Toon posts:

Hi Store Enschede komt beloftes niet na

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt komt de Hi Store te Enschede hun beloftes niet na.

Toen ik op 22 december voor de tweede maal mijn telefoon ter reparatie aanbood, werd er bijzonder moeilijk gedaan over een leentoestel. Ondanks dat ik geen verzekering heb, is de verkoper dit wettelijk verplicht (zie consuwijzer). Na wat discussie kreeg ik een leentel mee waar ik in ieder geval mee kon bellen.

De reparatie zou ongeveer 3 weken duren en uiterlijk 31 dagen. Na deze termijn zou er wat geregeld kunnen worden zoals een vergoeding of een vervangend toestel. Zoals je waarschijnlijk al aan voelt komen, had ik na 31 dagen nog steeds geen bericht ontvangen. Vrijdag 22 januari ging ik weer bij de winkel langs, en toen bleek mijn telefoon vermist te zijn. De manager vertelde me dit als 'ik heb slecht nieuws, maar ook goed nieuws', als mijn telefoon de week erna nog steeds niet gevonden zou zijn, kon ik volgens hem een nieuw toestel uitzoeken voor de vervangingswaarde van mijn opgestuurde HTC Touch Pro, wat volgens een collega rond de € 400,- lag. Bijbetalen voor een duurder toestel was ook geen probleem volgens de manager. Een prima oplossing dus.

Helaas bleek het op vrijdag 29 januari iets minder rooskleurig. Mijn telefoon was nog steeds niet terug gevonden, dus werden er twee alternatieven aangeboden, iets wat al niet helemaal volgens afspraak was aangezien ik een toestel zou mogen uitzoeken. De alternatieven die mij werden geboden waren de HTC Hero en de Samsung QWERTY. Beide in mijn ogen niet een goed vervangend toestel voor mijn vermiste Touch Pro. Ik gaf aan de HTC HD2 te willen met bijbetaling, volgens de manager was dit niet mogelijk zonder een bijbetaling van € 400,-. Dit zou dus neerkomen op dat het toestel € 800,- zou kosten. Volgens de website van Hi.nl is dit onjuist, gezien hij daar ter waarde van € 555,- staat en omdat dit een Hi Store is kan je niet verwachten dat de prijs 44% hoger is. Een verschil van € 30,- omdat het in een winkel is ok, maar € 245,- is nogal wat. Na wat gesteggel hierover vroeg ik de verkoper wat ik zou moeten bijbetalen voor een Touch Pro 2. Zijn antwoord hierop was dat ik deze gratis mee zou krijgen, wat neerkomt op een telefoon van € 427,- volgens de website van Hi. Mijn tegenvoorstel was dan ook om de prijs van de HD2 min € 427,- te betalen, maar dit was volgens hem onmogelijk. Ik kreeg 5 minuten de tijd om een keuze te maken, of ik zou weer 30 dagen moeten wachten op mijn eigen vermiste telefoon. Ik gaf aan iets meer bedenktijd te willen, dus ik mocht een half uur nadenken van de manager. Genoeg tijd om de klantenservice te raadplegen. Zij vonden het ook belachelijk dat ik zo bedreigend aan werd gesproken en dat zijn voorstel van € 400,- bijbetalen voor de HD2 ook niet kon. Hun advies: neem een print mee van de pagina van Hi waar op staat dat de HD2 € 555,- is en hij moet hem voor dat bedrag min de vervangende waarde van je telefoon meegeven. Zo gezegd, zo gedaan dus ik naar de winkel met een printje. Zijn antwoord daarop was dat ik nu in plaats van de vervangende waarde de dagwaarde zou krijgen van mijn telefoon en volgens de reparateur was dit een kleine € 180,- incl BTW. Het aanbod van de gratis TP2 gold ook niet meer. Na enige discussie met de manager en ook nog de klantenservice bleek dat we hier niet uit gingen komen op de normale manier.

