Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Audio streamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een software matige manier om alle audio te streamen naar een ander pc in mp3 formaat ofzo.

Dit is wat ik wel bereiken:
Mijn laptop (W7) streamt alle audio (windows media player, webbrowser etc.) naar mijn pc (W7) die de stream opent met bv. vlc.
Dit wil ik doen omdat mijn pc aangesloten is op een geluidsinstallatie en ik niet de mogelijkheid heb om de laptop aan te sluiten op de installatie.

Alvast bedankt

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 18:29

SkyStreaker

Move on up!

ik zou zeggen: www.orb.com - gebruik het al jaren =]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken het programma, maar kan niet dienen voor wat ik wil.
Ik probeer even te verduidelijken:
Het is de bedoeling om de geluiden die afspelen op mijn laptop te streamen naar mijn pc...
Is er iets dat bijvoorbeeld een virtuele geluidskaart aanmaakt en de output daar van naar het netwerk streamt?

Verwijderd

Topicstarter
Is het werkelijk zo onduidelijk? :D
Ik ben op zoek naar een programma waarmee je de audio die naar de geluidskaart gestuurd wordt ook wordt gestreamt.
Voorbeeld: Audio van youtube filmpje--> virutele geluidskaart-->netwerk stream-->Cliënt op desktop (VLC)-->geluidskaart van desktop--> geluidsinstallatie

Het begint er op te lijken dat dit gewoon niet bestaat, dat lijkt mij vreemd maar ik blijf zoeken.
Ik heb reeds iets gevonden AudioTX, maar dit lijkt mij een dure hardware gebaseerde oplossing.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:12
Voor linux bestaat het volgens mij wel.

Ik begrijp ook wel wat je bedoeld, maar ik weet zo geen namen van programma's ofzo.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-11 23:17
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:52:
[...]

Is het werkelijk zo onduidelijk? :D
Ik ben op zoek naar een programma waarmee je de audio die naar de geluidskaart gestuurd wordt ook wordt gestreamt.
Voorbeeld: Audio van youtube filmpje--> virutele geluidskaart-->netwerk stream-->Cliënt op desktop (VLC)-->geluidskaart van desktop--> geluidsinstallatie

Het begint er op te lijken dat dit gewoon niet bestaat, dat lijkt mij vreemd maar ik blijf zoeken.
Ik heb reeds iets gevonden AudioTX, maar dit lijkt mij een dure hardware gebaseerde oplossing.
Of ik begrijp je niet. Of je hebt het niet gelezen. Ik draai: "netwerk stream-->Cliënt op desktop (VLC)-->geluidskaart van desktop--> geluidsinstallatie" met twonky en cidero. Waarbij twony op mijn nas draait, maar dat maakt niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
pacificocean schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:06:
[...]

Of ik begrijp je niet. Of je hebt het niet gelezen. Ik draai: "netwerk stream-->Cliënt op desktop (VLC)-->geluidskaart van desktop--> geluidsinstallatie" met twonky en cidero. Waarbij twony op mijn nas draait, maar dat maakt niet uit.
Ik gebruik tversity voor het streamen/delen van mijn media.
Maar dat is niet wat ik nu wil doen, ik wil geen media delen.
Ik wil alle geluiden die normaal uit mijn speakers op de laptop komen, streamen naar de desktop...
dit onder de vorm van een simpele mp3/wav stream.
Zodat ik op mijn desktop de stream http://ip:poort/bijvoorbeeld.mp3 kan openen in vlc.

Maar ik denk dat ik dan toch maar kabeltjes ga verwisselen :|

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 22:24 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik gebruik hiervoor Ampache met MPD op mn linux servertje. Werkt op zicht wel leuk.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
Ehh...je hebt op beide apparaten Windows 7?!

Ik zeg Media Player en dan de Windows 7 Play-To functie :+
Je kunt op je pc Media-Player zo instellen dat je vanaf je Laptop via Play-To de muziek kunt streamen naar je Windows 7 machine (of een Philips Streamium device, die ik zelf gebruik) die aan je receiver hangt.

Meer info : http://windows.microsoft....rted-with-media-streaming

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 31-01-2010 00:11 ]

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Ik heb ongeveer dezelfde setup.
Heb een desktop pc en laptop, en een HTPC waarop mijn versterker en speakers zijn aangesloten.

