verklaren waarom de laptop niet zo lekker draait.

Ik heb een Dell Inspiron 1720 met een Intel Mobile Core Duo 2 T7250 en die zou op 2GHz moeten draaien.

Als ik mijn laptop aan heb zonder hem op het netstroom te hebben dan klokt 'ie de waarden terug, wat die nu ook doet maar nu heb ik hem aan het netstroom. Ik ga er vanuit dat mijn accu kapot is maar waarom draait mijn laptop nu zo "laag"?

//edit. Ik heb net even in de bios zitten kijken en die herkent de accu ook niet meer. Ik draai trouwens Win7 zonder speciale cpu/mobo drivers te hebben geinstalleerd maar dat heb ik nog nooit met win7 gedaan (behalve voor de videokaart) en heb er nooit last van gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 31-01-2010 02:30 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je je laptop zonder accu ook gebruiken of niet? Want sommige laptops kunnen dat en andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ja, ik heb net de accu er uit gehad. Maar nog steeds liep die niet, wat ik dus heel raar vind. Ik snap dan ook niet waarom CPU-Z,

core speed 598.5mhz
multiplier x3.0
bus speed 199.5 mhz
rated fsb 798 mhz

laat zien. Die multiplier zou op x10 moeten staan (2.00 Ghz) maar het maakt niet uit of ik de laptop op de accu heb draaien of op netstroom. Raar ding :/ . Nou ja, hopen dat Dell eens niet verschrikkelijk moeilijk doet anders moet ik maar weer een klaagtopic openen ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:01
Staat bij Energiebeheer de laptop niet op Energiebesparings mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Nee die staat op "hoge prestatie". De multiplier gaat ook niet omhoog tijdens het stressen met prime95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Staat er helemaal niks in je BIOS over het instellen van de kloksnelheid? Misschien dat je het even moet resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelheid verlaagd zich automatisch als je je systeem niet belast denk ik. Probeer een game ofzo te starten en kijk of de multi omhoog gaat. Je accu is gestorven lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Laatst online: 01-09 08:42
-Niet under gevolt ?
-BIOS updatetje al geprobeerd ?

Op de accu zou je dit gedrag mogen verwachten, maar op netstroom niet.
Aangezien je schrijft dat je accu overleden is, des te vreemder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Oguz286 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 02:37:
Staat er helemaal niks in je BIOS over het instellen van de kloksnelheid? Misschien dat je het even moet resetten.
Nee ik kan niets veranderen aan de multiplier, de bios is op slot. Speedstep aan/uit maakt ook geen verschil.
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 02:50:
De snelheid verlaagd zich automatisch als je je systeem niet belast denk ik. Probeer een game ofzo te starten en kijk of de multi omhoog gaat. Je accu is gestorven lijkt me..
Ik heb al getest met prime95, core speed blijft hetzelfde. En dat de accu overleden is dat lijkt me onderhand wel duidelijk.
Yippie schreef op zondag 31 januari 2010 @ 02:57:
-Niet under gevolt ?
-BIOS updatetje al geprobeerd ?

Op de accu zou je dit gedrag mogen verwachten, maar op netstroom niet.
Aangezien je schrijft dat je accu overleden is, des te vreemder.
Onder gevolt? Nee, ik heb niets in de bios verandert en bios updaten heb ik sowieso nog nooit gedaan dus wat dat nu zal helpen? Meh. Dit is typisch accugedrag, dus ik denk dat Windows denkt dat ik op een slechte accu draai ipv netstroom.

De lampjes op mijn accu branden (ook?) niet meer. Maandag maar met Dell bellen en zien of een nieuwe accu onder de garantie valt. Wel prima timing, net 3 weken zo goed als niet mijn laptop nodig gehad en maandag is mijn eerste college dag op de NHL :'). Maar da's nog introductie dus dan zal die wel niet mee hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

wil je de status aub frequent blijven updaten? Vriend van me heeft precies hetzelfde probleem (sinds enkele dagen (death-switch?))

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 20:28
Op mijn accu zitten een stel lampjes, met een knopje er naast. Als je dit knopje indrukt lichten deze lampjes dan op of gebeurd er helemaal niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:51
Four schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:16:
wil je de status aub frequent blijven updaten? Vriend van me heeft precies hetzelfde probleem (sinds enkele dagen (death-switch?))
Die death switch zou maar zo kunnen, heb ooit eens zoiets gezien dat accu's van sommige fabrikanten er na xx cycles mee kappen, terwijl ze eigenlijk nog wel langer mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

bij die maat van mij blijft de accu op 34% staan. Er gaan dan ook maar 2 lampjes branden (op zich prima)

Weet natuurlijk niet hoe dat bij Mr. Vegeta zit. Deze laptop ziet op de een of andere manier de "ac adapter" niet. Dus zal zonder twijfel in dit geval een los contactje op het mobo zijn oid.

Desondanks leuk om bij te blijven.

