wireless (N) soundcard / squeesebox achtige gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ik ga een gok doen. Er zijn middels de search genoeg topics te vinden over wireless audio devices. Maar helaas komt er geen 1 binnen mijn eisen pakket. Ik hoop dan ook dat jullie me iets op weg kunnen helpen.
edit:
waarbij de gok natuurlijk is: gokken dat het topic niet zo bagger is dat het dicht gaat :)

Het princiepe is simpel:
Ik wil via mijn pc een bestand kunnen aan klikken, welk op mijn audio systeem begint te spelen.
Maar zodra je jezelf hierin gaat verdiepen gaat het lastig worden.

Ik zou dit het liefst draadloos gaan doen. Dit omdat ik geen zin heb om een kabel tussen mijn laptop en audio systeem te moeten gaan leggen. Vanaf het wifi station wil ik graag met minijack -> tulip of tulip -> tulip (tulp?). Dan kom je op 2 opties uit:
  • Audio bridge: Valt eigelijk af. Deze lijken allemaal op 2.4 Ghz te werken. Hierdoor gaat mijn draadloos al over zijn nek. Of het stopt waarschijnlijk gewoon met werken zodra ik de magnetron aan zit. Om nog maar niet te spreken over mijn muis welk toevallig ook nog eens op de 2.4 Ghz werkt. Het gaat nu met wifi + muis + magnetron net, maar in een volle beerput moet je geen stront meer gooien.
  • Wifi: Potentieele kanidaat.
Dan kom je op het volgende probleem: Welk apparaat is A: Betaalbaar, B: kan FLAC etc aan?

Hier loop ik hard vast. Ik ben berijd om over te stappen op itunes, zodat ik een airport express kan geen gebruiken. Maar ik begrijp dat Itunes al geen FLAC aankan.

Ook overweeg ik een Sirocco Wireless audio Bridge. Maar hier word al over geschreven dat deze het netwerk overbelast. Zeker met wireless. Hierdoor komen er veel hikken en sprongen in de muziek. Dit is dus geen optie.

Voor de rest kom ik nog een squeesebox tegen, maar deze supporten geen FLAC (clasic) of zijn veel te duur (Duet). Tevens lijkt het er op dat ik deze niet vanaf mijn pc kan bedienen (klopt dit?)

Ook zie ik ook een philips voorbij komen (NP1100 ). Maar ook deze heeft geen support voor FLAC en kan ik niet vanaf de pc bedienen.

Popcorn hour kan natuurlijk ook. De A200 is vanaf 175 te krijgen en kan dit allemaal. Maar hier zit ook direct tv bij. Dit neigt al weer naar overkill.

Mis ik nu iets of zijn de apparaten gewoon zwaar overkill? Kunnen jullie mij mischien een beetje in de goede richting sturen?

p.s.
Kom a.u.b. niet aan met resultaten uit de search. Ik heb echt al gezocht, maar binnen de gestelde eisen komen er gewoon geen bruikbare resultaten naar boven.

[ Voor 7% gewijzigd door Four op 31-01-2010 11:15 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
Hoi
Ik heb een xbox1 met daarop XBMC, en deze kan dit volgens mij.
In ieder geval heeft de XBMC een HTTP interface wat je via een PC of smartphone kunt benaderen.

Dus via je pc klikken en op je audio set horen = ok.
Maar of FLAC ook goed wordt ondersteund weet ik niet.

Deze post is al erg oud en daaruit begrijp ik dat er wel een en ander gesupport wordt. Inmiddels zijn we 6 jaar verder en staat XBMC niet echt stil dus ik vermoed dat dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 10:52
Four schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:51:
Voor de rest kom ik nog een squeesebox tegen, maar deze supporten geen FLAC (clasic) of zijn veel te duur (Duet). Tevens lijkt het er op dat ik deze niet vanaf mijn pc kan bedienen (klopt dit?)
Dit klopt niet.

Je heb je squeezebox server draaien op pc / nas draaien en deze kun je vanaf een PC in het netwerk. Voordeel is dat deze ook je muziek in een database zet waardoor deze goed te doorzoeken is.

wat niet kan is een FLAC aanklikken via je verkenner en deze gaat dan spelen.

Verder denk ik dat als je het voordeel van FLAC (betere kwaliteit dan MP3) wil benutten je ook een DAC moet overwegen. Op wat voor set ga je je muziek afspelen?

[ Voor 12% gewijzigd door jbcyber op 09-05-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Het eerste wat bij mij te binnen schiet, is een Apple Express, eventueel in combinatie met Airfoil. Daarmee kun je ofwel in iTunes, ofwel met elke willekeurige applicatie (mits je Airfoil gebruikt) geluid afspelen vanaf je pc. Het werkt via wifi, zowel 2,4GHz als 5GHz. Het enige waar je overheen zou kunnen vallen is de prijs: het kostenplaatje is in totaal meer dan 100 euro.

Lees nu dat je de Airport Express al had gevonden. Wellicht is Airfoil dan alsnog een aanvulling.

[ Voor 13% gewijzigd door Krisp op 09-05-2010 21:48 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:21

servies

Veni Vidi Servici

Krisp schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:47:
Het eerste wat bij mij te binnen schiet, is een Apple Express, eventueel in combinatie met Airfoil. Daarmee kun je ofwel in iTunes, ofwel met elke willekeurige applicatie (mits je Airfoil gebruikt) geluid afspelen vanaf je pc. Het werkt via wifi, zowel 2,4GHz als 5GHz. Het enige waar je overheen zou kunnen vallen is de prijs: het kostenplaatje is in totaal meer dan 100 euro.

Lees nu dat je de Airport Express al had gevonden. Wellicht is Airfoil dan alsnog een aanvulling.
Één woord: FLAC

Voor de rest:
Elke squeezebox kan flac afspelen, maar gebruikt hiervoor squeezeboxserver, een stuk serversoftware dat op de PC draait. Dit is overigens wel met een webinterface te bedienen vanaf de pc zelf. Het aanklikken van een audiobestand en dat dan afspelen op je stereo gaat echter niet lukken.

[ Voor 5% gewijzigd door servies op 10-05-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Een woord: Airfoil. ;) Je kijkt duidelijk niet naar de oplossing die aangedragen is.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:21

servies

Veni Vidi Servici

Krisp schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:03:
[...]

Een woord: Airfoil. ;) Je kijkt duidelijk niet naar de oplossing die aangedragen is.
Oftewel je stuurt geen flac naar de player... ik kijk wel degelijk naar de oplossing ide aangedragen wordt.
De squeezebox speelt FLAC native af, de decodering gebeurt NIET op de pc zelf. Squeezeboxserver wordt in dit geval alleen gebruikt om het bestand aan te leveren aan de speler.
Pagina: 1