Op de laptop heb ik XP met Windows Media Encoder (gratis downloaden op microsoft.com) om al het geluid wat normaal uit de speakers komt te streamen. Via WME kun je zelf instellen wat voor soort stream je wilt (liefst PCM/MP3/WMA etc.). Dan heb ik in de laptop een afgeknipt oordopjesstekkertje in de speakeruitgang gestopt zodat de laptop zelf geen geluid maakt (op de desktop schakel ik gewoon de speakers uit). En dan kun je op de HTPC gewoon connecten naar je laptop (je kunt via WME kiezen of je een push of pull stream wilt maken), in mijn geval http://192.168.1.4:8080.

Dan heb ik op mijn desktop pc windows 7 waar ik in principe dezelfde setup heb. Probleem is dat je in W7 in WME niet de goede audio device (Stereo Mix/What U Hear) kunt selecteren om te streamen. Om dat voor elkaar te krijgen doe je rechtse knop op het luidsprekertje in de taakbalk --> Recording devices --> rechtse knop in de lijst --> Show disabled devices --> selecteer Stereo Mix --> properties -- > enable this device. Dan terug naar WME en je kunt Stereo Mix als input selecteren.

Om eventueel de lag een klein beetje te verminderen kun je op de HTPC het buffer verkleinen.

Werkt perfect!

...

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10 00:50

The Wrecker

Networking Rulez

Om dit te bereiken zou ik een shoutcast setup neerzetten.

Gewoon de server downloaden samen met de dsp plugin (www.shoutcast.com).

Daarna instellen op de geluidskaart dat de opname bron alles is en streamen maar. Er zijn ook plugins beschikbaar om input/ouput van de geluidskaart te pakken. Heb ik zelf echter nooit nodig gehad.

edit:
In combinatie met winamp overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door The Wrecker op 31-01-2010 01:11 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik denk dat shoutcast inderdaad het makkelijkst is. Dan moet je gewoon je input de wave van je geluidskaart nemen en die uitstreamen naar bv winamp op je andere PC.

Alleen is het volgens mij wel lastiger geworden in W7 om je geluiden te capturen omdat het hele geluids model weer veranderd is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom niet hardwarematig ? (ok nooit gratis)

met a2dp hoef je je pc niet elke keer aan te hebben

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 31-01-2010 01:15 ]

Iperf

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 15:24
vlc kan ook audio invoer nemen en doorsturen naar andere computer met vlc

Freelance Drupal Developer

Verwijderd

Topicstarter
Rav schreef op zondag 31 januari 2010 @ 00:51:
...
Dan heb ik op mijn desktop pc windows 7 waar ik in principe dezelfde setup heb. Probleem is dat je in W7 in WME niet de goede audio device (Stereo Mix/What U Hear) kunt selecteren om te streamen. Om dat voor elkaar te krijgen doe je rechtse knop op het luidsprekertje in de taakbalk --> Recording devices --> rechtse knop in de lijst --> Show disabled devices --> selecteer Stereo Mix --> properties -- > enable this device. Dan terug naar WME en je kunt Stereo Mix als input selecteren.
...
Ik was dit net aan het proberen, maar ik krijg het niet voor mekaar om Stereo Mix in de lijst te krijgen...
hij staat er bij mij niet tussen, en ik heb zowel 'show disabled devices' als 'show disconected devices'
Maar ik sluit net toevallig een externe geluidskaart aan en er verschijnt 'wat men hoort' ik dacht even dat het gelukt was :)
Maar zodra ik de geluidskaart disconnect, verdwijnt hij weer. :(

In ieder geval weet ik nu dat het kan, en ga nog maar wat proberen... ;)

Edit:
Probleem en oplossing gevonden! (Google: Windows 7 Stereo Mix) :)
Windows 7 had enkel de bassis drivers geïnstalleerd voor de realtek geluidskaart, heb dan handmatig de juiste driver geïnstalleerd. Nu staat de 'Stereo Mix' erbij en ga ik er van uit dat ik hier met elke record/stream tool gebruik van kan maken.
Ga dit nu proberen met VLC te streamen naar VLC :D

Bedankt,

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt volledig naar wens :)
Stream nu via VLC op laptop
en open de stream met VLC op de desktop...
en ontzettend weinig lag :)

Bedankt allemaal voor de hulp!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 14:12 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan tikken we deze nog naar CSA toe.
Ondanks dat je Windows gebruikt heb je vooral behoefte aan de juiste software, en niet over een interne Windows functionaliteit een vraag.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1