Gaan bij jou de lapjes ook nog branden vegeta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
MrVegeta schreef op zondag 31 januari 2010 @ 03:04:
De lampjes op mijn accu branden (ook?) niet meer.
Ik heb vanochtend me laptop geboot zonder speedstep en nu zet 'ie hem op 5x multieplier en met 1ghz kan ik gelukkig toch nog 720p ripjes kijken voor vanavond maar gamen lukt wat minder goed. Terwijl dat een week geleden geen probleem was. Mijn accu staat nu op 7% en laad ook niet meer op.

Ik zal morgen met Dell bellen om te zien of er garantie op mijn accu zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je niet met rmclock de kloksnelheden aanpassen?

dan doet ie het tenminste weer op netstroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 10-09 07:07
Je hebt Windows 7 dus opnieuw geïnstalleerd. Mijn grote vraag: Heb je ook alle drivers er op?

Dit klinkt eerder als een Windows 7 ACPI probleem. In dat geval wil je CPU sowieso raar doen door niet op normale snelheid of voltage te lopen (had ik ook eens met een Asus A6T en Windows Vista). Het kan er wellicht bij Dell ook voor zorgen dat de accu niet aan het laden wordt gezet. Dell heeft iig met de adapter zelf ook smerige trucjes ivm "compabiliteit" oid, dus dat kan zo ook met de accu zijn.

Check eens Windows Update of de Dell site.

Edit:
Ik zou eens wat beter moeten lezen. |:( Al kan checken natuurlijk geen kwaad O-)

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 31-01-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

maat van mij krijgt een nieuw mobo + adapter. Vermoedelijk pinnetje ergens stuk :/

vieze truukjes van dell met hun adapters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ugh. Ik ga me lappie niet opsturen dus waarschijnlijk zal ik dan mijn garantie moeten uitbreiden naar zakelijk zodat er een monteur langs kan komen, kost me ook weer 110 euro :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hmpf, nieuwe batterij van Dell binnen en die wordt ook niet opgeladen! Dat valt tegen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:11
is het niet de voeding-oplader zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

bij die maat van mij in ieder geval wel. Zou vandaag gerepareert worden. Het lijkt er op dat dell iets van een 3e soldeer heeft waarmee hij "unique" dell adapters herkent. Dan zou het goed kunnen dat de melding in vega's bios ook refereert naar het 3e mobo pinnetje, of de adapter zelf.

<edit>
even langs geweest, beestje is gerepareert. Het mobo is vervangen en de adapter. Helaas na een paar reboots begint hij de exact zelfde melding te geven. Reparateur gaf wel aan dat het vaak door het mobo komt.

Vermoedelijk moet die maat van mij dus _weer_ een reparatie gast laten komen. Tip aan Mr.V mocht je hem laten repareren, goed doortesten, 2x opstarten != goed

[ Voor 40% gewijzigd door Four op 03-02-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Ik vermoed dat je één van de gelukkige bent met het volgende probleem:
nieuws: Microsoft onderzoekt afname accuduur onder Windows 7

Met die programmaatje kan je zien hoeveel je accu precies aan het blij laden is, en wat de kwaliteit van de accu ongeveer is:
http://users.rcn.com/tmtalpey/BattStat/

Wat je ook eens kan proberen is om je power profile te zetten op "Home/Office Desk", het systeem gaat past dan ook de CPU snelheid niet meer aan (doet die wel bij op het "Portable/laptop" profile).

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 13:51
Dell heeft inderdaad wel een 3e pinnetje in de voedingsplug zitten, waarmee de oplader zichzelf kan identificeren bij de laptop. De laptop weet dan of er een 65W of 90W (of meer Watt) adapter is aangesloten. Als dat niet goed werkt omdat de aansluiting in je laptop, of de voedingsplug van je oplader verrot is dan gaat hij daar ook over jammeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corkscrew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Omdat ik pas exact hetzelfde probleem heb gehad, even een update omtrent dit fenomeen.

Ik heb een Dell M1330 met een T9300 (dual core 2.5ghz), 4gb ram en windows 7 64 bit.
Mijn accu ging rare dingen doen, en op een gegeven moment toen hij leeg was herkende windows hem ook niet meer. Pc werd echt supertraag, net als bij MrVegeta. Mijn processor klokte ook op 600mhz met een multiplier van 3x (normaal 12.5x) en een vcore van 0.9V. Toen ik speed stepping uitzette ging hij net als bij MrVegeta naar 1ghz met multiplier 5x en vcore 1.00V.

(tijdelijke) oplossing: RMClock
voor windows 7 64bit drivers voor RMClock: hier
Undervolting Guide

Het wordt dus normaal gebruikt om de undervolten/underclocken. Maar voor mij kreeg ik de vcore juist weer omhoog naar 1.175V met multiplier 12x, wat resulteerde in 2.4ghz (dus 100mhz underclock).

Mn accu laadt nog steeds niet op, maar het verschil 600mhz of 2.4ghz is duidelijk te merken ;)
Pagina: 1