Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Instabiel netwerk na vakantie

Pagina: 1
Acties:

• Theske
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05-2017
Hallo,

Probleem 1:
Nadat we eind december terug zijn gekomen van vakantie deed het internet het niet meer. Wat bleek, er kon geen verbinding gemaakt worden met de DNS server van HCCNet. Op een of andere manier wordt de DNS server niet meer bereikt (62.251.0.6 / 62.251.0.7). Een speurtocht op internet deed helaas geen wonderen. Momenteel maken we gebruik van andere DNS servers (XS4All en Google), internetten kunnen we dus wel weer alleen niet via hccnet. Automatisch een dns server kiezen werkt ook niet....
Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Probleem 2:
Na internet weer aan de praat gekregen te hebben (door gebruik te maken van een ander dns server) hebben we steeds vaker last van een instabiel netwerk. Zowel de computer die met kabel verbonden is als diegene die over het draadloos netwerk gaan. Het internet is erg traag, of beter gezegd... we kunnen soms even gewoon niets downloaden of heel erg traag (lees: websites kunnen niet meer geopend worden).
Soms doet hij het wel weer ineens en daarna 'hangt' hij weer. Erg vreemd.... vooral omdat we voor de vakantie wel normaal konden internetten.

Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Wat ik heb gedaan; modem reset, firmware update van de modem, modem/switch/wireless access point minstens 15 seconden zonder stroom gezet.
Dit alles mocht helaas niet baten.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
Alvast erg bedankt!

Proud member of the Cosmic Cows

• Theske
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05-2017
Ik vermoed dat het topic onder het verkeerde sub forum zit en dat het hoort onder Netwerken.
Excuses hiervoor. Zou een mod. dit topic kunnen verplaatsen?
(dit bericht mag dan tevens verwijderd worden)
Bedankt.

Proud member of the Cosmic Cows

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat voor type modem gebruik je?

🖥️ | 🚗

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 18:12
Ik ben benieuwd bij welke provider je zit.
Hccnet levert volgens mij alleen nog inbelverbindingen, dan kan je hun dns servers gebruiken.
Heb je ADSL en zit/zat je bij Hccnet, dan vermoed ik dat je verbinding in het verleden is overgenomen door Xs4all, nog een reden waarom ik dat denk, je kan blijkbaar de Xs4all dns servers gebruiken.

Als dit zo is, blijft helaas nog wel je 2e probleem bestaan.
Daarvoor is het wel handig te weten hoe de situatie is en hoe de boel is aangesloten en wat voor apparatuur je gebruikt.
En zijn er dingen gewijzigd? Ben je misschien geswitched van ADSL van KPN naar Xs4all Only?
Heb je een modem en een switch/router/acces point, of heb je een alles in 1.
En hoe is de modem aangesloten op je IS/RA punt? Is dit met een korte kabel of met een lange kabel?