Afgelopen week heb ik een mobiele telefoon verkocht aan een medetweaker. De koper betaald direct en ik stuur de volgende dag het pakketje op. Ik mail het track tracenummer na en ga ervan uit dat alles verder goed komt...
Toen kwam de mail. "Mooi verpakt, maar waar is de telefoon?".
Nu blijkt na enig contact met de koper dat de doos is leeggeroofd en dat de inhoud is verdwenen. Ze hebben zelfs nog de moeite genomen om de doos netjes dicht te plakken met een ander soort plakband.
Ik heb de telefoon als basis pakket verzonden.
Kan ik hier verder nog iets op ondernemen? Ik heb regelmatig pakketen verzonden en eigenlijk nooit problemen gehad. Ik heb de koper zijn geld inmiddels terug gestort.
Kan ik TNT aansprakelijk stellen voor zaken die ik absoluut niet kan bewijzen? Misschien heb ik de telefoon wel nooit in de doos gedaan of misschien heeft de koper de telefoon wel gewoon ontvangen. Ik heb ook het aankoopbewijs meegestuurd, kortom er zijn heel veel situaties mogelijk.
Voortaan maar weer verzekerd versturen...
Toen kwam de mail. "Mooi verpakt, maar waar is de telefoon?".
Nu blijkt na enig contact met de koper dat de doos is leeggeroofd en dat de inhoud is verdwenen. Ze hebben zelfs nog de moeite genomen om de doos netjes dicht te plakken met een ander soort plakband.
Ik heb de telefoon als basis pakket verzonden.

Kan ik TNT aansprakelijk stellen voor zaken die ik absoluut niet kan bewijzen? Misschien heb ik de telefoon wel nooit in de doos gedaan of misschien heeft de koper de telefoon wel gewoon ontvangen. Ik heb ook het aankoopbewijs meegestuurd, kortom er zijn heel veel situaties mogelijk.
Voortaan maar weer verzekerd versturen...
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...