Kortom, ik zit nu met een bagger leentoestel opgescheept en de Hi store heeft zich niet aan zijn woord gehouden. Mijn toestel is door de winkel kwijt gemaakt, dus ik moet gewoon hetzelfde toestel terugkrijgen. Het is niet alsof ik eraan mee heb geholpen om hem kwijt te maken ofzo. Zij zijn de schuldigen, het toestel is voor mij zeker wel € 400,- waard. Als ze mij eerst nog de TP2 gratis konden aanbieden, t.w.v. € 427,-, dan moet ik toch ook de HD2 t.w.v. € 555,- kunnen krijgen met een bijbetaling van € 128,-? De medewerkers zijn totaal niet behulpzaam of vriendelijk, het enige wat ze doen is mij de winkel uit proberen te krijgen door nee te blijven zeggen. Het lijkt mij juist dat vooral de manager toch wel klantgericht bezig moet zijn, immers de klant zorgt voor het bestaan van de winkel. Hij zei zelfs dat zijn collega de avond ervoor had gelogen dat er een HD2 op voorraad was toen ik vroeg of hij deze apart wou leggen voor als het door zou gaan. Het enige wat ik nu kan doen is een klacht indienen en hopen dat de mensen die wat hoger in de organisatie staan wel met een fatsoenlijke oplossing kunnen komen.

Als je als manager iets beloofd, dan moet je het ook waar kunnen maken!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Schandalig hoe ze jou behandeld hebben! Ik zou niet eens zo veel moeite hebben genomen en eerst eens een aangetekende brief sturen met het verzoek een vergelijkbaar of beter toestel te leveren. De store is in gebreken en daar moet jij nu geld voor betalen... belachelijk!

Heb je geen rechtsbijstand?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 13:06 . Reden: Op welke manier denk je dat het nuttig is om de hele post te citeren? ]

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:00

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon op momenten dat het daar druk is in de zaak stennis schoppen, jaag je hun klanten weg, en als je dat een paar dagen achter elkaar doet draaien ze wel bij >:)

Verwijderd

Wat schandalig van de Hi Store.

Zo behandel je je klanten toch niet??

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:32
@ ^^

moet je nou de hele post quoten voor een eerste reply?

En kun jij dat niet even in een TR melden?

@TS... schrijf eerst een brief naar het Hi hoofdkantoor. Krijg je daar niets geregeld, dan is het tijd voor een rechtsbijstand

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 13:07 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Omdat dit meer juridisch is dan technisch...

TP → SF

Verwijderd

De nette manier is inderdaad om dit hele voorval zeer zakelijk op papier te zetten en direct mee naar KPN te gaan. Zorg ervoor dat je terecht komt bij een manager.

De effectieve manier is inderdaad om 1900 uur met koopavond en om 1300 uur op zaterdag naar de winkel te gaan en extreem veel stennis te schoppen. Normaliter ben ik van de gematigde actie, maar hoe haalt die kerel het in zijn hoofd om je een bedenktijd van 5 min/ half uur te geven? Gewoon een uurtje voor uittrekken en veel klanten in de winkel aanspreken/printjes meenemen met je verhaal erop. Kwestie van volhouden, je hebt zo je zin.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :)

De klacht is al per mail opgestuurd en gaat morgen per aangetekende brief richting KPN Klantenreacties. Mijn voorstel hierin is de HD2 met bijbetaling van het verschil met de TP2 en vergoeding van mijn mobiele internet wat ik niet kan gebruiken nu of het kosteloos ontbinden van mijn contract. Consuwijzer en TROS Radar hebben ook 'n mailtje gehad ;)

De effectieve manier is inderdaad erg leuk, maar dat komt wel als er geen resultaat volgt uit mijn brief. Het is natuurlijk het mooiste als de manager mij toch de HD2 mee moet geven ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat KPN je hierin wel netjes tegemoet gaat komen. Mijn ervaring is dat dit soort zaken altijd prima (en behoorlijk klantgerocht) geregeld zijn bij KPN, maar kan het af en toe aan de uitvoering wat schorten (het blijven mensen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Nou vandaag KPN KR aan de lijn gehad... De HD2 was volgende week weer op voorraad en zou dan gratis naar mij toe worden gestuurd! Top regeling :)

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:59

latislos

zie signature

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:12:
Nou vandaag KPN KR aan de lijn gehad... De HD2 was volgende week weer op voorraad en zou dan gratis naar mij toe worden gestuurd! Top regeling :)
ik heb net je stuk gelezen.
top dat je de HD2 'gratis' krijgt! d:)b

ouwe meuk

Pagina: 1