Help guys... i5 of i7 voor audio PC???

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views

• Hardbanger
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07-2025
Hey Tweakers,

Erg veel gelezen op tweakers en daarom nooit een vraag hoeven stellen, want vaak vond ik het antwoord dan.

Helaas heb ik mij vandaag moeten aanmelden om toch maar voor het eerst in m'n leven hier een vraag te moeten stellen. ;)

Ik wil een monster Audio-pc bouwen. Ik doe niet mee met de Macbook-pro, want ik denk een veel betere (desktop) pc te kunnen bouwen voor mijn gebruikeisen; nl DJ-en voor publiek!
Ik wil draaien met Ableton Suite 8 en Traktor Pro. Heb gewoon een superstabiel systeem nodig voor het publiek. Ik ga gewoon beginnen bij het begin: de processor en moederbord.

Bij mijn informatievoorziening heb ik naar de Best buy guides gekeken voor het gamen, immers gamen vergt ook superveel/ alles, van je pc. Bij de Best buy Guide worden de nadelen voor het gamen van de i7 besproken: Hypertreading zou nadelig kunnen werken daarom wordt er vaak voor de i5 of een phenom van AMD gekozen.

Ik zie nergens iets over Audio-pc's vandaar de vraag, wat betreft voor-en nadelen van de i5 tov de i7 (e.v. AMD), welke processor (en model) en moederbord voor mij het meest geschikt zijn. Logische dat ik er ook een dik spel bij wil kunnen spelen bye the way >:) aangezien het een systeem van 1000 euro wordt.

Alvast bedankt

Hardbanger

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 08:37
Ben zelf ook een fanatiek herrie maker.. en 1000eu is een mooi bedrag voor een muziekPC. Echter ik denk dat een I5 of I7 al te veel vcan het goede is voor alleen muziek doeleinden. Ik draai voor grafisch werk een prijzige Intel quadcore maar voor mij audioPC had ik genoeg aan een dualcore van amd(3.0Ghz) met 4 gig geheugen. Deze dualcore kostte me 30 euro!!!! En hij werkt als een tierelier. Stabiel en snel.
Het mobo is een budget ding van MSI.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hyperthreading zal voor een audio-pc zeker niet tegenwerken, en waarschijnlijk wel helpen. Maar of het ook echt nodig is betwijfel ik, aangezien een i5 ook al behoorlijk rap is (in feite gewoon een i7 zonder HTT). Mij lijkt dat ableton daar wel vloeiend op zou moeten lopen.

Voor het moederbord etc., de BBG volgen? :) Of een willekeurig ander moederbord met P55-chipset die aan je eisen voldoet.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het je gaat om het verschil tussen de i5 en de i7 is er meer dan genoeg over te vinden. Voor de i5 moet je naar de P55 of H55/57's kijken, voor de i7 kun je naast de P55 H55/57 ook nog kijken naar de X58, al hebben die een andere socket.

Ik zou ja aanraden je eerst eens te verdiepen in deze platformen en de verschillen tussen de cpu's (kijk eens op ark.intel.com) Dan kun je voor jezelf kijken wat de verschillen zijn en welke voor jou de moeite is.
Dit topic ga ik in elk geval sluiten, omdat we verwachten dat je hier eerst zelf mee aan de slag gaat.

Dit topic is gesloten.