Toon posts:

slot 1 eruit?? Socket 370 erin??

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw moederbord maar ik hoor nu van allerlei kanten dat de slot eruitgaat en dat socket 370 er weer in komt?
IS dit zo ????

Want dan koop ik namelijk een 370 ipv een slot 1

Alvast Bedankt

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

JA! Het nieuwe processor slot van Intel wordt Socket 370. Slot 1 was slechts een tussenoplossing omdat ze de cache nog niet op de proc zelf konden klussen. Nu kan dat wel en kan deze dus ook op hele bussnelheid draaien. Het zal echter nog wel even duren voordat Slot 1 helemaal weg is maar als het aan Intel ligt wordt het Socket 370 in de toekomst. Intel heeft nu heel veel verschillende procs, ik geloof dat ze van de 600 Mhz 6 verschillende versies hebben, oa Slot 1 en Socket 370, EB, E, B, enz...

CU

SJR

• snakeye
  • Laatst online: 21:15
Euhh volgens mij draaien die nieuwe pentium III niet op socket 370 hoor. Alleen die celeron-tjes. Die P3-EB draaien weer op een andere variant, paar pinnetjes verschil geloof ik.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• Morgoth
  • Laatst online: 07-09 17:38
Celeron draait op PPGA en de Coppermine op FCGA (ofzoiets). En ik kan me bijna niet voorstellen dat intel de slot laat vallen en terug gaat naar s370 en ik hoor het nu ook voor de eerste keer. Ik zou het niet erg vinden want dan gaat m'n s370 bordje nog wat langer mee!!!!

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Het is FC-PGA (flip chip pin grid array) en er zijn al borden die beide ondersteunen (met zo'n wrakke i820 chipset geloof ik)
Je ouwe MOBOotje zal ze niet zomaar slikken, maar kan me niet voorstellen dat er geen FC-PGA s370 naar slot1 slotkets komen of al reeds bestaan.
Wel wat zuur voor bezitters van een s370 MOBO, maar die kunnen nog wel ff vooruit met de 100MHz FSB cellies.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
FCPGA --> Slot 1 daar zijn wel converters voor alleen heb ik ze hier nog niet gezien. Er komen zelfs FCPGA --> PPGA converters (daar heeft laatst zelfs iets op T.NET over gestaan)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Verder heeft Intel ooit de slot ingevoerd omdat je hiermee sneller proc's kan ontwikkelen en ze makkelijker te maken zijn. Het is echter veel duurder dan een socket. Ook had de slot technologie als voordeel dat ie gepatenteerd kon worden wat weer als voordeel had dat AMB/CYRIX/IBM/IDT/ENZ geen kloon konden maken zonder licentie. Nu Intel de technology heeft om rendabel socket P2/3 te maken zal het slot weer snel verwijnen. Zeker nu AMD een concurerent slot-systeem heeft is het patent ook niet echt zinnig meer.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16
In mijn BX'je kan gewoon een fcpga met convertortje.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1